Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#627809
Het was ook al weer een jaar geleden... Ze plaste zondag continu een beetje dus ik wist weer hoe laat het was. Gisteren iemand naar de dierenarts gestuurd voor antibiotica (dan is het veel en overal plassen binnen 2 dagen over) en vandaag kon ik gelukkig wat urine opvangen en langsbrengen. Helaas te weinig voor gruis én ph test, dus heb ph laten testen. PH 8,5, eiwit +++, leuco +++, s.g. 1005 en spoortje bloed. Ik ga er vanuit dat er dus deze keer ook weer struvietkristallen in de urine zitten.

Dit is al het 3e jaar (1e keer was toen zij 9 maanden was) achter elkaar dat het rond deze maand raak is. Ook is het dan zo dat het over gaat en een maand later ong. krijgt ze het weer. Ik vind het typisch, maar kan er niet achterkomen waarom. Voorheen gaf ik CB kat en verzuurde af en toe met appelazijn en vit. C of Cranberrycapsule waar vit. C in zit. Aangezien ze toch weer struvietgruis en ontsteking kreeg, ben ik overgestapt op de hondenvariant van CB om te kijken of dat het 'm zou doen. Helaas  :'(.
De dierenartsassistente begint natuurlijk weer over 'speciale' voeding, want anders kan het onmogelijk dat het gruis eruit gaat en haar daar natuurlijk op houden, was het advies. Ik wil KVV blijven geven, maar dit werkt toch ook niet. Heeft er iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen? De laatste tijd geef ik ook af en toe verdunde kattenmelk, zodat ze al extra vocht kreeg.
#628045
Nu weer dagelijks elke voeding zolang ze hier last van heeft. Ene keer met 3 druppels appelazijn, 2e voeding met cranberry waar vit. c inzit. Potje is bijna op dus schakel dan over naar alleen vit. c.

Zou een complex homeopathisch middel nog iets zijn om te proberen? Las in het stukje van Lizzy over wat dingen. Wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken of kan ik beter eerst afwachten?

Oh ja en nu ook bij de voedingen mix ik het wat met water zodat ze ook daar weer extra vocht van binnenkrijgt.
Laatst gewijzigd door Lisa op wo 06 sep 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#628050
Ik zou eens een ander merk proberen. Ik heb honden gehad die op merk X blaasgruis bleven houden en op merk Y niet. CB bevat een premix. Misschien kan jouw kat daar slecht tegen, wie weet. Probeer bijv. eens Bibi. Dat bevat geen premix.

Verder zou je dit kunnen proberen: http://www.blaasgruis.nl/

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar heb al 2 positieve berichten hierover gehoord. Ook 1 van een kat die steeds blaasgruis bleef houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door