Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vandunes
#623797
Heeft er iemand tips voor het snijden van bevroren vlees. Ik krijg het bevroren aangeleverd in porties van 500 gr of een kilo dus ik moet er kleinere porties van maken.

Als ik het laat ontdooien hoe lang kan ik het dan ik de koelkast bewaren?

Groetjes Jacqueline
Door Jolly
#623798
bevroren kan je het niet echt makkelijk snijden, ikzelf zou het een beetje laten ontdooien, zeg ff een uurtje of 2 en dan met een goed hapmes, aan het werk gaan.

Trouwens ik ontdooi wel vaker vlees voor de honden, omdat ik het in groot in de vriezer heb gemikt en er later porties van wil maken en dat vries ik dan gewoon weer in.
Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Door Xada
#623812
Wordt zelfs zeer vaak met vlees voor mensen gedaan. (door de bedrijven) Zou me er dus niet te druk over maken om het na het ontdooien weer in te vriezen.
Door Martinus
#623816
Bevroren vlees laten ontdooien en weer invriezen is absoluut geen probleem. Het enige wat er gebeurt dat de smaak kwaliteit iets achteruit gaat. Maar mijn honden eten er zeker niet minder om.
Door Mevroi Kruim
#623838
Doe ik ook altijd, zover laten ontdooien dat het te bewerken is en dan weer invriezen. Als je 5 kilo kopvlees in een bonk aangeleverd krijgt, of een hele runderpens van 12 kilo, dan moet je wel. Gaat prima, nooit problemen mee gehad.
Door vandunes
#624016
Oke bedankt! Ik dacht altijd dat dat niet goed was opnieuw invriezen maar als jullie er geen problemen mee hebben gehad doe ik het ook gewoon!

Groetjes Jacqueline
Door Mevroi Kruim
#624074
vandunes schreef: Oke bedankt! Ik dacht altijd dat dat niet goed was opnieuw invriezen maar als jullie er geen problemen mee hebben gehad doe ik het ook gewoon!

Groetjes Jacqueline
Als je het met je tartaartje doet voor jezelf is het niet zo'n goed idee. Bij het ontdooien komen er nieuwe bacterien in dus het totaal antal bacterien neemt toe. Althans zo heb ik het begrepen. Dus dingen die je zelf rauw wilt gaan eten, daar moet je echt mee uitkijken. Maar honden kunnen wat dat betreft heel wat meer hebben dan mensen dus luistert het niet zo nauw.
Oja, de structuur wordt er ook niet beter van, de cellen vriezen verder kapot, maar daar zit een hond ook niet echt mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door