Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#622473
Ik heb bij Ziggy dus net weer een vlo ontdekt, een hele grote, verder kan ik er geen vinden. Ze zit de laatste tijd ook weer helemaal onder de bulten. En zoals sommige van jullie weten heeft ze de vorige keer heel heftig gereageerd op zo'n chemisch vlooien middel (overal bulten, kale plekken, extreme jeuk en dit heeft een maand geduurd of zelfs langer).
Dus wil ik haar eigenlijk niet met een chemisch middel behandelen, want dat vind ik dus niet verantwoord. Wat kan ik doen om van die vlooien af te komen?
Hanny zei een keer dat je ze er uit kan kammen, dus hoe zit dat? En ik heb een keer iets gehoord over waxine lichtjes en schaaltjes met olijfolie, maar ik weet niet meer hoe dat precies zat. Dus als iemand me kan helpen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Die andere twee ga ik trouwens wel gewoon met vlooienmiddel behandelen, want die kunnen er goed tegen.
Door conleeuw
#622489
Je kan jou hond met een vlooien kam (een kam met heel fijne tandjes) kammen om de vlooien die op zijn vacht aanwezig zijn te verwijderen, maar dit moet je herhaaldelijk doen. Als er veel vlooien met de kam meekomen zou ik het een tweetal keren op een dag doen, tot je bijna geen of geen vlooien meer vindt. Maar zeker zo belangrijk, indien niet nog belangrijker is zijn omgeving vloovrij maken. Dus zijn beddegoed verwijderen en wassen. Dan met een omgeving spray overal rond en bij/in zijn mand sprayen en vooral de kieren en naden in de woongebied, dus plinten en dies meer, ook tapijt goed behandelen, en dan ook natuurlijk met regelmaat goed stofzuigen, ook de omgeving behandeling volgens de instructies herhalen als je erg veel last heb van vlooien. Ik heb helaas ook een jaar meegemaakt in vlooien hel, terwijl ik toen dagelijks stofzuigden, en nog, een ware plaag, ik heb het wel de kop in kunnen drukken door redelijk agressief te werk te gaan. Dus omgeving spray,  ook zelfs in de stofzuiger zak een vlooienmiddel. Als je een omgeving behandeling kies, lees dan wel goed de instructies, soms moet je na een paar dagen op nieuw herhalen..... Sucess ermee  ;)
Door Laura2004
#622491
aussie schreef: Welk middel heb je de vorige keer geprobeerd ?
Ik heb in totaal 2 verschillende vlooienmiddelen geprobeerd en ik ga er niet nog een proberen, want ik vind dat echt niet verantwoord, zij is overal allergisch voor ook nu weer zit ze helemaal onder de bulten. Dus gif is voor haar echt geen optie.
Door Laura2004
#622493
conleeuw schreef: Je kan jou hond met een vlooien kam (een kam met heel fijne tandjes) kammen om de vlooien die op zijn vacht aanwezig zijn te verwijderen, maar dit moet je herhaaldelijk doen. Als er veel vlooien met de kam meekomen zou ik het een tweetal keren op een dag doen, tot je bijna geen of geen vlooien meer vindt. Maar zeker zo belangrijk, indien niet nog belangrijker is zijn omgeving vloovrij maken. Dus zijn beddegoed verwijderen en wassen. Dan met een omgeving spray overal rond en bij/in zijn mand sprayen en vooral de kieren en naden in de woongebied, dus plinten en dies meer, ook tapijt goed behandelen, en dan ook natuurlijk met regelmaat goed stofzuigen, ook de omgeving behandeling volgens de instructies herhalen als je erg veel last heb van vlooien. Ik heb helaas ook een jaar meegemaakt in vlooien hel, terwijl ik toen dagelijks stofzuigden, en nog, een ware plaag, ik heb het wel de kop in kunnen drukken door redelijk agressief te werk te gaan. Dus omgeving spray, ook zelfs in de stofzuiger zak een vlooienmiddel. Als je een omgeving behandeling kies, lees dan wel goed de instructies, soms moet je na een paar dagen op nieuw herhalen..... Sucess ermee ;)
Kan je op deze manier alle vlooien verwijderen? Of is dat onmogelijk zonder gif.
Door conleeuw
#622499
Laura2004 schreef: Kan je op deze manier alle vlooien verwijderen? Of is dat onmogelijk zonder gif.
nee, het is zeker niet onmogelijk, maar het vergt wel toewijding, je moet het vaak en goed doen, je zie ook dat er plekjes zijn waar ze vaker verzamelen, dus bijvoorbeeld aan de basis van de staart onder op de rug, bij de ribbekast achter de schouders, boven aan de nek, onder de oren..... en een keer kammen is niet voldoende, je moet goed kammen, overal herhaaldelijk komen, en dan herhaal je het weer een paar uur later als er echt spraken is van veel vlooien. Maar je kan kamen tot je een ons weegt, als de vlooien in de omgeving zit schiet het niet op, dus je moet de omgeving echt behandelen, als je niet gif in de omgeving wil gebruiken zijn er kennelijk ook andere middelen die ze niet doden maar wel afschrikken???? waarnaartoe ze dan moet weet ik ook niet, dus ik ben voor de gif optie, en veel stofzuigen ;) maar het is wel te doen, gewoon doorzetten en bijlven zuigen en kammen ;)
Door Laura2004
#622514
De omgeving ga ik wel met gif behandelen en de andere twee honden ook, alleen haar wil ik niet met gif behandelen.
Door conleeuw
#622520
Laura2004 schreef: De omgeving ga ik wel met gif behandelen en de andere twee honden ook, alleen haar wil ik niet met gif behandelen.
dan zou ik maar investeren in een kammetje of twee, je krijg ze in plastiek en metaal, persoonlijk vindt ik de plastieke lekkerder werken...... ik heb dan een bak met water ernaast, en verzuip de gevangen vlooien dan meteen :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#622545
Laura2004 schreef: De omgeving ga ik wel met gif behandelen en de andere twee honden ook, alleen haar wil ik niet met gif behandelen.
Dat kan goed hoor, doe ik hier ook. Er worden er (bij vlooiencalimiteiten) 8 behandelt en numero 9 gaat alleen in bad.
Door Ine
#622553
conleeuw schreef: dan zou ik maar investeren in een kammetje of twee, je krijg ze in plastiek en metaal, persoonlijk vindt ik de plastieke lekkerder werken...... ik heb dan een bak met water ernaast, en verzuip de gevangen vlooien dan meteen :(
Helaas gaan ze in water niet dood :-\ Bleekwater is hier een betere optie, of gewoon tussen je nagels kapot drukken. :-\ :-X
Door conleeuw
#622554
Ine schreef: Helaas gaan ze in water niet dood :-\ Bleekwater is hier een betere optie, of gewoon tussen je nagels kapot drukken. :-\ :-X
oh juk tussen nagels, nou ik blijf bij mijn watertje, ik was alleen vergeten om te noemen dat het een bak met heet water moet zijn :(
Door Laura2004
#622571
En nog even voor de zekerheid hè, vlooien kunnen niet in mijn haar gaan zitten toch?
Ik heb nl dreadlocks en als ik dus luizen zou krijgen dan moet ik het er uit knippen, dus met vlooien precies hetzelfde en ik heb natuurlijk overal jeuk. En ik heb op dit moment niet zo'n behoefte aan kort haar.
Door conleeuw
#622585
Laura2004 schreef: En nog even voor de zekerheid hè, vlooien kunnen niet in mijn haar gaan zitten toch?
Ik heb nl dreadlocks en als ik dus luizen zou krijgen dan moet ik het er uit knippen, dus met vlooien precies hetzelfde en ik heb natuurlijk overal jeuk. En ik heb op dit moment niet zo'n behoefte aan kort haar.
nou, honden vlooien kan wel mensen bijten dus op mensen springen, maar volgens mij is dat meer een vergissing, ze blijven niet langdurig bij de mens buurten, ik heb nog nooit gehoord van een mens die honden vlooien op hun hoofd hadden ??????
Door Laura2004
#622595
conleeuw schreef: nou, honden vlooien kan wel mensen bijten dus op mensen springen, maar volgens mij is dat meer een vergissing, ze blijven niet langdurig bij de mens buurten, ik heb nog nooit gehoord van een mens die honden vlooien op hun hoofd hadden ??????
Ok, gelukkig, dat wilde ik even weten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door