Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Birgit
#620695
Deze week ben ik er dan ( eindelijk ) mee begonnen. Groente en fruitmix te geven aan de spikkels. Amber at altijd al fruit, en soms wat groente van ons mee.

Maar nu heb ik de blender tevoorschijn gehaald, en heb sla, worteltjes, komkommer, bietjes, spersiebonen, broccoli, appel, tomaat en kiwi bij elkaar gedaan.

Dit was allemaal "over " van ons. Dus voordat ik het ging bereiden voor ons heb ik wat apart gehouden voor de spikkels. Alleen de spersiebonen heb ik ff gekookt.
Of kan ik die ook rauw geven ?

Alles in de blender ..... Ze vonden het geweldig !!
Zelfs Tos likte zijn bak helemaal leeg.

Toch een goed begin ? :)
Door Lizzy
#620706
Zeker een goed begin ;D! Hebben ze het zo opgegeten, zonder toevoegingen van vlees ofzo?

Sperzieboontjes moet je even koken. Zijn heeeeel licht giftig (zodanig licht giftig dat ik ze jarenlang rauw heb gegeven en mijn honden er niks aan over hebben gehouden, maar tegenwoordig kook ik ze ook).
Door Birgit
#620737
Lizzy schreef: Zeker een goed begin ;D! Hebben ze het zo opgegeten, zonder toevoegingen van vlees ofzo?

Sperzieboontjes moet je even koken. Zijn heeeeel licht giftig (zodanig licht giftig dat ik ze jarenlang rauw heb gegeven en mijn honden er niks aan over hebben gehouden, maar tegenwoordig kook ik ze ook).
Ja, en daarna een halve zalmkop ! ;D
Door Lizzy
#620749
*Natasja* schreef: Kun je groentes en fruit gewoon door elkaar mixen?
Op zich wel. Alleen krijgen sommige honden last van winderigheid en gisten in de darmen wanneer je de GF mix dan mengt met vlees/orgaanvlees.
Door *Natasja*
#620751
Lizzy schreef: Op zich wel. Alleen krijgen sommige honden last van winderigheid en gisten in de darmen wanneer je de GF mix dan mengt met vlees/orgaanvlees.
En dat komt dan door het fruit, of door de combinatie? Ik heb het hier nog niet geprobeerd, maar ik betwijfel of Beau en Benthe hun groentemix zonder vlees opeten. Ik mix het altijd 's ochtends door de Bibi, en dan smikkelen ze alles weg.
Door Lizzy
#620754
*Natasja* schreef: En dat komt dan door het fruit, of door de combinatie? Ik heb het hier nog niet geprobeerd, maar ik betwijfel of Beau en Benthe hun groentemix zonder vlees opeten. Ik mix het altijd 's ochtends door de Bibi, en dan smikkelen ze alles weg.
Dat komt door de combinatie fruit + vlees. Die zorgen voor een gisting in de darmen, door de grote concentratie fruitsuikers. Groente + vlees geeft deze problemen niet.
Door *Natasja*
#620755
Lizzy schreef: Dat komt door de combinatie fruit + vlees. Die zorgen voor een gisting in de darmen, door de grote concentratie fruitsuikers. Groente + vlees geeft deze problemen niet.
ok, bedankt! Dan houd ik het gewoon bij groentemix. Fruit krijgen ze toch wel af en toe tussendoor.
Door 202Spots
#620950
Maar ik weet nog steeds niet waarom de appel wel okay is..
P.McK schrijft:
Apples are an excellent source of pectin which is one of the seven forms of fiber.Pectin removes toxins,reduces the risk of heart disease and, because it slows down the absorbtion of sugars,is benificial for diabetic animals.

Apples are the one fruit that can be mixed with vegetables.

The sweetness of apples enhance the food for those who like a sweet taste
.>

Lees ik wat verkeerds hier?
Want om zoeter te maken kan je dan ook pruimen,klapbessen aardbeien,sinasappel of zo gebruiken, maar dat veroorzaakt dan de gisting....wat is er dan verschillend met appel???
Appel gist JUIST toch? Of is het dan dat de suiker opname al verlaagd word door de pectin in apples, en daarom niet zo gist als ander fruit wat OOK pectin heeft ????

http://en.wikipedia.org/wiki/Pectin
Pectin Sources
Apples, plums, gooseberries and oranges contain much pectin, and pectin is sometimes found in yogurt, while soft fruits like cherries and strawberries contain little pectin.


Ik vind het makkelijker om geen fruit en ook geen appel door de groente te doen, dus ik blijf maar gewoon doorgaan en 'n alve appel als kluif geven.. 8)
Door Lizzy
#620952
202spots schreef: Maar ik weet nog steeds niet waarom de appel wel okay is..
P.McK schrijft:
Apples are an excellent source of pectin which is one of the seven forms of fiber.Pectin removes toxins,reduces the risk of heart disease and, because it slows down the absorbtion of sugars,is benificial for diabetic animals.

Apples are the one fruit that can be mixed with vegetables.

The sweetness of apples enhance the food for those who like a sweet taste
.>

Lees ik wat verkeerds hier?
Want om zoeter te maken kan je dan ook pruimen,klapbessen aardbeien,sinasappel of zo gebruiken, maar dat veroorzaakt dan de gisting....wat is er dan verschillend met appel???
Appel gist JUIST toch? Of is het dan dat de suiker opname al verlaagd word door de pectin in apples, en daarom niet zo gist als ander fruit wat OOK pectin heeft ????

http://en.wikipedia.org/wiki/Pectin
Pectin Sources
Apples, plums, gooseberries and oranges contain much pectin, and pectin is sometimes found in yogurt, while soft fruits like cherries and strawberries contain little pectin.


Ik vind het makkelijker om geen fruit en ook geen appel door de groente te doen, dus ik blijf maar gewoon doorgaan en 'n alve appel als kluif geven.. 8)
Lieverd, ik heb geen flets idee! Nou moet ik wel zeggen: ik heb het op mijn eigen honden uitgeprobeerd. Brutus is errrrg gevoelig voor gas in de darmen en vreemd genoeg heeft hij geen last als ik appel door de groentemix meng, en dit meng met vlees. Raar maar waar!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 aug 2006, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#620954
Lizzy schreef: Lieverd, ik heb geen flets idee! Nou moet ik wel zeggen: ik heb het op mijn eigen honden uitgeprobeerd. Brutus is errrrg gevoelig voor gas in de darmen en vreemd genoeg heeft hij geen last als ik appel door de groentemix meng, en dit meng met fruit. Raar maar waar!
Je bedoelt: als je het mengt met vlees, neem ik aan?  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door