Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#625092
Mag mais (ongeveer 3 eetlepels op een hele grote hoeveelheid andere soorten groente) onderdeel zijn van de groentemix?
En necatrines??
Door 202Spots
#625119
Daphne schreef: Mag mais (ongeveer 3 eetlepels op een hele grote hoeveelheid andere soorten groente) onderdeel zijn van de groentemix?
En necatrines??
Mais niet, veel honden zijn allergies en het v erteerd ook niet...en nectarines is fruit....ik doe zelf  geen fruit door de groentemix
Door 202Spots
#625126
Daphne schreef: Oké bedankt. Geen mais en geen nectarines dus. Al doe ik door de groentemix soms wel wat fruit (appel, banaan). Mag kiwi eigenlijk?
Kiwi mag..... zolang ze het eten! 8)
Wel de schil eraf halen!!
Door herder_lover
#625141
hier zat wel eens mais in de tafelrestjes die ze vroeger kregen (nu niet meer). Ze reageerden er niet op, maar kwamen er weer heel uit, dus veel nut heeft het niet, en is zetmeel volgens mij, dus ze krijgen het niet meer  ;)
Door 202Spots
#625307
Xada schreef: Waarom moeten de kiwi's geschild worden?
Ik neem aan dat jij zelf ook die ruwe prikkel schil eraf haald wanneer je zelf 'n kiwi eet ???
Ik ga er altijd van uit dat alle fruit wat ik zelf MET schil eet, dat kan ook MET schil aan de honden gegeven worden.
Alle fruit wat ik zelf zonder schil eet, dat word door de honden OOK zonder schil gegeten.
Banaan,Meloen,Ananas,Kiwi,Papaya,Mango,Sinasappel,Mandarijn.....zonder,
en appel,pear,perzik,abrikoos mag je zelf besluiten... ;)
Door Xada
#625413
Het kan dus geen kwaad (giftig)? Want ik heb kiwi's gepureerd met schil  :-[ en de honden zijn er gek op.  Zelf hou ik niet van kiwi, eet hem dus niet met of zonder schil.
Door tieneke
#625478
Xada schreef: Het kan dus geen kwaad (giftig)? Want ik heb kiwi's gepureerd met schil  :-[ en de honden zijn er gek op.  Zelf hou ik niet van kiwi, eet hem dus niet met of zonder schil.
Zou voortaan toch de schil eraf halen.
Kan overgevoeligheid veroorzaken.
Door 202Spots
#625586
http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/5aday/m ... iwi%20peel'
Op deze site staat
De schil is niet giftig en kan wel gegeten worden,maar dan moet je eerst de ruige "haren" van de schil wrijven.
Is eigenlijk net zo makkelijk om gelijk te schillen.

en op deze site
http://www.pccnaturalmarkets.com/health ... e/Kiwi.htm
word niet alleen gezegd dat ze geschild moeten worden.
Maaaaaaarrrr...en dat las ik ook voor de eerste keer...
(omdat kiwi's bepaald enzyme bevatten)

Health benefits and concerns
Pancreatic insufficiency
A few preliminary reports suggest that food allergy may cause some cases of acute pancreatitis. Food allergies identified in these cases included kiwi fruit. No research has investigated the possible role of food allergy in other causes of pancreatic insufficiency
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door