Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#624379
Bij de slagterij had ik laatst gevraagt om kalfsribben voor me te bewaren, was geen probleem.
Nu haal ik het op, is het een hele grote zak vol met in stukken gezaagde botten, heel pittig dat het in brokken is gezaagd, maar mijn honden hebben deze botten nog nooit gehad.
Ze zijn gewend aan kippennekken/vleugels/karkassen en kalsribben maar niet dragende botten.
Kan ik het wel gewoon geven?
Slijt het gebid er niet super snel van?
Ze zitten nu ongeveer een jaar op Barf.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Elly
Door 202Spots
#624386
Kan je foto maken?
Jammer dat ze in stukken gezaagd zijn...
kan je zien dat het poten zijn? Draagbotten zijn de poten en zijn de ronde botten.
Wanneer er wat vlees aanzit dan kan je dat eraf laten kluiven en dan de kale bot weg halen.
Wanneer er platte botten tussen zitten dan kan daar langer op gekluift worden.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#624387
dragende botten zou ik sowieso niet geven,zelfs niet aan een doorgewinterde barfhond,misschien dat kalfspoten nog als recreatiebot kunnen dienen,maar ik heb het zelf nooit gegeven.Door te harde botten slijt het gebit erg hard en er kunnen zelfs tanden afbreken,dus be careful met wat je geeft.. ;)
Door ellyenrob
#624404
202spots schreef: Kan je foto maken?
Jammer dat ze in stukken gezaagd zijn...
kan je zien dat het poten zijn? Draagbotten zijn de poten en zijn de ronde botten.
Wanneer er wat vlees aanzit dan kan je dat eraf laten kluiven en dan de kale bot weg halen.
Wanneer er platte botten tussen zitten dan kan daar langer op gekluift worden.
Hier een gedeelte van mijn scoren, ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
Afbeelding
Door 202Spots
#624408
ellyenrob schreef: Hier een gedeelte van mijn scoren, ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
Zo te zien dus idd poten botten....maar wel makkelijk dat de meeste op zo'n manier gezaagd zijn dat de merg er makkelijk uitgeknaagd kan worden!
Laat daar de merg dus uit halen en dan de bot weg, en van die  romde bal botten alleen 't beetje vlees eraf kluiven...
Door ellyenrob
#624423
202spots schreef: Zo te zien dus idd poten botten....maar wel makkelijk dat de meeste op zo'n manier gezaagd zijn dat de merg er makkelijk uitgeknaagd kan worden!
Laat daar de merg dus uit halen en dan de bot weg, en van die  romde bal botten alleen 't beetje vlees eraf kluiven...
Dank je voor de uitleg

Elly
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door