Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door fester
#625802
Ik heb een pup van 12 weken, nu kwam ik er gisteren achter dat ze met 9 weken nog een keer geent had moeten worden.Helemaal vergeten. Dus ik vandaag naar de Da en die heeft haar de coktail enting gegeven en over 3 weken moet ik terug voor de enting van 9 weken dit is de parvo enting. Maar ik vraag me af of dat dit eigenlijk nog wel zin heeft nadat ze vandaag de coktail heeft gehad. Ik denk dat ik het ben vergeten omdat ik makkelijker over de entingen ben gaan denken. Maar kunnen jullie mij een advies geven moet ik over 3 weken terug gaan?

Alvast bedankt weer
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625825
Gebruikelijk is om met 6 weken een kleine cocktail te zetten en met 9 weken een grote cocktail al dan niet met Weil erbij en dan moet je met 12 en 16 weken terug komen voor een Weil-enting.

Handig in deze is om te weten wat er exact is ge-ent, anders is er niks zinnigs over te zeggen.
Door fester
#625858
Angelique schreef: Gebruikelijk is om met 6 weken een kleine cocktail te zetten en met 9 weken een grote cocktail al dan niet met Weil erbij en dan moet je met 12 en 16 weken terug komen voor een Weil-enting.

Handig in deze is om te weten wat er exact is ge-ent, anders is er niks zinnigs over te zeggen.
Ik heb het eventjes nagekeken met 6 weken heeft ze hondeziekte hepatitus parvo gehad en nu hondeziekte hepatitusl ,lepto, parvo,en para influenza alle entingen zijn van vanguard
Door K&D
#625901
Als je nu de cocktail hebt gegeven lijkt het mij persoonlijk zinloos nog een keer parvo te enten, maar dat is mijn mening. 
Als je zekerheid wil of de enting goed is aangeslagen kun je de titer laten bepalen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625919
fester schreef: Ik heb het eventjes nagekeken met 6 weken heeft ze hondeziekte hepatitus parvo gehad en nu hondeziekte hepatitusl ,lepto, parvo,en para influenza alle entingen zijn van vanguard
Dat lijkt me dus een kleine cocktail en een grote coctail, met Weil. Nu moet je nog 1 x terug voor de Weil herhaling en dan ben je volgens mij klaar voor dit jaar.
Door Lizzy
#625955
fester schreef: Ik heb een pup van 12 weken, nu kwam ik er gisteren achter dat ze met 9 weken nog een keer geent had moeten worden.Helemaal vergeten. Dus ik vandaag naar de Da en die heeft haar de coktail enting gegeven en over 3 weken moet ik terug voor de enting van 9 weken dit is de parvo enting. Maar ik vraag me af of dat dit eigenlijk nog wel zin heeft nadat ze vandaag de coktail heeft gehad. Ik denk dat ik het ben vergeten omdat ik makkelijker over de entingen ben gaan denken. Maar kunnen jullie mij een advies geven moet ik over 3 weken terug gaan?

Alvast bedankt weer

Mijn Ling is met 9 weken bewust niet gevaccineerd.

Als je nu hebt laten enten met Parvo, dan is er helemaal geen reden om dit over 3 weken nog een keer te doen.

Welke enting heeft je pup nu precies gehad?
Door Lizzy
#626030
fester schreef: Ik heb het eventjes nagekeken met 6 weken heeft ze hondeziekte hepatitus parvo gehad en nu hondeziekte hepatitusl ,lepto, parvo,en para influenza alle entingen zijn van vanguard
OK, parvo hoeft niet meer gevaccineerd te worden dus. Net wat Angelique zegt, je moet nu alleen nog een keer voor een Weil enting. En laat je vooral geen combinatie-enting met Weil in de maag splitsen hoor!!
Door fester
#627970
Lizzy schreef: OK, parvo hoeft niet meer gevaccineerd te worden dus. Net wat Angelique zegt, je moet nu alleen nog een keer voor een Weil enting. En laat je vooral geen combinatie-enting met Weil in de maag splitsen hoor!!
Bedankt voor alle antwoorden maar weten jullie een da hier in de buurt die alleen voor weil ent. Waar ik ga dat is in made daar hebben ze alleen combinatie entingen. Is goedkoper inkopen zeggen ze. Als ik met al mijn honden ga dan rij ik naar Terneuzen want daar enten ze wel weil apart. Maar voor 1 hond vindt ik dit wel een beetje ver. Ik woon in Fijnaart vlak bij roosendaal en Zevenbergen. Wie weet een da???????
Gebruikersavatar
Door Angelique
#628067
fester schreef: Bedankt voor alle antwoorden maar weten jullie een da hier in de buurt die alleen voor weil ent. Waar ik ga dat is in made daar hebben ze alleen combinatie entingen. Is goedkoper inkopen zeggen ze. Als ik met al mijn honden ga dan rij ik naar Terneuzen want daar enten ze wel weil apart. Maar voor 1 hond vindt ik dit wel een beetje ver. Ik woon in Fijnaart vlak bij roosendaal en Zevenbergen. Wie weet een da???????
Weil is in de meeste gevallen een aparte enting, alleen lossen ze 'm op in de cocktail. Een herhalingsweil wordt meestal los gegeven en daarvoor hebben ze dan wel losse flesje oplosmiddel voor op voorraad staan. Daar moet je dus even naar informeren, naar een losse Weil-herhalingsenting.
Misschien die tent in roosendaal (ben de naam kwijt) en ik ging daar altijd naar Breda, naar Jan van Ierland, dat is een beleidsvaccineerder.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door