Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Saskia C.
#620961
Zit met een Barf probleempje. Belle, onze kleinste kooiker is altijd al een kieskeurige eter geweest. Als de penslappen te groot zijn of de stukken vlees te groot zijn, dan weigert ze te eten. Bowie onze andere kooiker die vreet echt alles en is het tegenovergestelde. Nu heb ik ze vandaag voor het eerst ieder een halve runderstrot voorgeschoteld. Bowie heeft daar geen problemen mee en gaat lekker kluiven en kauwen tot het op is. Belle daarentegen die trekt er eens aan en kijkt je dan aan van wat doe je me aan. Heb het zelfs voor haar vastgehouden, maar ze vindt het gewoon veel te veel werk om te moeten kauwen en kluiven voor haar eten. Kippennekken dat gaat nog net, maar verder wil ze niet. Nu krijgen ze normaal KVV en af en toe Barf, maar dat wil ik graag wat uitbereiden, maar als zij zo moeilijk blijft doen is het misschien handiger om het bij KVV te laten wat haar betreft. Ik heb haar verder i.p.v. die runderstrot niets meer gegeven en probeer het morgen nogmaals. Nu is mijn vraag, hoelang blijf je het volhouden van aanbieden...niet eten....dan jammer. Ze is namelijk erg lui in de bek en erg stijfkoppig  ;). Moet je koste wat kost zo'n hond aan het kluiven krijgen. Ze is nu 6 jaar en heeft bij de vorige eigenaars altijd brokken gehad en de 2 jaar dat ik haar heb KVV. Wat zouden jullie doen? Volhouden of toegeven?
Door Happy Tail
#621003
de eerste vraag is dan: weet je echt zeker dat ze het lust?
waarschijnlijk dus wel, want in kleine stukjes eet ze het wel....Ze heeft jou dus goed opgevoed ;)
Als er hier niet echt lekker geknaagd wil worden dan kijk ik eerst eens of er niet een wondje in haar bek zit. Is dit niet het geval, dan heeft ze 15 minuten de tijd om te beginnen. zo niet...dan over 24 uur weer een nieuwe poging. Je zou Belle bijvoorbeeld dan over 12 uur een nieuwe poging kunnen laten ondernemen, Baya krijgt 1 x per dag eten.
Maar ik moet er dan ook wel verder van overtuigd zijn dat ze verder gezond is!!! want een hond die Barf weigert kan ook echt ziekies zijn natuurlijk
Door Saskia C.
#621012
Ze heeft geen last van haar bekkie, heb het nog een keer nagekeken. Maar de harde gedroogde pensstaafjes gaan er wel zonder problemen in hoor. En kippennekken kraakt ze ook gewoon. Ze heeft alleen een hekel aan "taai" vlees zoals pens en nu dus ook de runderstrot. Ze heeft ook altijd al problemen gehad met het eten van kopvlees, dat moet namelijk echt klein gesneden zijn, want madam wil daar niet op kauwen, is te taai vindt ze. Ben bang dat ik gewoon een supermiep heb wat dat betreft en ik ben te goed voor haar omdat ik het dan weer in kleine stukjes snij. Maar ik vind het zo zielig als ze moet hongeren. Daarom vraag ik me af of er mensen zijn die ook zo'n supermiep hebben en die na vanalles geprobeerd te hebben tot de conclusie komen dat het dan maar in kleine stukjes moet. Of dat iedere hond uiteindelijk wel gaat barfen, als je maar lang genoeg je "poot" stijf houdt.
Gebruikersavatar
Door chooky
#621019
Chooky wil daar ook nog wel eens last van hebben (dit itt Flea, die vindt kluiven wel tof :D). Ik doe het met sommige dingen (als pens) als volgt, ik geef eerst kleingesneden (maar niet zo heel veel) dan de volgende keer iets minder kleingesneden en zo vergroot ik de stukjes totdat ik een hele lap kan geven.
Soms ook (bij lappen vlees) doe ik heel klein gesneden bovenop en daaronder wat grotere lapjes. Dan heeft ze honger en doordat ze wel de kleine stukjes eet merkt ze dat dubbel en bovendien vindt ze het dan ook nog lekker en dan neemt ze 9 van de 10 keer de grotere stukken voor lief.
Door java
#621548
Ja ik had ook zo'n grote miep...ja ze heet ook Belle !!!
Die wilde niets eten en zeker niet als ze er maar iets moeite voor moest doen. Nou hier werkte het perfect....eten aanbieden zo niet dan wacht je maar tot de volgende dag. Ben ook een keer per dag gaan voeren. Bestede er ook geen aandacht meer aan. Nou dat duurde dus enkele dagen...en nu, ze eet alles en met veel smaak !!
Heerlijk want dat getut met eten werd ik zo kriegel van !!!!

groetjes Will
Door Tineke *
#621553
Probeer de hond apart te zetten met dichte deuren.Dat hielp bij mijn hond perfect.Gewoon in de gang en bekijk het maar.Niet eten binnen een1/2 uur
weghalen.En geen aandacht aan besteden,die van mij eet nu alles in grote stukken en...runderstrot.

            Tineke
Door Saskia C.
#621712
Vandaag hebben ze de restanten runderstrot gehad. Bowie heeft er heerlijk op liggen kauwen en kluiven. Belle heeft met wat overredingskracht zelf ook stukken ervan gegeten en heeft er op gekauwd. Ze heeft niet alles opgegeten, maar het begin is er. We blijven gewoon doorgaan, want het is een heerlijk gezicht als ze tevreden liggen te kluiven en kauwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door