Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Femke
#622226
We zijn van de week een paar dagen met de honden in Brabant geweest. De honden barstten van de teken (waar ze hier dit jaar nog geen één teek hebben gehad  :-\)

Van Sunday heb ik gisteren - toch al anderhalve dag na terugkomst - twee heeeeeeeel kleine teekjes afgehaald. Ik voelde 'iets' zitten, en twijfelde eerst of het wel een teek was en geen doorntje ofzo.
Nadat ik ze eruit gehaald had bleken het echt teekjes, compleet met kop en pootjes.
Ik denk dat ze niet groter waren dan een speldenpunt.

Ik heb dit nog nooit eerder gezien (toch al heel wat teken gezien in mijn leven) is dit een ander 'ras' ofzo? Moet ik me ergens zorgen om maken nu?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#622238
Ik denk dat het gewoon heeeele jonge teekjes zijn geweest. Ik zou me er verder niet echt zorgen om maken, waarschijnijk heeft Sunday een nest geraakt o.i.d. en ze zo van alle leeftijden meegenomen :-X.
Door tieneke
#622322
Zou de komende week iedere dag heel zijn lichaam goed controleren want het zijn spinnetjes die overal doorheen lopen voor ze zich definitief ingraven,Tinus werd net niet weggedragen door die etters...heb er iedere dag de nodige(en zelfs van mijzelf die gelukkig nog los liepen) en ook al grotere afgehaald...van Tara net 2 stuks...gisteren vond ik zo'n etter net boven zijn ene bal ::) op een heel dun stukje huid....
Jaco moest de kleine jongen stevig beethouden terwijl ik de teek verwijderde want dit vond ie niet echt geslaagd....vandaag nog een stuk of 3....word er een beetje moedeloos van....van mij mag het gaan vriezen en sneeuwen onderhand!
Door Femke
#622397
Huisvredebreuk dus  :o


nou echt ik ben blij dat wij met de honden langs het water en over de dijk lopen, want als ik dit iedere dag moest meemaken........ik geloof dat ik ze iedere maand in de frontline zou zetten.....

Vooral op die vacht van Loebas, áls je ze al vindt is het puur toeval :-\


Maar bedankt in elk geval  :D
Door Mevroi Kruim
#622446
Zijn idd jonkies  ;) mijn dochter had er ooit een stuk of 20 op haar rug na een leuk dagje dollen op de hei  :-X bij de honden vind ik die kleintjes meestal pas als ze al lekker vol zitten  :P
Door Jojo
#623708
Yep, ik heb laatst zo´n inimini teekje van mijn inimini bulletje afgehaald na een boswandeling. Ik denk ook een puppyteek (zat ook aan een puppyhond vast ;D), was echt een bleekscheetje nog. Dacht eerst (omdat ie in haar oksel zat dat ze een steelwratje kreeg ::)
Door Boefke
#623913
De teek leeft in drie fasen. Eerst heb je de larve met 6 poten. Die is kleiner dan 1 mm (met lege maag) en eet vrnl bij muizen. In een jaar tijd en 1 maaltijd ontwikkelt die zich tot nimf met 8 poten = 1 tot 2mm, die zich weer in een jaar ontwikkelt tot volwassen teek = 4mm. Ik heb ze gelukkig alweer weken niet gezien.
Door charmed
#625831
Hier in hardenberg hebben we die ook, ik denk zelf dat het nieuwe jonge teekjes zijn.

Gr. jacqueline
Femke schreef: We zijn van de week een paar dagen met de honden in Brabant geweest. De honden barstten van de teken (waar ze hier dit jaar nog geen één teek hebben gehad :-\)

Van Sunday heb ik gisteren - toch al anderhalve dag na terugkomst - twee heeeeeeeel kleine teekjes afgehaald. Ik voelde 'iets' zitten, en twijfelde eerst of het wel een teek was en geen doorntje ofzo.
Nadat ik ze eruit gehaald had bleken het echt teekjes, compleet met kop en pootjes.
Ik denk dat ze niet groter waren dan een speldenpunt.

Ik heb dit nog nooit eerder gezien (toch al heel wat teken gezien in mijn leven) is dit een ander 'ras' ofzo? Moet ik me ergens zorgen om maken nu?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door