Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#625707
Hoe zat het ook maar weer?? (ik heb mn boekwerk van Mogens E. uitgeleend dus kan het zou snel even niet terugvinden)
Hoeveel procent van het lichaamsgewicht kan de maag van een pup hebben aan voeding in een keer?!?!
Het gaat om mijn pup, ik wil haar nu wel eens overzetten op 2 voedingen ipv 3 maar ze zou dan naar 150 gram per keer moeten. Maximum wat ze tot nu toe heeft gehad is 120 gram in een keer.
Ow, ze is trouwens 5 en een halve maand en weegt een dikke 6 kilo ;)
Door Ine
#625724
Toevallig heb ik mijn pup, die vandaag 6mnd is geworden, ruim een week geleden op 2 voedingen gezet.
Geen probleem voor haar.
Mijn pup is een labje, geen idee, hoeveel ze weegt. :-\
Door Lizzy
#626547
Ik kan mij niet herinneren dat/wat Mogens heeft geschreven over de maximale hoeveelheid voeding per maaltijd voor een pup. Ik kan me dit alleen heugen voor volwassen honden.

Ik denk dat een pup van jouw ras maximaal 8% van zijn lichaamsgewicht moet eten? Of 10%? En dat zou dan 4% per maaltijd zijn (als je er twee geeft). Dat zou dan 240 gram per maaltijd zijn. Of 5% en dat zou dan weer 300 gram per maaltijd zijn. Je voert nu 5% van het lichaamsgewicht in totaal? Dus 2,5% per maaltijd? Op zich is 5% van het lichaamsgewicht niet echt veel. Maar ja, belangrijker is om met de ogen te voeren.... Ik zou overigens wel gewoon 2 maaltijden per dag nog geven. En je mag er dan best 1 van 200 gram en 1 van 100 gram zijn (in geval dat je 5% voert dus).
Door Jojo
#626893
Dank je Lizzy :)
Dus 150 gram in ene is helemaal niet zo veel. Ik probeer altijd een beetje een inschatting te maken van hoe groot zo´n maagje zou zijn ivt het lijfje. Ze is zo klein dat ik me soms niet kan voorstellen dat zo´n hoeveelheid voer daar in past! ???
Ik geef haar sinds dit weekeind dus 2 keer per dag eten ipv 3 keer en dan 2 keer 140 gram. Mja, volgens richtlijnen misschien niet veel, maar ik vind dat ze al zo veel poept en als ik meer geef poept ze nog meer en wordt het slap :-\ Heb dus niet het idee dat ze meer verwerken kan....
Door Lizzy
#626919
Jojo schreef: Dank je Lizzy :)
Dus 150 gram in ene is helemaal niet zo veel. Ik probeer altijd een beetje een inschatting te maken van hoe groot zo´n maagje zou zijn ivt het lijfje. Ze is zo klein dat ik me soms niet kan voorstellen dat zo´n hoeveelheid voer daar in past! ???
Ik geef haar sinds dit weekeind dus 2 keer per dag eten ipv 3 keer en dan 2 keer 140 gram. Mja, volgens richtlijnen misschien niet veel, maar ik vind dat ze al zo veel poept en als ik meer geef poept ze nog meer en wordt het slap :-\ Heb dus niet het idee dat ze meer verwerken kan....
Ik weet niet wat je haar voert? Kan ze daar misschien dunne ontlasting van hebben? Qua gewicht is ze in orde?
Door Jojo
#627017
Ze krijgt voornamelijk carnibest, als Joey´s menu het toelaat (dus geen ribben) dan barft ze ´s avonds met hem mee. Maakt niet uit wat ik geef, als het te veel is wordt de ontlasting slap. Het eerste drolletje is dan mooi en naarmate er meer uitkomt wordt het dunner.
Verder ziet ze er prima uit hoor, qua gewicht ook en ze groeit goed :D
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 04 sep 2006, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#627029
Jojo schreef: Ze krijgt voornamelijk carnibest, als Joey´s menu het toelaat (dus geen ribben) dan barft ze ´s avonds met hem mee. Maakt niet uit wat ik geef, als het te veel is wordt de ontlasting slap. Het eerste drolletje is dan mooi en naarmate er meer uitkomt wordt het dunner.
Verder ziet ze er prima uit hoor, qua gewicht ook en ze groeit goed :D
OK. Nou, als deze hoeveelheid goed voor haar is: perfect! Maar haar maagje is dus zeer rekbaar. Dus wat grotere maaltijden moet kunnen. Ik zelf zou bij een pupje nog niet echt hele grote maaltijden geven en dit langzaam opbouwen. Dus volgens mij doe je het helemaal goed.
Door nikèdog2000
#627082
Jojo schreef: Ze krijgt voornamelijk carnibest, als Joey´s menu het toelaat (dus geen ribben) dan barft ze ´s avonds met hem mee. Maakt niet uit wat ik geef, als het te veel is wordt de ontlasting slap. Het eerste drolletje is dan mooi en naarmate er meer uitkomt wordt het dunner.
Verder ziet ze er prima uit hoor, qua gewicht ook en ze groeit goed :D
ik heb ook zo'n  hondje
als ik te veel geef dan is zijn ontlasting ook altijd slap
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door