Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JR
#625530
ik heb vorige keer mijn kefir gemaakt met magere houdbare melk,en had toen heel erg weing,nu heb ik volle melk gebruikt en heb twee keer zoveel.hoe kan dit?
mijn kefir staat op dit moment uit te lekken.
ik heb in de winkel kokosmelk gehaald in de hoop dat ik kefir gemaakt met kokosmelk zelf wel lust (gewone kefir vind ik niet echt,is me veel te zuur),maar mag de hond ook kokosmelk-kefir hebben?(zit in een oranje kleurig blikje,merk nutco)
ik heb nog maar kleine bloemetjes dus kan niet wat gewone melkkefir maken,en kokoskefir,het is dus t een of t ander,en als de hond het niet mag hebben maak ik liever gewone.
Laatst gewijzigd door JR op vr 01 sep 2006, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#625535
JR schreef: ik heb vorige keer mijn kefir gemaakt met magere houdbare melk,en had toen heel erg weing,nu heb ik volle melk gebruikt en heb twee keer zoveel.hoe kan dit?
mijn kefir staat op dit moment uit te lekken.
ik heb in de winkel kokosmelk gehaald in de hoop dat ik kefir gemaakt met kokosmelk zelf wel lust (gewone kefir vind ik niet echt,is me veel te zuur),maar mag de hond ook kokosmelk-kefir hebben?(zit in een oranje kleurig blikje,merk nutco)
ik heb nog maar kleine bloemetjes dus kan niet wat gewone melkkefir maken,en kokoskefir,het is dus t een of t ander,en als de hond het niet mag hebben maak ik liever gewone.
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet, waarom je nu zoveel meer hebt. Zou het kunnen dat het fermentatie-proces meer op gang komt wanneer je de bloempjes meer 'voeding' geeft?

Volgens mij bevat cocosmelk uit blik conserveringsmiddelen. Zelf zou ik het bij melk houden voor de honden. Vanwege de conserveringsmiddelen in de cocosmelk. Ik vraag me ook af of ze het lusten hoor, cocosmelk. Ik had laatst cocosmelk van de reformwinkel (da's zonder conserveringsmiddelen) en dat vonden mijn honden beslist niet te pruimen....
Door JR
#625543
heb net op t blik gekeken en er zitten idd conseervmiddelen in ja,daar had ik niet eens bij stilgestaan. :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door