Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door KatCorso
#535645
Heb een vraagje: runderstrot, onder wat van vlees valt dat eigenlijk. Dat is volgens mij toch geen vlees of bot?

Groetjes,
Katja
Door Lizzy
#535715
Het is volgens mij luchtpijp met vlees er om heen. Volgens mij bevat de luchtpijp vooral kraakbeen. En kraakbeen bestaat volgens mij weer vooral uit glucosamine, chondroïtine en keratine. Dus volgens mij is het wel gezond, maar kun je het niet rekenen tot bot. En als er nauwelijks vlees aan zit (hetgeen wel aan te bevelen is!), dan kun je het ook geen vlees noemen. De laatste keer dat ik runderstrot had zat er zoveel vlees omheen. Meer vlees als luchtpijp. En ik heb het gevoerd als vlees.
Gebruikersavatar
Door chery
#536591
Zo een heb ik ook nog in de vriezer. Als het mooi weer is krijgen ze die in de tuin!!!{als wij aan het bbq-en zijn!!}
Gebruikersavatar
Door pike
#625379
Lizzy schreef: Het is volgens mij luchtpijp met vlees er om heen. Volgens mij bevat de luchtpijp vooral kraakbeen. En kraakbeen bestaat volgens mij weer vooral uit glucosamine, chondroïtine en keratine. Dus volgens mij is het wel gezond, maar kun je het niet rekenen tot bot. En als er nauwelijks vlees aan zit (hetgeen wel aan te bevelen is!), dan kun je het ook geen vlees noemen. De laatste keer dat ik runderstrot had zat er zoveel vlees omheen. Meer vlees als luchtpijp. En ik heb het gevoerd als vlees.
Ik heb (voor het eerst) runderstrot besteld. Stel er zit nauwelijks vlees aan. Hoe moet ik het dan zien? Kan ik het bij orgaan rekenen of moet ik het als snack zien? :-\
Door Lizzy
#625446
pike schreef: Ik heb (voor het eerst) runderstrot besteld. Stel er zit nauwelijks vlees aan. Hoe moet ik het dan zien? Kan ik het bij orgaan rekenen of moet ik het als snack zien? :-\
Als er nauwelijks vlees aan zit.... Pfff..... ik heb geen idee. Ik zou het niet meerekenen en geven na een pens of vlees of orgaanvlees maaltijd en dan niet te vaak geven.
Door Cindy de Wolf
#625449
Ik heb met regelmaat de runderstrotten van Corine en die reken ik als 1 volledige maaltijd. Ik zaag ze door de midden en dan houdt je ongeveer 300-500g over. Ze doen er bij  mij zo'n 15 minuten over voordat ze verdwenen zijn. Ze zijn er bij mij gek op. Meestal 1 keer in de week krijgen ze dit.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625450
pike schreef: Ik heb (voor het eerst) runderstrot besteld. Stel er zit nauwelijks vlees aan. Hoe moet ik het dan zien? Kan ik het bij orgaan rekenen of moet ik het als snack zien? :-\
Als je enkel een luchtpijp krijgt, gebeurd nog wel eens, dan kun je daar wel een stukkie van geven, maar ik zie dat dan meer als een snack. Dat zijn kraakbeenringen met wat taai vel eromheen, meer niet. Wel ideaal voor in de droger. Als je dat deel krijgt wat net onder de kop is weggesneden dan heb je een hele  harde kraakbeenrand met meestal veel vlees eraan en die kun je wel gewoon als vlees geven. Omdat het kraakbeen is reken ik het niet echt tot een RMB
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#625473
pike schreef: Ik heb (voor het eerst) runderstrot besteld. Stel er zit nauwelijks vlees aan. Hoe moet ik het dan zien? Kan ik het bij orgaan rekenen of moet ik het als snack zien? :-\
Nou eerlijk gezegd vind ik het dan niet zo'n goeie strot. Een strot hoort juist heel veel vlees te hebben.
Door tieneke
#625476
Rovanna schreef: Nou eerlijk gezegd vind ik het dan niet zo'n goeie strot. Een strot hoort juist heel veel vlees te hebben.
Ik zou het dan als snack geven  ;)
Hier krijgen ze 2 x per week runderstrot waar meer vlees dan kraakbeen aanzit.
Had in het begin ook van die kale zielige gevallen....
Gebruikersavatar
Door pike
#625755
Bedankt allemaal  :D Ik hoop dat ik mooie bevleesde krijg! ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door