Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#626762
Hoi,

Daar ben ik weer. Ik heb me helemaal scheel gelezen. Hihihi
Ik geloof dat ik het snap.
Op het moment voer ik kvv, en gezien ik nog niet zo lang helemaal over ben op kvv lijkt het mij verstandig dat nog effe te blijven doen.
Mijn plan is om wat kippennekken te kopen bij de islamiet en Daan daar voorzichtig eens aan te laten knabbelen.

Maar hoe dan verder? Mijn hond weegt 11 kilo. (bij het wegen zag ik meteen hoe zwaar ikzelf wel niet ben  :-\)
Hoe weet ik nou hoeveel gram ik Daan per dag moet voeren als hij gaat Barfen?
Als ik dat weet is het uitrekenen van percentages een stuk makkelijker ;)

Groetjes Marieke
Door Bianca1
#626785
meestel kun je ongeveer dezelfde gewichten aanhouden. Mijn honden krijgen een tikje meer barf dan kvv.
Je zou dus een keer 2 plakjes rodi kunnen vervangen door plm 200 gram kippenekken
Door 202Spots
#626789
Batatinha schreef:
Maar hoe dan verder? Mijn hond weegt 11 kilo.
(Hoe weet ik nou hoeveel gram ik Daan per dag moet voeren als hij gaat Barfen?
Als ik dat weet is het uitrekenen van percentages een stuk makkelijker ;)
2-3% van 't  gewenste gewicht geven,
voor 11 kilo is dat 220-330 gram per dag
Door Lizzy
#626801
Volwassen honden eten ergens tussen de 2% en 7% van het lichaamsgewicht. Waarbij je bij moet denken aan 2% voor middelgrote/grote honden en 7% bij hele kleine/zeer actieve hondjes. Een hond van 11 kilo zou wel eens ergens tussen de 3% en 5% nodig kunnen hebben maar het hangt ook af van de activiteit van de hond.

Volgens mij weegt 1 Rodi schijf 100 gram? Dus je voert 400 gram per dag. Dat is bijna 4% van het lichaamsgewicht. Dus dat klopt wel aardig. Ik zou gewoon 400 gram aanhouden en dan even aankijken hoe het gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door