Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#619914
Ik vind het aantal groentesoorten van onder de grond een beetje laag in mijn mix (wortel en koolrabi). Ik kan ook rode biet krijgen maar alleen met een heel stel verpakt en dat is te weer te veel en zelf lust ik die niet :P Ik heb gelezen dat je ook zoete aardappel kan geven, die hebben ze hier ook. kan die gewoon rauw door de mix?
Verder kan ik hier "Taro" krijgen en cassave.  Cassave schijn je te moeten koken ivm gifstoffen? Weet iemand iets over die Taro?
Door Lizzy
#620077
Ja hoor, je kunt ook zoete aardappel gebruiken. Ik geef het rauw en gekookt. Overigens let ik totaal niet op de groentes boven/onder de grond... Ik denk dat ik meer groentes van boven de grond/bladgroentes geef als onder en mijn honden doen het daar al jaren uitstekend op.

Bij mijn weten is rauwe cassave inderdaad giftig.
Gebruikersavatar
Door pike
#620139
Oh nou dan hoef ik dus niet verder te zoeken 8)  Ik dacht dat er zo'n beetje even veel ondergrondse als bovengrondse bij moest zitten. Er is nou eenmaal veel meer bovengrondse te koop dus dan gaat dat vanzelf de hoofdmoot uitmaken. Bedankt voor de reactie :D
Door 202Spots
#620199
Wanneer het er is dan kan je ook knolselderij gebruiken, en ik doe ook meestal Jicama door de mix.weet niet of dat bij jullie te koop is..smaakt naar appel/peer maar heeft texture van aardappel.

De Taro en Cassave zijn alle twee giftig wanneer het rauw is, maar kan wel gebruik als je het eerst kookt.
Ik vind er weinig smaak aan zitten, en wanneer je wel is poi hebt geproeft dan weet je gelijk hoe Taro smaakt :-\
De schil van rauwe Taro kan trouwens jeuk aan je handen geven,dus doe wat om je handen wanneer je gaat schilen voordat je ze kookt

Knolselerij
Afbeelding
jicama
Afbeelding
Cassave
Afbeelding
Taro
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 23 aug 2006, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#620215
Tja, die hebben wij hier dus niet. Ja, misschien bij een toko, maar dan niet te betalen. Alleen knolselderij, maar daar is het nu niet het seizoen voor.
Door Lil
#620266
Kruimel schreef: Voor enkele rauwe bieten ff bij de groenteboer of de biologische winkel kijken. Krijgen ze van die mooie rooie plasjes van  ;D
Ik krijg ze alleen voorgekookt, maar de reacties zijn altijd leuk: jou hond is heel erg ziek, hij heeft rode ontlasting/urine  :o
Moet je ze zien kijken als ik nonchelant zeg, oh nee vandaag stond rode biet en kwartel op het menu, is niets aan de hand  ;D ;D
Door Oso-Bayou
#620308
Lil schreef: jou hond is heel erg ziek, hij heeft rode ontlasting/urine  :o
Moet je ze zien kijken als ik nonchelant zeg, oh nee vandaag stond rode biet en kwartel op het menu, is niets aan de hand  ;D ;D
Foei Lil mensen zo voor de gek te houden. ;D ;D ;D

::) Ik zal proberen ernstig te blijven als ik erbij ben. ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#620426
Ik heb een Turkse groenteboer en die heeft heel veel goeie spullen voor goeie prijzen maar ik heb er nog nooit rode bieten gezien. Ik zal idd de biologische winkel eens proberen. Gekookte bieten vindt ik altijd vieze dingen en ze zitten altijd met meer verpakt.

Knolselderij is wel te krijgen, alhoewel ik die al een tijdje niet gezien heb maar ik lees dat het er geen tijd voor is nu. Bovendien zijn die knollen vaak nogal groot.

Jicama, ik had er nog nooit van gehoord. Weer wat bijgeleerd :) Maar  dat hebben ze hier echt niet.

Als van de Taro je handen kunnen gaan jeuken, nou, laat dan maar zitten want dan weet ik het wel. Ik krijg van alles en nog wat de kriebel  >:(dus bedankt voor de waarschuwing!
Ik houd het maar gewoon op wortel en koolrabi en als het er is knolselderij en als extra heb ik dan nu toch in elk geval die cassave. En misschien een biobiet. Nou dat lijkt me wel genoeg variatie van ondergrondse groenten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door