Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#622717
jaa, ik heb ze gekocht, eindelijk, ik vond het zo,n zielig gezicht, ben benieuwd wat de Boys ervan vinden, kan ik ze er een paar geven of eerst even kijken hoe het met een gaat?
rare vraag eigentlijk nietwaar?

morgen is het kuikendag :-[ :P
Door Yves
#622786
Heb ergens gelezen (hierop barfplaats) dat een kuiken gelijk staat aan een ei. Dus ik denk dat je er wel nog wat anders bij moet geven. Maar misschien dat iemand anders met meer ervaring precies weet hoe dat zit met de voedingswaarde van een kuiken.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#622822
Ik geef de kuikens af en toe als een complete maaltijd.
Het zijn naar, mijn idee, mini hele prooidiertjes.
Ik denk zelf, dat de voedingswaarde toch wel wat anders is dan een ei.
Ze hebben toch ook orgaantjes en een beetje vlees. Dus ook andere aminozuren.
Mischien dat iemand daar iets meer over weet?
Ik vind het in ieder geval een leuke en lekkere afwisseling.
Door Yves
#622841
Het zijn naar, mijn idee, mini hele prooidiertjes.
Ik denk zelf, dat de voedingswaarde toch wel wat anders is dan een ei.
Ik hoop het! Het zou voor mij met mijn mini hond goed uitkomen. Het is met een kleine hond namelijk best moeilijk (vind ik).
Door K&D
#622857
Ja
Het is met een kleine hond namelijk best moeilijk (vind ik).
Ik kan met je meevoelen hoor. Hier eten de honden ook zo'n 100 a 120 gram per dag. Je kunt wel porties maken zodat je per 2 weken een compleet plaatje hebt, maar meer werk is het wel.
Laatst gewijzigd door K&D op zo 27 aug 2006, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#623045
senadance schreef: jaa, ik heb ze gekocht, eindelijk, ik vond het zo,n zielig gezicht, ben benieuwd wat de Boys ervan vinden, kan ik ze er een paar geven of eerst even kijken hoe het met een gaat?
rare vraag eigentlijk nietwaar?

morgen is het kuikendag :-[ :P
Ben ook benieuwd wat ze ervan vinden ;D Je kunt er gerust een paar geven, toen ze hier nog kuikens aten kregen ze ook wel een groot deel kuikens in de bak.
Zo'n kuiken is iets meer dan een ei, dus de voedingswaarde komt wel erg in de buurt van een ei. Als je 'm lekprikt weet je ook waarom, want dan heb je een bakje eigeel :-\
Door *Robin*
#624076
ik zie kuikens wel als prooidier maar niet complete maaltijd.
ik zorg altijd dat ze iets meer bot krijgen omdat het geraamte van een kuiken nog meerendeels uit kraakbeen bestaat. ze eten hier ook ratjes muisjes hamsters duiven en kwartels. daarbij krijgen ze twee maaltijden met vlees en bot een met enkel vlees en één met orgaan in één week
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door