Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#616792
Bij ons eten de honden altijd buiten maar nu hebben we ontzettend veel vliegen buiten, van die vieze groene vliegen die je alleen ziet als er wat te eten is...

Nu denk ik dat je dat houd omdat de honden niet altijd even netjes eten en je het nooit helemaal schoon kunt krijgen. Maar misschien heeft iemand een tip...??
Vind het zo vervelend als wij zelf buiten eten......
Door *Robin*
#616841
je kan er een beetje groene zeep op doen en dan met een harde bezem ff borstelen en met water wegspoelen. dat is nog milieu vriendelijk ook ;)
Door Oso-Bayou
#616864
Ik doe een scheutje Dettol in het water en dan even met een harde bezem of borstel erover.
Zelfs met het hete weer, heb ik geen last van vliegen gehad, wel meteen als ze klaar zijn met eten anders trekt het vocht of bloed in de tegels.
Door Lizzy
#616885
Om deze reden voer ik mijn honden niet buiten. Ze eten binnen. Met de deuren dicht. Op hun rubbere matje (dat daarna in de wasmachine gaat).
Door henneke
#616897
emmer water met schoonmaakazijn erdoor erover heen kiepen even schrobben en weg zijn de vliegen , ik zat met hetzelfde probleem en dit hielp geweldig .
Door Xada
#617160
Helpt dat ook bij een mesthoop?  ;D
Ik word hier stapelgek van de vliegen, van die zwarte huisvliegen.
Door Daisy75
#617168
Ik ken het probleem, vies he...ik heb een putje laten maken in de tuin (afvoertje) en spoel elke dag de tuin even met bleek of dethol..even schrobben, wegspoelen met schoon water klaaaar!
Bij de fretjes is het erger, want die barfen ook, maar die sleuren hun eten ergens heen en laten dat het liefst even liggen...ja en natuurlijk liggen er dan alweer vliegeneitjes op bah bah dan moet ik het toch echt weggooien,,,ieuwww
Gebruikersavatar
Door Angelique
#617171
Die dingen komen op alles af wat eetbaar is, dus je kunt je terrasje tot aan het steriele schoonpoesten, zodra jij naar buiten komt met een broodje cammewattus komen die groene dingen gelijk weer erop af.
Door 202Spots
#617172
Of rubber mat of stuk plastic buiten gebruiken en dan na 't eten afwassen ???

Op kranten laten eten en dan de krant in vuilnisbak ???
Door Fynn
#617225
Bij ons eten ze ook buiten en als ze klaar een emmer heet water met schoonmaak azijn en even schuren  klaar en geen last van vliegen.


Groetjes Rian,Ijuba enFynn
Door Lizzy
#617240
Angelique schreef: Die dingen komen op alles af wat eetbaar is, dus je kunt je terrasje tot aan het steriele schoonpoesten, zodra jij naar buiten komt met een broodje cammewattus komen die groene dingen gelijk weer erop af.
:2funny: :2funny: :2funny:

Je hebt gelijk. Wij eten geen vlees maar als we buiten gaan zitten eten, zitten die groene etters er ook gelijk. Nou moet ik zeggen dat ze drie keer boven ons bord zweven en denken "ruk, geen vlees, geen vis, weer zulke irritante vegetariers". En blijkbaar vertellen ze dat aan mekaar want al snel lijken ze te vatten dat er bij ons geen dood beest valt te halen. Ik zweer het, echt waar! Volgens mij komen ze vooral op vlees en vis!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#617285
Lizzy schreef: :2funny: :2funny: :2funny:

Je hebt gelijk. Wij eten geen vlees maar als we buiten gaan zitten eten, zitten die groene etters er ook gelijk. Nou moet ik zeggen dat ze drie keer boven ons bord zweven en denken "ruk, geen vlees, geen vis, weer zulke irritante vegetariers". En blijkbaar vertellen ze dat aan mekaar want al snel lijken ze te vatten dat er bij ons geen dood beest valt te halen. Ik zweer het, echt waar! Volgens mij komen ze vooral op vlees en vis!
Jaaaa, daar gaat wel de voorkeur naar uit. Hier zie ik ze de hele dag niet, maar als ik met de ontdooibak tevoorschijn kom dan komen die krengen ook allemaal aangefladdert. Dat zijn ook die vieze maaienleggers behhhhh :-X :-X

Huisvliegen is een ander verhaal die zijn er gewoon de hele dag door en die discrimineren niet, die gaan gewoon overal op zitten :-X
Door Xada
#617325
Die zwarte huisvliegen vind ik al erg genoeg. Van die andere heb ik hier eigenlijk geen last. Zie ze wel eens, maar mijn honden eten kennelijk snel genoeg.  ;D
Door El_Kato
#617521
hahahhahha thx voor de reacties, ga het proberen met een emmer heet water en schoonmaakazijn. Ga ook eens kijken voor van die wasbare rubber matjes die in de wasmachine kunnen misschien dat die ook bij Blokker te krijgen zijn ofzo...... Heb daar al wat goede dingen over gelezen  :D

Tja het is de eerste zomer dat we vers geven en ben dus nog een beetje mijn weg hierin aan het vinden,
Door Xada
#618049
Ik zet mijn vlees voor de honden altijd onder water te ontdooien en heb dan geen last van vliegen of maden. Anders wordt je niet goed van die maden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door