Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Twister
#62564
Zaterdag ben ik met Charlotte (ze schrijft hier ook soms) naar Ermelo gereden voor Carnibest voor mijn doggies en voor Charlotte haar bengels ingredienten voor BARF.
Nu waren wij zo aan het uitrekenen of Barf nu goedkoper of duurder is als kvv.
Charlotte dacht dat Barf goedkoper was, maar na een paar rekensommetjes dacht ik dat het duurder zou zijn........

Wat is jullie ervaring?
Door Lupa
#62591
mijn ervaring is dat het duurder is voor me.
Maar ik woon in de randstad en is heel moelijk om aan echte gooie goedkoop ingredienten te komen.
Dus ik denk dat het ook aan ligt waar je je ingredienten haalt
Door ikke
#62592
Volgens mij is Barf goedkoper dan alle dagen vers vlees voeding van Carnibest, duck etc.
Heb het ook al uitgerekend.

groetjes Anna2
Door Janet
#62700
Hangt er echt vanaf waar je in kunt slaan. Ik woon in de randstad en als ik kvv geef, ben ik nog geen € 2,00 per maaltijd kwijt. Als ik een barf-dag inlas, ben ik ca. € 3,00 per maaltijd kwijt, afhankelijk van wat ik geef.
Door Mayka
#62759
Voor mij is kvv goedkoper omdat ik nogal makkelijk aangelegd ben. Dat betekent dus dat, als ik geen kvv in huis zou hebben, ik hier bij de super van alles bij elkaar zou pakken zonder te kijken wat het kost want Fifi moet goed eten! ;)
Barfen is voor ons alleen in het weekend wel eens leuk, dan kook ik voor ons zelf ook uitgebreider. Onze eigen maaltijden zijn door de week over het algemeen nogal makkelijk en veel minder gezond dan die van de beestenbende. ;D
Peter is nl nogal een moeilijke eter en dat is dus niet leuk koken! :-\
Gebruikersavatar
Door Cherry
#62772
Voor mij is Barf goedkoper dan kvv.
Spiervlees betaal ik 2.50 € per kilo en gemalen kip 0.65 € per kilo, dat kan ik afnemen van de fokker (dankjewel Anja) ;)
Konijnenkoppen krijg ik gratis zo ook de levertjes en hartjes. Rundhart betaal ik ongeveer 3.60 € en schapetong en hart ook 3.60 €
Mijn vader stopt mij ook regelmatig een konijntje en een kippetje toe en af en toe kalkoen. Dat is dan wel voor mij bedoeld maar ik deel het eerlijk met mijn hond ;D.
En ik kan regelmatig hier en daar wat bietsen hihihi
Door Paul_Barte
#62972
Yep, dat bepaald eigenlijk de totale prijs.......kun je op een makkelijke manier aan goedkope barfonderdelen komen!!!!

De tijd van een slachthuis in iedere redelijke stad waar je als particulier vuilniszakken vol 'afval' kan kopen voor een matsprijs is helaas voorbij.

Mijn buurman die chefslager is komt bij mij kalfsbotten halen...niet aan te komen voor hem!!
Door Lara
#62974
Ik denk ook dat BARF duurder is dan KVV.
Wij geven voornamelijk KVV met afwisselingen van vlees en botten ed.

Het is inderdaad hier in het Gooi niet zo goedkoop.
Door richard
#63008
Het barfvlees valt over het algemeen nog wel mee, maar die dagprijzen van gevarieerde groentes in de koude maanden.... Gek wordt ik er van!! Mijn ervaring is dat barf per kilo ongeveer evenveel kost. Doordat een barfmaaltijd echter meer volume met zich mee brengt, ben ik hiermee wel iets duurder uit.

richard
Door rob
#65488
Ik weet zeker dat barf voor ons goedkoper is dan vers, maar dat is maar net wat iedereen gebruikt en erin verwerkt, daar is eigenlijk geen pijl op te trekken.
De een gebruikt uitsluitend biologisch en de ander niet en daar zit al erg veel verschil in.
Gewone groente of biologisch geteelde......fruit idem dito en ga zo maar door.

Linda
Door poesiemauw
#152484
voor mij was barf in eerste instantie duurder dan brok en duurder dan vers.
ik was voor mijn twee katten zo'n €30,- per maand kwijt,maar nu ik een goedkoper adres weet ben ik voor alleen het vlees en de botten slechts €10,- per maand kwijt.dus barf is nu wel goedkoper voor mij.het is net of je een goed adres weet voor je vlees/botten.
Laatst gewijzigd door poesiemauw op di 24 aug 2004, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#159183
Paul_Barte schreef: Yep, dat bepaald eigenlijk de totale prijs.......kun je op een makkelijke manier aan goedkope barfonderdelen komen!!!!

De tijd van een slachthuis in iedere redelijke stad waar je als particulier vuilniszakken vol 'afval' kan kopen voor een matsprijs is helaas voorbij.

Mijn buurman die chefslager is komt bij mij kalfsbotten halen...niet aan te komen voor hem!!
Te gek voor woorden toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door