Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#620153
Heel lief! Een vriendin van me belt net op dat zij even bij haar poelier heeft gevraagd naar kippennekken en ze heeft 3 kilo mee gekregen! Maar het zijn gemalen kippennekken, ziet eruit als gehakt zei ze. Ik krijg het vanavond. Maar is dit ook goed? Kan ik dat voeren? En waar valt het onder? Zal er ook gemalen bot in zitten dan?
Door Mevroi Kruim
#620185
Kun je voeren, valt onder vleesbot, prima te kanen voor je hond. Ze worden er wel errug lui van trouwens  ;D ;D
Ik voer dat aan mijn ieniemienie bejaarde katje zonder tanden, dat krijgt ze nog goed weg.
Door 202Spots
#620218
Stef@nie schreef: Zal er ook gemalen bot in zitten dan?
Weet je hoeveel werk het is om 'n nek te ontleden??? ;D
Wanneer het gemalen nekken zijn dan zit er echt wel gemalen bot in hoor!!

Gewoon opmaken en vragen of je volgende keer de ongemalen nekken kan krijgen! ;)
Door Stef@nie
#620224
202spots schreef: Weet je hoeveel werk het is om 'n nek te ontleden??? ;D
Wanneer het gemalen nekken zijn dan zit er echt wel gemalen bot in hoor!!

Gewoon opmaken en vragen of je volgende keer de ongemalen nekken kan krijgen! ;)
Hahaha  :D Je merkt al dat ik nog nooit zo'n nek gezien heb! Hoeraaa dan krijgt Maxi vanavond voor de eerste keer KIPPENNEKKEN!!!!!!!

Ik heb trouwens nog heel veel meer vragen... Mag ik losbranden? Ik doe het maar gewoon  :) !

Waartoe behoort runderkopvlees?
Waartoe behoort vis (sardientjes en zalmkop)?

Ik heb net ook zitten denken over bestellingen die ik ga plaatsen. Zou ik met het volgende al heel ver komen? En is het voldoende variatie? Nog tips? (Ohja, de groentemix en eventuele tafelrestjes komen er dus ook nog bij en ik ga nog op zoek naar vis. Verder ga ik ook nog een bezoek brengen aan Mill, dus komt er waarschijnlijk daar ook nog wat van bij.)

Goed, ik dacht dus het volgende (groots) te bestellen (dus ook nog even afwachten of het allemaal lukt):
RMB:
- 5 kilo kippennekken
- 5 kilo kipkarkas
- 1 kilo lamsnekken
- 1 kilo lamsribben
- 2 kilo hazenkarkas
- 3 kilo eenden karkassen/vleugels
- 2 kilo eendennekken
- 1 kilo kalfsribben

Orgaanvlees:
- 1 kilo kippenmaagjes
- 1 kilo kippenlevertjes
- 1 kilo lamshart
- 1 kilo lamslever
- 1 kilo kalfshart
- 2 kilo lam/schaap pens
- 1 kilo lam/schaap long
- 2 kilo runder penslap

Orgaanvlees mag niet zo veel, weet ik  :), maar voorraad is handig. Heb me dus nog niet verdiept in hoeveel per week van alles en de percentages, want ik vond dat ik eerst maar eens moest zien wat ik allemaal in huis kan krijgen. Is dit al een goed begin (naast de groentemix, vis en evt. wild)? Kippennekken en eendennekken zijn goede beginnersbotten toch? En ik heb express kalf en lam, dat zou toch ook wat zachter zijn? Maar goed, eerst dus beginnen met die nekken. En spiervlees? Wat is dat zoal?

En nu weer even kalmeren... ::)
Laatst gewijzigd door Stef@nie op wo 23 aug 2006, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#620229
Stef@nie schreef: Hahaha  :D Je merkt al dat ik nog nooit zo'n nek gezien heb!
Here you go!!
Afbeelding

Waartoe behoort runderkopvlees?
Spiervlees
Waartoe behoort vis (sardientjes en zalmkop)?
RMB ("vlees"bot)

- 1 kilo kalfsribben
Zijn vrij hard....zou ik nog niet geven
de rest ziet er lekker uit!
Door Stef@nie
#620305
Het portie gemalen kippennekken voor vandaag is naar binnen gewerkt  :D ! Het was heel spannend, niet meteen aanvallen, beetje likken, hee dat is wel lekker, hap hap hap  ;D !

Lekker zitten modderen in de keuken om het in porties te verdelen. Daarna, zoals mijn moeder me geleerd heeft  ;) goed schoon maken!
Kruimel schreef: Ziet er goed uit! Alleen mis ik spiervlees, bv kopvlees dus.
Ja, ik wist dat ik spiervlees miste, maar dat is wel te koop in supermarkt toch? En ik heb inmiddels ook kopvlees op het lijstje gezet :) !

En 202spots, waar zijn die leuke cartoons van die onderaan je berichtjes staan? Ik heb er al een paar gezien, vind ze erg grappig :D !

Het eerste kleine beetje BARF-en voor vandaag was ook best al leuk, als je ziet hoe lekker je hond het vindt :) !
Door Twiz
#620401
Het spiervlees dat je nu nog "mist" kun je eventueel van geit en/of paard nemen. En als je naar Mill gaat kun je er hert en struisvogelvleessnippers ( leuk puzzelwoord hé) bij vragen.
Dan zit je ook lekker ruim in het spiervlees.

ps. Als je spiervlees wilt hebben kun je het beste naar afsnijdsels of snijlingen of snippers vragen, dat zijn dan de resten vlees nadat er mooie lapjes van gesneden zijn.
De meeste slagers (en in Mill trouwens ook) die grote delen koe, paard of geit binnen krijgen moeten dat toch verwerken voordat het in de toonbank ligt, dus wat er niet de toonbank in kan is voor de hondjes, tóch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door