Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#623105
Een tijdje geleden dat ik hier nog wat vroeg, ik blijf wel trouw  ;) dagelijks lees ik hier nog op barfplaats.
Nu dus weer een vraagje.
Daydo lust geen rauwe groenten en rauwe vis ::)
Vis uit blik lust hij dan wel en gekookte vis gaat er ook in.
Verliest de vis veel van zijn voedingswaarde als hij lichtjes gekookt word(zonder de graten dan).
Of geef ik hem dan beter visolie ipv van gekookte vis?
idem voor de groenten even in kokend water en zo lust hij het wel.
Het werk is mij niet teveel maar geeft het in voedingswaarde wel zin of verliest het teveel van zijn waardes. Het pureert ook veel gemakkelijker als het ietwat gekookt wordt.
De bladgroente wordt niet gekookt enkel de wat hardere groenten.
Vroeger moest ik ook al het orgaanvlees koken, nu enkel nog wat warm water over gieten.
Misschien lukt het met tijd ook wel op die manier met de gmix ;)
Door Lizzy
#623112
Vis verliest wel iets aan voedingswaarde maar het behoudt toch ook nog behoorlijk wat en bovendien bevat het nog steeds omega 3 vetzuren. Ik zou zelf gerust vis uit blik/gekookte vis geven. Visolie kan ook hoor, maar ach, als ze vis uit blik/gekookte vis lekker vinden... dan zou ik zelf daar voor gaan. Of eventueel beide.

Het zelfde geldt eigenlijk voor groentes. Ik vind rauw beter maar ja, als ze dat nou niet eten.... Dan zou ik zelf gekookt geven. Ik vind daar niks mis mee. Ik ken trouwens zat mensen die altijd gekookte groente geven, nooit rauw, en die honden doen het ook prima!
Door hellenbanjerbo
#623196
toen ik mijn honden pas groentemix gaf moest ik het echt opleuken met ei, joghurt, karnemelk, huttenkase, wat rundergehakt e.d. maar ze raakten er aan gewend en nu hoef ik er steeds minder ander lekkers door te doen.
Door kdecoene
#623346
bedankt,ik dacht al zoiets :)
yoghurt en kaas lust hij ook niet dus dat is ook geen oplossing, zelfs een ei was voor hem al met lange tanden. Het is mijn derde hond en ik heb nog nooit zo een zielige eter gehad, zelfs na 3,5 dag vasten vertikte hij er zelfs maar aan te likken.
De 3de dag wel weer vers aangeboden ;)
Toen kon ik het ook niet meer aanzien en vond ik het toch wel het max.
Hij eet nu toch al kip/rund/schaap/eend/kalkoen en gekookte vis.
In het begin was dat enkel kip  en rund dus toch al een prestatie op zich :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door