Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#618048
Sinds kort heeft luck een nieuw iets, hij wil alleen nog maar hapklare brokken eten. Zelfs een hele kwartel vindt meneer al te groot... Waar ie er een tijdje geleden rustig op ging liggen knagen. Wat moet ik hiermee doen? of beter wat KAN ik hier aan doen?
Door Xada
#618053
Heb je zijn bek al eens nagekeken of er geen rotte tand of kies in zit? Is hij verder wel in orde? Als dat allemaal goed is zou ik proberen of hij na een paar vastendagen nog geen grote stukken wil eten.
Succes.
Gebruikersavatar
Door Madera
#618058
Xada schreef: Heb je zijn bek al eens nagekeken of er geen rotte tand of kies in zit? Is hij verder wel in orde? Als dat allemaal goed is zou ik proberen of hij na een paar vastendagen nog geen grote stukken wil eten.
Succes.
zover ik kan zien heeft ie geen rotte tand of kies. Vastendagen doe ik liever niet nu, hij is nu al aan de magere kant.
Door Hanny
#618061
Ik kan me voorstellen, dat je geen vasten dag wilt invoeren, maar voor zover ik hier gelezen heb is het echt niet zo, dat ze daarvan dunner worden.
Als er niets aan de hand lijkt te zijn en je wilt, dat hij grotere stukken eet, dan zal er toch even gehongerd moeten worden.
Op een andere manier kun je het hem toch niet duidelijk maken.

Hanny
Door Lizzy
#618062
Ja, ik ben het met Hanny eens. Als je hier nu aan toe gaat geven, ben je de sigaar. Je kunt even zeker stellen dat zijn gebit helemaal in orde is door naar de DA te gaan. Nou, verder lijkt hij me niet ziek, als hij wel eet, maar in hapklare brokken. Ik bood hem een kwartel aan. Niet eten? Dan niet. Gelijk wegnemen, volgende maaltijd weer aanbieden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#618112
Ben het met de rest eens. Heb net geprobeerd een link te zoeken over het aanbieden van voedsel bij slechtetende honden, maar kan het niet meer vinden. Kruimel heeft die link hier eens neergezet, misschien wil ze dat nog een keertje doen? (heb net in haar berichten zitten kijken maar daar is geen beginnen aan ::) ;))
Door tieneke
#618116
Luck lacht zich suf...baasje kauwt het bekant voor  ;D ;D
Als hij verder gezond is even een paar dagen de tanden erin zetten want voor je het weet heb je straks een hond die met iedere maaltijd staat te meuten en trutten  ;)
Door Audrina
#618127
Mijn oudste teef loopt ook altijd te meuten met de grotere stukken. In het begin gaf ik er aan toe en knipte ik alles aan kleinere stukken. Maar op den duur had ik zoiets van "ik ben daar gek zeg, je hebt zelf een prima stel scharen in je bek zitten". Nu doe ik dat dus niet meer en weet ze inmiddels dat ze kan kiezen, grote stukken toch opeten en anders honger hebben. Dus als je hond verder niks mankeert, niet aan toegeven. Ze krijgen vanzelf wel een keer honger en dan moeten ze wel.  ;)
Door Borke
#618299
Klein stukje eraf snijden om gemakkelijk te laten proeven en ontdekken dat het de moeite waard is. Daarna zelf uit laten zoeken. Geen actie binnen 5 minuten dan wegnemen en de volgende dag weer aanbieden.
Werkt hier prima ;D
Door Mevroi Kruim
#618466
Nitus schreef: Ben het met de rest eens. Heb net geprobeerd een link te zoeken over het aanbieden van voedsel bij slechtetende honden, maar kan het niet meer vinden. Kruimel heeft die link hier eens neergezet, misschien wil ze dat nog een keertje doen? (heb net in haar berichten zitten kijken maar daar is geen beginnen aan ::) ;))
En bedankt  >:(  ik ben nog steeds niet de grootste veelschrijver hier (maar doe wel een gooi naar de titel  ;D)
Dit was de link http://www.dragonflyllama.com/%20DOGS/W ... chEat.html

En verder sluit ik me bij de rest aan: gezeur, gepuber, niet aan toegeven. Een hond kan weken zonder eten zonder dat hij het loodje legt, dus een of twee daagjes zal hij niks van krijgen. Zo leert hij ook eens wat echt honger hebben betekent, en dan waardeert hij z'n hap weer.
Gebruikersavatar
Door Madera
#619090
ne een dagje nix eten begonnen luck zn kippennekken er geloof ik toch wel lekker uit te zien! morgen pchtend krijgt ie ze weer, kijken wat ie dan doet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door