Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#618153
In mijn omgeving wordt er veel interesse getoont voor mijn honden en dan vooral dat ze kvv en af en toe versvlees krijgen...

Nu kwam schoonmamma aan met rundermergpijp (gewoon zo uit de winkel) In stukken van zo een 5 tot 10 cm...

Nu vraag ik me af of ze dat mogen hebben (is het van dragende delen?)
Door tieneke
#618170
Zijn tandenslopers voor het gebit,echt knetterhard  ;)
Beter is het om een kalfsbot te geven als recreatiebot.
Door Xada
#618195
Mijn honden hebben ze geregeld gehad toen ik nog niet wist dat dat niet goed was. Ze hebben niets aan hun tanden. Ik zou het geven, wel zorgen dat ze niet met hun kaken erin kunnen vast komen te zitten en zeggen dat andere botten beter zijn.
Het is zo lief dat ze zoiets voor je meenemen.
Door Antonia
#618229
MollyBella schreef: Nu vraag ik me af of ze dat mogen hebben (is het van dragende delen?)
Of jouw honden dat mogen hebben bepaal je zelf. Runderpijp is inderdaad van dragende delen en mijn honden krijgen het niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#618321
2 van mijn drie honden aten het merg er uit en lieten de rest liggen. Mijn jongste  begon wel aan het bot. Ik heb hem afgepakt omdat er stukken van afgebroken werden
Monique
Door Borke
#618329
Dat bot is bikkelhard en het risico is dat het klem in de kaak komt te zitten.

Ken het knaaggedrag van je hond en je weet of je het kunt geven.
Borke knaagt altijd heel voorzichtig en hem durf ik wel harde botten te geven, ik weet dat hij het laat liggen als het te hard is. Zou hij dat niet doen, dan gaf ik het beslist niet!
Als je niet weet hoe je hond knaagt, dan nam ik het risico niet!

Zwelf zou ik zoiets nooit kopen, ik geef liever geiten- of lamsribben!
Door Bianca1
#618383
Als ik het zou hebben gekregen zou ik het zeker niet weggooien, maar wel aan de vriendelijke gever melden dat leuk is voor een keer.
Goed opletten tijdens het eten, en inderdaad; ken je hond.
Door missy21
#619219
mijn moeder nam ze ook wel eens mee, maar omdat ik het toch link vond voor hun tanden heb ik ze voor hun uitgelepeld en hun alleen de merg gegeven.. nu neemt mijn moeder kippennekken of lamsbotten of iets dergelijks mee nadat ik het haar heb uitgelegd... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door