Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kayboo
#621420
Als ik uitga van 2% van het lichaamsgewicht van mijn honden klopt dit dan???

Kayla 38 kilo 2% daarvan is 1900 gram dus dat is dan wat ze per dag moet eten aan vlees en groente?
Boomer 25 kilo 2% daarvan is 1250 gram
en kwinsy 20 kilo (is nog pup) 2% is 1000 gram

Dat betekend dus dat ze per dag ruim een kilo en kayla bijna twee kilo moet eten is dat niet super veel of heb ik het helemaal verkeerd uitgerekend?
Door tt-tjes
#621446
Ik kom bij Kayla op 760 p/d, 5320 gr p/w
Boomer 500 gr p/d, 3500 gr p/w
Kwinsy 400 gr p/d, 2800 gr p/w

Ik geloof dat je bij een pup trouwens veel meer moet geven dan 2%.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#621450
Volgens mij heb je 5% genomen i.p.v 2% ;)
En naast vlees en groente moeten ze ook vleesbotten hebben!
Laatst gewijzigd door Miekie op vr 25 aug 2006, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kayboo
#621454
Haha okee kan best altijd al slecht geweest in procenten...  :D
Dat er ook botten gegeven moesten worden wist ik wel... maar ik moet eerst rustig aan beginnen... toch?
Gebruikersavatar
Door Miekie
#621469
kayboo schreef: Dat er ook botten gegeven moesten worden wist ik wel... maar ik moet eerst rustig aan beginnen... toch?
Klopt hoor :)
Ik wou 't alleen ff zeggen,mocht je het nog niet weten.Er zijn ook mensen die vers voeren en behoorlijk lopen te klooien vandaar..
Door Lizzy
#621539
Als Excel op je PC hebt, dan kan ik je de rekenhulp toesturen. Daar hoef je alleen het gewicht van je hond in te geven en het percentage dat je wilt voeren en dan komt de dag en weekhoeveelheid eruit rollen. Geef je dan ook de percentages op die je wilt voeren: rekent Excel die hoeveelheden ook nog voor je uit.
Door kayboo
#621541
Hmm heb geen idee of ik exel heb... Zal het van het weekend ff vragen aan iemand die er meer verstand van heb dan ik...  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door