Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#618615
Ik heb geprobeerd mijn honden sardientjes en haring te voeren, maar krijg het er met geen mogelijkheid in. Ook niet gemengd met pens etc.
Is er ook verschil in de verschillende soorten vis (zoet/zout water) wat eten betreft?
Gebakken vis lusten ze wel (lekkerbekjes).  ;D
Door Lizzy
#618616
Ja, zoetwatervissen vinden de meeste honden nog goorder ;D

Blikje vette vis, gaat dat er in? (zalm, haring, makreel, sardien)
Door Bernadette
#618617
Misschien moeten ze eraan wennen? Blitz die piste er de eerste paar keer overheen! Nu eet hij het met smaak op...
Door Lizzy
#618622
Bernadette schreef: Misschien moeten ze eraan wennen? Blitz die piste er de eerste paar keer overheen! Nu eet hij het met smaak op...
:2funny: :2funny: :2funny:

Brutus ging er de eerste keer in liggen rollen ;D.

Maar sommige honden vertikken het echt. Die krijg je niet aan de vis. Soms lukt het toch om ze aan de vis te krijgen wanneer je 1 sardientje (of een halve) in kleine stukjes knipt en mengt met bijv. zalm uit blik en een kwak kwark of yoghurt. Maar je hebt erbij.... die hoeven alleen in de verte rauwe vis te ruiken en die zie je direct denken "naaah, dacht het niet". Ik zou daar zelf geen probleem van maken trouwens. Ze kunnen prima zonder.
Door Xada
#618624
In het begin aten ze er nog wel eens eentje met lange tanden. Maar nu eten ze het helemaal niet meer. Zelfs na 3 dagen niet eten niet. Ook mijn mishandelde hond die heel fel op eten is heeft zoiets van eet dat zelf maar op.   :-[ Dan toch de vis maar van het menu halen.  :-\
Ook blikjes vis eten ze niet, heb nog wat rode en rose zalm staan en sardientjes.
Laatst gewijzigd door Xada op ma 21 aug 2006, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#618645
Mijn poedel eet geen forel. Ook niet als ik in warm water heb gelegd en in stukken heb geknipt. Moet sardientje nog proberen. Vis uit blik eet ze wel. Mijn cattledog teef rolt er eerst in en eet hem dan (wel met lange tanden) op. Mijn cattledog reu eet hem wel. Maar dit is volgens mij een vuilnis vat!!!
Monique
Laatst gewijzigd door *Monique op ma 21 aug 2006, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy21
#619201
hier hebben ze graag zalmkoppen en een mega zalmstaart ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#619215
Pike is gek op sardien en zalm uit blik. Ik gebruik ze wel eens om door te groente te prakken. Daar moet altijd iets lekkers door anders eet hij die niet >:(. Van rauwe vis heeft hij tot nu toe alleen koolvis gehad en die lustte hij ook. De eerste keer kwam dat er alleen weer direkt uit en toen heeft hij het nog een keer opgegeten en verder geen problemen mee gehad. de tweede keer kwam het ook terug en toen at hij het niet meer op  :(maar ja, toen zaten we in de auto dus dat kan nog wat uitmaken. Op vakantie heeft hij gedroogde wijting gegeten, was hij ook gek op. Die is ook een keer teruggekomen en nogmaals opgegeten. Armagnac heeft ook al met smaak een bliksardientje verorberd :D
Door Sella
#619254
hier wordt heel erg graag rauw makreel gegeten. De eerste keer in 3 stukken gesneden, de tweede keer ingekerfd en nu gaan ze zo naar binnen.
een hele wijting is ook erg lekker.
Zalm moet ik nog een keer kopen.
Sardientjes twijfel ik over of hij dat wat gaat vinden omdat hij ook al liep te tutten met een klein ander visje die tussen de makrelen zat.
Geen houvast lijkt wel.
Nou ja makreel en straks zalm is wat mij betreft toppie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door