Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#626908
Ik heb Bandit een tijdje geleden eens kippennekken gegeven. Hij vond het heerlijk en kauwde ze goed klein.

Nu heb ik via mijn Bibileverancier weer wat kippennekken besteld. Deze nekken zijn een stuk groter dan de vorige die ik had. en hij vind ze maar zozo.
Ik heb ze een voor een aangeboden en op een gegeven moment had hij door dat hij er goed op moest kauwen. Ze zijn een stuk harder dan de vorige, zo te horen.
Na een paar nekken vond hij het weer welletjes. Bij de kleinere nekken had hij dit dus niet.

Is dit een bekend voorval? Kan ik deze in het begin beter als tussendoortje aanbieden?
Ik wil iig beginnen met een 1-2 keer per week wat botten te gaan geven, naast de bibi. Dus ik wil met kippennekken beginnen.

In de toekomst zien we wel of we meerdere keren vleesbotten gaan aanbieden.
Door Lizzy
#626927
Nee, ik heb hier nooit eerder van gehoord, maar ik ken de nekken ook niet die je voert. Waren ze echt veel groter als de kippennekken? Waren het geen eendennekken, toevallig? Die zijn harder en groter en sommige honden vinden eend heel vies.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#626932
Ik neem aan als ik kippennekken bestel dat ik deze ook krijg. Dus ga er vanuit dat het kippennekken zijn.

Maar ze zijn een stuk groter en ik vond ze ook wat bruin/roder van kleur als de vorige keer. Tenminste zoals ik me deze herinner. :-[

Hij lust ze wel hoor, maar vind het kauwen denk ik teveel werk.
Ik ga het gewoon verder proberen.

Ik vind het alleen raar dat hij vorige keer deze meteen opvrat en er nu zo moeilijk over doet.
Door Lizzy
#626951
pleuntje schreef: Ik neem aan als ik kippennekken bestel dat ik deze ook krijg. Dus ga er vanuit dat het kippennekken zijn.

Maar ze zijn een stuk groter en ik vond ze ook wat bruin/roder van kleur als de vorige keer. Tenminste zoals ik me deze herinner. :-[

Hij lust ze wel hoor, maar vind het kauwen denk ik teveel werk.
Ik ga het gewoon verder proberen.

Ik vind het alleen raar dat hij vorige keer deze meteen opvrat en er nu zo moeilijk over doet.
Als je leverancier ook eendennek verkoopt, is er misschien per ongeluk een pakje verwisselt. Dat soort dingen zouden kunnen gebeuren natuurlijk. Eend is ook roder/bruiner als kippennek....

In ieder geval: je hond vertoont volgens mij wat luiheid, qua het eten van botjes. Misschien moet hij nog even wennen. Wat vaak helpt: aanbieden en niet eten? Wegnemen en volgende maaltijd weer aanbieden.
Door aaltje
#626961
ken dit verschijnsel bij de kat. De grotere nekken zijn veel kauwwerk en dat vind ze niet lekker.
Zo af en toe is prima maar niet te vaak.
wat helpt is niet haar portie in 1x te geven, maar te verdelen over de dag.

Bij de poelier hebben ze ook vaak vleugeltipjes en die zijn een stuk zachter dan de grote nekken.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#627285
Hij eet het wel hoor. Maar niet met de gretigheid waarmee hij anders eet.
Ik heb de nekken ook weggenomen toen hij niet meer wilde eten en deze voordat ik naar mijn werk ging weer aangeboden. Toen at hij weer een beetje.

Ik denk dat het misschien toch wel eendennekken zijn geweest. Het zou inderdaad kunnen dat het verwisseld is. Ik heb nu nog een pakje in de vriezer liggen. Ik ben benieuwd wat dit dan is.

Morgen krijgt hij iig het restant van vandaag.

Mijn fretten hebben overigens wel goed van de nekken gegeten. Voor hun knip ik ze wel in kleinere stukken.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#627565
Vandaag heeft hij een hele maaltijd nekken in een keer opgegeten.

Gelukkig weigert Bandit bijna nooit voedsel en vooral niet lang. Hij is net zijn vrouwtje, leven voor te eten. ;D
Maar ik ben wel blij, dat hij het nu wel wil eten.
Ik wil beginnen met een keer in de week wat kippennekken aan te bieden. Waarvan hij wel 2 maaltijden kan eten. Daarnaast heb ik ook een pakketje pens in de vriezer liggen. Dus deze ook in de loop van de week een keertje geven. En het begin is toch gemaakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door