Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Indy
#472549
Gister was ik bij de Makro en eindelijk dacht ik eraan om kwartels mee te nemen om te proberen :D

Kan ik die gewoon als maaltijd geven i.p.v. bijvoorbeeld een halve kip..??
Door Lil
#472553
Yep valt onder vleesbotten en er zit ook af en toe nog een beetje organen in. Hier plegen ze een moord voor die kwarteltjes. Ik knip de snaveltjes trouwens af, zijn erg scherp.
Door Lizzy
#472566
Oh, ik knip er niks af... ik geef ze zo aan Linga (al sinds ze pup is) en ze is er erg dol op. Vooral op het hoofdje van de kwartel.
Door Indy
#472611
Lizzy schreef: Oh, ik knip er niks af... ik geef ze zo aan Linga (al sinds ze pup is) en ze is er erg dol op. Vooral op het hoofdje van de kwartel.
Ohjee zit er nog een hoofd aan ook :o

Nou ja ik ga ze nu toch maar uit de vriezer trekken en als Linga ze al vanaf pup compleet kan eten moet dat Indy toch ook lukken ;D
Scheelt mij weer wat luguber hakwerk :P

Bedankt weer :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#472617
Ik dacht te zien bij de Makro dat ze daar hoofdloos waren. (de kwartels dan hé ;D )
Door Indy
#472647
Angelique schreef: Ik dacht te zien bij de Makro dat ze daar hoofdloos waren. (de kwartels dan hé ;D )
Ze zitten allemaal stijf bevroren aan elkaar in doosjesmodel, dus kon het niet zien

Maar hier bij de Makro lopen er genoeg als kip zonder kop rond...dus waarom niet als kwartel ;D
Door Indy
#473164
Nou ze heeft genoten van d'r kwartels :D

Waar ze meestal bij nieuwe dingen heel voorzichtig kijkt en proeft of ik d`r niet aan het vergiftigen ben, stortte ze zich nu vol overgave op d'r bak :D :D
Door Jojo
#625729
FF Uppen ;D
Ik wil ook eens kwartels gaan proberen omdat grote botten als ribben steeds problematischer te eten zijn hier (ivm stikken en kotsen :( )
Ik kom ook nog wel regelmatig bij de Makro, maar wie kan mij vertellen waar vind ik die kwartels (ze hebben zooooveel vriezers daar, zit vast een systeem in??) en wat kosten ze???
Door tieneke
#625734
Angelique schreef: Ik dacht te zien bij de Makro dat ze daar hoofdloos waren. (de kwartels dan hé ;D )
Hier in CZ ook...koop ze zelf niet omdat ze door de nollebakkers als kippennek worden gezien!  :2funny:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625737
Jojo schreef: FF Uppen ;D
Ik wil ook eens kwartels gaan proberen omdat grote botten als ribben steeds problematischer te eten zijn hier (ivm stikken en kotsen :( )
Ik kom ook nog wel regelmatig bij de Makro, maar wie kan mij vertellen waar vind ik die kwartels (ze hebben zooooveel vriezers daar, zit vast een systeem in??) en wat kosten ze???
De meeste Makro's hebben ze alleen op de versafdeling liggen.
Door *wendy*
#625741
Ik heb er ook nog 2 in de vriezer liggen....toch ook maar eens gaan geven van het weekend  ;) Ben reuze benieuwd.
Door tieneke
#625742
pippy schreef: Ik heb er ook nog 2 in de vriezer liggen....toch ook maar eens gaan geven van het weekend  ;) Ben reuze benieuwd.
Volgens mij kraken die kleine jongens van jou er ook maar 1 keer op  ;)
Door *wendy*
#625744
Jojo..ik weet niet hoe duur ze bij de Makro zijn, maar ik heb er bij de poelier 1.85 euro per stuk betaald en heb geen idee of dat duur is???

Tienek...weet het niet hoor, want als ik zie hoe ze met een eendenkarkas en kippenkarkas kunnen meuten  ::) :-\
Door bas rouge
#625747
pippy schreef: Jojo..ik weet niet hoe duur ze bij de Makro zijn, maar ik heb er bij de poelier 1.85 euro per stuk betaald en heb geen idee of dat duur is???

Tienek...weet het niet hoor, want als ik zie hoe ze met een eendenkarkas en kippenkarkas kunnen meuten  ::) :-\
Bij de Sligro hier kosten ze 1.60 per stuk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door