Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kayboo
#621552
Dacht vandaag leuk te zijn voor die drie monsters... (die overigens nog op brokken zitten...) Kwam vandaag kippennekken tegen en dacht nou gelijk meenemen kunnen ze alvast iets proberen... Wat denk je alleen die kleine (pup van vijf maanden) at het en die twee andere zaten me aan te kijken van wat gef jij me nou... Komt dit vaker voor en wat nu... Ik wilde toch echt gaan overstappen naar vers...!!!
Door 202Spots
#621558
kayboo schreef: Dacht vandaag leuk te zijn voor die drie monsters... (die overigens nog op brokken zitten...) Kwam vandaag kippennekken tegen en dacht nou gelijk meenemen kunnen ze alvast iets proberen... Wat denk je alleen die kleine (pup van vijf maanden) at het en die twee andere zaten me aan te kijken van wat gef jij me nou... Komt dit vaker voor en wat nu... Ik wilde toch echt gaan overstappen naar vers...!!!
Ze moeten gewoon eerst wennen....had je de nek met hamer bewerkt? of knip anders 'n stukje van de nek en geef 't uit je hand...dan krijgen ze de smaak te pakken.
Door missy21
#621782
ik heb ze de eerste keer plat geslagen..
mijn bullterrier eet vrijwel alles maar mijn bouvier niet, ik heb inderdaad een nek in stukkies geknipt en hem flink aangemoedigd iedere keer als ie t in zijn bekkie pakte en nu moet je hem zien.. als ie ook maar door heeft dat het etenstijd is dan is het feest voor hem.. :D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#621826
Heb zelf de kippennekken de eerste keren platgeslagen en vastgehouden. Allebei hadden ze zoiets van ????? Elke keer als ze gingen kauwen terwijl ik het vast had; beloond. Toen begrepen ze dat 't de bedoeling was om goed te kauwen. Daarna was 't gauw bekeken en nu eten ze ze gewoon uit de netjes voerbakken
Door kayboo
#621872
Hm...
Zelfs platgeslagen vastgehouden en klein gemaakt willen ze het niet... Ze draaien gewoon derkop weg... Misschien toch beginnen met wat anders...? En wat is dan goed om mee te beginnen
Door 202Spots
#621876
kayboo schreef: Hm...
Zelfs platgeslagen vastgehouden en klein gemaakt willen ze het niet... Ze draaien gewoon derkop weg... Misschien toch beginnen met wat anders...? En wat is dan goed om mee te beginnen
Heeeeeeeel klein stukje om te beginnen???
Probeer dobbelsteentje rauw kipfilet,of stukje soepvlees,balletje rundergehakt, kippehartje of stukje pens?
Door 202Spots
#621902
Kruimel schreef: Zorgen dat ze goed honger hebben. Dagje niks eten en dan met de kippennekken op de proppen komen.
Yup..dat werkt nog beter!!! ;)
Door kayboo
#622044
heb het vanochtend platgeslagen en in kruimeltjes geknipt en door het eten gedaan... Nou mooi dat ze het niet opaten he ze aten wel hoor stelletje engnekken en zodra ze een stukje proefden/roken spuugden ze het gewoon uit... of legden ze het naast de bak haha ze zijn veel te slim om ze in de maling te nemen vanmiddag is kijken of ik iets anders kan kopen voor ze  :)
Door 202Spots
#622203
kayboo schreef: heb het vanochtend platgeslagen en in kruimeltjes geknipt en door het eten gedaan... Nou mooi dat ze het niet opaten he ze aten wel hoor stelletje engnekken en zodra ze een stukje proefden/roken spuugden ze het gewoon uit... of legden ze het naast de bak haha ze zijn veel te slim om ze in de maling te nemen vanmiddag is kijken of ik iets anders kan kopen voor ze  :)
Niks meer geven tot morgen avond! ;)
Door Happy Tail
#622241
of probeer heel even wat gekookt water erover heen te gieten, dan is dat rauwe smaakje eraf.
En ik weet nu even niet of je ook al eens KVV gevoerd hebt, maar dan kunnen ze daarmee mischien makkelijker wennen aan rauw vlees.

niet te snel toegeven horo als ze het niet eten, ten eerste moeten ze er aan wennen. Maar pas ervoor op dat je straks mega gocheltruukjes uit moet halen omdat ze steeds het idee hebben dat je dan met wat lekkerders op de proppen komt:-)
Door kayboo
#622272
Hmm, nou ze hebben gewoon weer der eigen eten gegeten... Zonder iets erdoorhee, weet uit ervaring dat als ik ga dwingen of er teveel mee bezig ga zijn een van de honden helemaal stopt met eten dus morgen maar weer ff proberen. Eeerst een stevige wandeling en dan pas eten kijken of dat werkt, normaal hebben ze dan echt mega trek... Ik zal er idd ff kokend water over heen gooien.  :( Wat een lastpotten en dan te bedenken dat ik dacht hmmm dat zullen ze heerlijk vinden  :-\
Door roefus
#622274
kayboo schreef: Hmm, nou ze hebben gewoon weer der eigen eten gegeten... Zonder iets erdoorhee, weet uit ervaring dat als ik ga dwingen of er teveel mee bezig ga zijn een van de honden helemaal stopt met eten dus morgen maar weer ff proberen. Eeerst een stevige wandeling en dan pas eten kijken of dat werkt, normaal hebben ze dan echt mega trek... Ik zal er idd ff kokend water over heen gooien.  :( Wat een lastpotten en dan te bedenken dat ik dacht hmmm dat zullen ze heerlijk vinden  :-\
Misschien moet je eerst eens wat fijn gesneden of gemalen vlees proberen.
Eventueel gemengd door de rest.
En ja...zorgen dat ze echt honger hebben.
Door 202Spots
#622305
kayboo schreef: heb het vanochtend platgeslagen en in kruimeltjes geknipt en door het eten gedaan... Nou mooi dat ze het niet opaten he
Zie net pas....maar je geeft nu brokken toch?
Dus je hebt 't door de brokken gemengd?
Ik zou alleen de fijngeknipte rauwe spul geven en niet met de brokken mengen.
Probeer morgen 'n beetje in stukjes geknipte rauwe kip, eventueel heeeeeeeeeeeeeeel even ...'n paar tellen in de koekepan doen zodat het net geschroeid is maar verder nog rauw...snappie?
laten afkoelen en dat proberen.....?
Anders echt 24 uur geen eten geven denk ik :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door