Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Rosita
#627659
Wat een dilemma heb ik toch. Ik wil heel graag met Vito naar puppycursus en ringtraining maar oh wat doen ze moeilijk over mijn vaccinatie schema  >:(. Vito heeft met 6 weken Vanguard puppy gehad (behalve weil de hele cocktail dus) en hij is met 9 wk en 12 wk bij Tannetje getiterd op parvo en hondenziekte, beide keren mooi hoog. Hij heeft bij mij dus nog geen enting gehad. Nu is Vito toch een echte waterrat aan het worden en ik weet dat wij hier nog andere ratten hebben lopen (zwemmen). Het liefst zou ik hem niet enten tegen weil, maar ik wil het risico niet nemen. Vito wordt dus aankomende donderdag (hij is dan 13 wk) met Nobivac Lepto geent en 4 wk later nog 1x. Nu heb ik net Nobivac gebeld over de 3 jarige registratieduur van hun DHPPI enting. Het is mondeling al rond en per 1 november hopen ze het ook op papier rond te hebben. Omdat Vito net getiterd is doen ze bij de puppycursus de eerste 2mnd niet moelilijk, maar van hun moet ik hem toch wel binnen 3mnd laten enten. Nu wacht ik met zijn DHPPI enting totdat hij 21 wk is (dat is dus rond 4 november), maar wat als de registratie op 1 november van 3 jaar nog niet rond is. Kan zoiets met terugwerkende kracht geregeld worden?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#627670
Kun je niet iets met de DA regelen? Mijn DA heeft bij onze Joep al een registratie van 3 jaar vermeld, terwijl het officieel dus nog niet zo is.....
Door Rosita
#627673
Pauline schreef: Kun je niet iets met de DA regelen? Mijn DA heeft bij onze Joep al een registratie van 3 jaar vermeld, terwijl het officieel dus nog niet zo is.....
Ik hoop het, Vito wordt als het even uitkomt bij Tannetje geent dus misschien valt er wel wat te regelen, vooral omdat het dus mondeling al rond is.
Door Lizzy
#627728
Ik mag toch aannemen dat ze bij de puppyschool toch niet op 1 week kijken?

Overigens, Weil zou je beter pas bij 16 weken kunnen vaccineren. De Weil enting geeft juist voor 16 weken nogal eens immuniteitsstoornissen.
Door Rosita
#628036
Lizzy schreef: Ik mag toch aannemen dat ze bij de puppyschool toch niet op 1 week kijken?
Zelf hoop ik dat ze het tegen die tijd geheel zijn vergeten ;)
Lizzy schreef:Overigens, Weil zou je beter pas bij 16 weken kunnen vaccineren. De Weil enting geeft juist voor 16 weken nogal eens immuniteitsstoornissen.
Ja, dat had ik ook al gelezen en het was ook mijn plan om het voor 16 wk niet te doen, maar gezien ik Vito dus met 21 wk de cocktail zonder weil wil geven (ervan uitgaande dat de boel dan voor 3 jaar geregistreerd is) en er tussen de 2 weil entingen niet meer dan 4 wk mag zitten zou ik hem pas voor het eerst met 25 wk tegen weil kunnen enten (das dan begin dec). Terwijl ik juist gelezen heb dat de piek van weil ergens in aug-nov ligt. Dus dan zou ik Vito beter volgend jaar mei/juni voor het eerst kunnen laten enten tegen weil. Dat zou beter uitkomen, want mijn andere hond wordt dan ook tegen weil geent, maar dan moet ik hem tot die tijd weg houden bij het water. Daarnaast heeft Vito nu al dat hij aan de urine van andere honden ruikt waarvan ik weet dat ze veel zwemmen. Daarnaast weet ik dat we hier ratten hebben. Wat een dilemma :-\.
Laatst gewijzigd door Rosita op wo 06 sep 2006, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#628054
Na veel wikken en wegen laat ik Vito morgen toch enten tegen weil. Ik heb ook gelezen dat de weil enting voor 16 wk problemen kan geven, maar Vito is pas 1x geent en ik geeft de weil apart. Als Vito nou een mnd of 2 eerder was geboren had ik hem gewoon pas met 16 wk laten enten, maar juist wanneer het veel geregend heeft (zoals afgelopen tijd) en buiten alles nat is (lepto komt ook voor in vochtige modder, iets wat Vito vaak eet) is de lepto bacterie in zijn element. Ik dacht dat lepto alleen in het lichaam voor kon komen (en dan uitgescheden wordt met de urine), maar de bacterie kan ook een paar weken in de grond overleven. Dat risico wil ik niet lopen.
Door K&D
#628092
Pauline schreef: Kun je niet iets met de DA regelen? Mijn DA heeft bij onze Joep al een registratie van 3 jaar vermeld, terwijl het officieel dus nog niet zo is.....
Welke dierenarts is dat, Pauline?
Door Lil
#634576
Hier een traditionele da, hij wilde er geen drie jaar inschrijven, maar heeft er twee jaar ingeschreven (voor de rabies dan he). In Nederland is het twee jaar geldig en in Duitsland hebben ze het geslikt, aangezien ze wel weten van die registratie maar geen verstand hebben van de merken, ze kijken naar wat de da genoteerd heeft en dat geldt.  ;D ;D ;D
Door dogsunlimited
#634931
Mijn DA heeft het ook in de entingsboekjes aangepast. Heel wat heen en weer gediscussieer maar was uiteindelijk geen probleem.
Mijn honden hebben alleen de Puppy DP en Weil dit jaar gehad.
De entboekjes worden op de trainingen gecontroleerd. Tijdens mijn eerste les jachttraining werd licht moeilijk gedaan over het feit dat ze niet voor Lepto en kennelhoest nr. 8 geënt zijn. Mijn verhaal over de reacties van overenten hebben ze geslikt en ik ben ook echt niet van plan extra te enten.

Op de Engelse site stond laatst een heel stuk over de 3-jarige registratie dat het er door was dit jaar, maar het is weg.
Heb wel dit gevonden.
http://64.233.183.104/search?q=cache:sD ... clnk&cd=10
Door Rosita
#636093
Ik verwacht echt dat de registratie voor 3 jaar dit jaar nog rond komt. Vito is nu 1x geent met Nobivac Lepto en wordt met een interval van 4 wk hier nog 1x mee geent. Ik moet zeggen dat ik wel van mijn eigen DA opkeek. Ik zei haar dat Vito getitterd was met 9 en 12 wk op parvo en hondenziekte en dat beide hoog waren. Ik had dus een hele preek verwacht, maar niets bleek minder waar. Ze zei "dan laat je hem dus pas over 1 jaar weer enten". Ik zei dat ik wachte op de registratie van Nobivac dhppi voor 3 jaar en hem dan laat enten. De reden dat ik niet een heel jaar wacht is dat ik toch twijfel of zijn eerste enting met 6 wk wel echt goed is aangeslagen en ik ook problemen verwacht met clubmatches enz. Ik wil hem dus zelf eerder laten enten en niet mijn DA, dat vond ik dus erg verfrissend, want meestal is het andersom.
Door Helen
#636247
Rosita schreef: Ik verwacht echt dat de registratie voor 3 jaar dit jaar nog rond komt. Vito is nu 1x geent met Nobivac Lepto en wordt met een interval van 4 wk hier nog 1x mee geent. Ik moet zeggen dat ik wel van mijn eigen DA opkeek. Ik zei haar dat Vito getitterd was met 9 en 12 wk op parvo en hondenziekte en dat beide hoog waren. Ik had dus een hele preek verwacht, maar niets bleek minder waar. Ze zei "dan laat je hem dus pas over 1 jaar weer enten". Ik zei dat ik wachte op de registratie van Nobivac dhppi voor 3 jaar en hem dan laat enten. De reden dat ik niet een heel jaar wacht is dat ik toch twijfel of zijn eerste enting met 6 wk wel echt goed is aangeslagen en ik ook problemen verwacht met clubmatches enz. Ik wil hem dus zelf eerder laten enten en niet mijn DA, dat vond ik dus erg verfrissend, want meestal is het andersom.
Kuma heeft alleen haar pupenting met 6 weken gehad en een cocktail met 9 weken. Daarna heeft ze nog een keer de weil gehad. Ze is getiterd met 1 jaar en toen waren zowel parvo als hondenziekte hoog. Ik laat haar dit voorjaar weer titeren en beslis dan wat ik doe. Ik zou voor het eerste jaar niet echt bang zijn voor parvo of hondenziekte.
Door Sennaruby
#647374
Heb net weer eens geinformeerd bij Intervet en de 3-jarige registratie voor de hondenziekte, parvo en hcc component van de DHPPi moet voor 1 december helemaal afgerond zijn!

Groetjes,

Fieke
Door Rosita
#648104
Sennaruby schreef: Heb net weer eens geinformeerd bij Intervet en de 3-jarige registratie voor de hondenziekte, parvo en hcc component van de DHPPi moet voor 1 december helemaal afgerond zijn!

Groetjes,

Fieke
November .... December .... Januari ??? ::). Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven ;). Ik hoop echt dat die registratie dit jaar nog rond komt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door