Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#619972
Ik neem mijn pup van 16 weken altijd mee naar mijn werk ( ik werk 2 dagen tot 3 uur ). In principe gaat dat goed, maar vooral 's morgens is ze erg druk. Ik geef haar dan wel lamspensstaafjes, maar die zijn natuurlijk zo op  :D Ze ligt onder mijn buro en nu zit ik er aan te denken een lekkere kluif mee te nemen waar ze gewoon de hele ochtend op kan kluiven. Dus niet iets van ribbetjes, want die zijn denk ik zo op. Welke kluif zal geschikt zijn ? Het gaat dus niet zozeer om het vlees ( ze heeft 's morgens al haar portie Duck gehad ), maar als bezigheid. Ik ben niet zo'n held, dus geen kippennekjes of zo. Ik zat de denken aan een kalfsbeen of iets dergelijks.
Door Suzan54
#619976
Dat is niet zo'n slecht idee. Mijn honden krijgen zo af en toe een doorgezaagd kalfbot en het laatste eten ze niet echt op terwijl de meeste botten normaal zo weg zijn. Wanneer dat merg er eerder al uit is gegeten dan is de voedzaamheid weg en heeft je hond wat vertier met de rest.
Door Ziviaantje
#619988
Angelique schreef: Ik zou der een schapekop geven, heeft ze even lol aan.....
Ja, dááág  ;D ;D ;D Ga ik zelf over mijn nek op mijn werk  ;) ik ben niet zo'n held ( als ik kippennekjes al brrrr vind dan vind ik een schapenkop helemaal om te griezelen  ;)  ), en ik denk ook dat mijn baas een schapenkop onder mijn buro een strak plan vindt  :2funny: :2funny: :2funny:
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op wo 23 aug 2006, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#620062
Heb je al eens een gevulde Kong geprobeerd?
Daar kunnen zo ook een hele tijd zoet mee zijn!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#620075
aussie schreef: Ja, dááág  ;D ;D ;D Ga ik zelf over mijn nek op mijn werk  ;) ik ben niet zo'n held ( als ik kippennekjes al brrrr vind dan vind ik een schapenkop helemaal om te griezelen  ;)  ), en ik denk ook dat mijn baas een schapenkop onder mijn buro een strak plan vindt  :2funny: :2funny: :2funny:
Afbeelding
Door Ziviaantje
#620097
Angelique schreef: Afbeelding
hahaha, ja, dan ben ik maar een watje  :2funny: Als ik die foto's voorbij zie komen sta ik te griezelen  :yucky: Ik vind het van mezelf al knap dat ik KVV geef, en dat na ruim 14 jaar brok.
Heb je al eens een gevulde Kong geprobeerd?
Daar kunnen zo ook een hele tijd zoet mee zijn!
Kan ik wel weer eens proberen ja. In het begin kreeg ze die in de bench, maar daar deed ze niet veel mee. Zelfs niet met smeerkaas of smeerworst. Ik zal hem weer eens onder de kast vandaan halen  ;D
Door roefus
#620098
Haha, je bent niet het enige watje hoor.
Ik ben ook geen koppen-monster of iets dergelijks.
Mijn portie aan Fikkie, moet ook iets minder heftig zijn  ;D

Maar kippennekjes of vleugeltjes, da's niet zo heftig hoor.
Went redelijk snel. (als beginners-botjes).
Maar dat is weer geen 'stevige kluif', dus daar heb je in dit geval niet veel aan.  ;)
Door Ziviaantje
#620100
roefus schreef: Haha, je bent niet het enige watje hoor.
Ik ben ook geen koppen-monster of iets dergelijks.
Mijn portie aan Fikkie, moet ook iets minder heftig zijn  ;D

Maar kippennekjes of vleugeltjes, da's niet zo heftig hoor.
Went redelijk snel. (als beginners-botjes).
Maar dat is weer geen 'stevige kluif', dus daar heb je in dit geval niet veel aan.  ;)
Ach, wie weet komen de kippennekjes wel ooit bij me. Maar dat is iets voor de toekomst. Wie weet ga ik dan 1 x per week barfen of zo  ;D Maar ik vind KVV gewoon een stuk makkelijker, zo uit de vriezer   :icecream:
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op wo 23 aug 2006, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#620106
Dan prop je toch de kvv in de kong, eventueel weer laten bevriezen, dan is ze lekker lang bezig met haar maaltijd.
Door Suzan54
#620118
Je hebt ook van die bakjes gemalen pens. Dat geeft weer minder voedingswaarde. Ik geef die ook bevroren als bezigheidstherapie en daar komen nauwelijks luchtjes vanaf. Dat zou minder aangenaam zijn wanneer er vreemde luchtjes onder je bureau vandaan komen :-)
Door tieneke
#620121
Suzan54 schreef: Je hebt ook van die bakjes gemalen pens. Dat geeft weer minder voedingswaarde. Ik geef die ook bevroren als bezigheidstherapie en daar komen nauwelijks luchtjes vanaf. Dat zou minder aangenaam zijn wanneer er vreemde luchtjes onder je bureau vandaan komen :-)
Ik zou zelf geen bevroren kvv geven,stel dat ie effies aan de slinger gaat?
Kun je nog beter die schapenkop van Angelique geven! ;D
Door Mevroi Kruim
#620182
Wat dacht je van hersenkrakers voor de pup? Als je in de bar kijkt zie je een onderwerp over mental activity, daarin worden allerlei leuke spelletjes genoemd waarbij je hond z'n hersens moet gebruiken, en z'n neus. Mijn ervaring is dat ze van dat soort dingen heel moe worden en erg goed slapen erna.
Het idee is dat je de hond stimuleert om zelf oplossingen voor simpele problemen te verzinnen. BV een kartonnen doosje, daar een lekker ruikend snoepje in, en dan dichtvouwen. De eerste keer is je hond een tijd bezig met de ingang te vinden  ;D De volgende kleer plak je de doos dicht, dan moet hij hem lekker slopen (altijd een hit met pups). Dat soort dingen dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door