Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#616423
Aangezien onze hond alles zonder moeite op eet ging ik daar ook vanuit met sardientjes. De eerste keer heb ik de hele visjes zo aan hem gegeven in de tuin. Hij keek me aan met zo'n blik van: "Voel 'ns even aan je hoofd, dat ga ik toch niet opeten?". Ook niet toen ik het weghaalde en het een tijd later opnieuw probeerde en ze gesneden had. Terwijl hij best trek had en dat hij het dan laat staan is uniek te noemen.
De tweede keer heb ik het gemengd met groentemix, yoghurt en nog wat restjes en de sardientjes in heel kleine stukjes. Je raadt het al; alles was op en de sardientjes werder er netjes tussenuit gehaald en hij begon ze heel voorzichtig door de hele kamer te leggen  ;D ;D Komisch om te zien.

Hoe bereid ik ze dusdanig dat hij het wel eet? Wil vis namelijk wel in het assortiment houden.
#616495
Die verwende mormels van mij motten ook geen sardientjes. Ook geen zalm of makreel trouwens, ja uit blik, dan wel, maar vers ho maar. En ook mijn honden zijn over het algemeen echt alleseters.
De enige manier waarop ik verse vis bij mijn honden naar binnen krijg is door het in de blender te gooien :P  en dan een paar eetlepels mengen met iets heeel lekkers. Wat ik overhoud doe ik dan ik bakjes in de vriezer of ik spreid het over een paar dagen, want als er teveel vispuree doorheen zit wordt er met wel hele lange tanden gegeten.   
#616535
Die truc met die blender heb ik ook geprobeerd, ging zelf haast over m'n nek van de smurie die ik hiermee had gemaakt :P. Nu snijd ik de sardientjes in kleine stukjes en giet hier een ei/ricotta-mengsel overheen, flink roeren en dan gaat het wel naar binnen. Ik geef de vis ook vaak in het weekend, als Rico veel heeft gelopen en gespeeld zodat hij veel honger heeft.
Het lijkt inderdaad of hij ook de verse vis niet lekker in de mond vind 'liggen', hij kijkt er namelijk ook vreemd bij als hij een groter stuk vis doorbijt  ??? Zalmkop moet 'ie ook niet, zalm uit blik uiteraard wel...
#616840
Breezer schreef: Breezer lust de sardientjes ook niet zo. Daarom doe ik ze in de keukenmachine met een blikje tonijn of zalm op oliebasis. En een paar teentjes knoflook. En dan lust ie het wel.
let je erop dat je niet teveel knoflook geeft
dat kan bloedarmoede veroorzaken ;)
#616890
hier krijg ik ze ook niet lekker genoeg. krijg er tot nu toe geen verse vis in hier.....ze kijkt er echt naar zo van: ja is dit echt eten???
na 3 keer aangeboden te hebben wil ze het nog niet, dus dan maar even niet. Ik ga het regelmatig proberen, wie weet gaat ze het waarderen

zelfs even gekookt en door de groentemix met ei en van alles lekkers...niet hoor!
#617349
Nou Skik at ook met lange tanden sardientjes. Uiteindelijk ging het wel als ik het in hele kleine stukjes door wat smuldier deed.
Toen ik op de hondjes van mijn zus paste heb ik ze allemaal sardientjes gegeven en het ging er in als koek. Mijn kleine pup Ramses eet ze sowieso wel op. En vandaag heeft Skik gewoon weer sardien gegeten!
#617611
Pinkel vindt sardien (en iedere andere vis, tenzij ie uit blik komt) niet te knagen. Ik nep haar. Ik neem 1 schijfje Rodi-pens, groentemix, volle kwark en daarbij knip ik 1 sardien in hele kleine stukjes. Dat meng ik door mekaar en ineens vindt ze het dan lekker. En zo krijgt ze toch een heel vissie rauw binnen.
#617720
Ik heb vandaag ook eens een poging gedaan of ze verse sardientjes lusten. Fjurdy wist niet wat hij met die hele sardien aan moest, toen heb ik het in 3 stukken gesneden en was het zo weg.

Grote mier Balou hoefde het dus weer eens niet, terwijl hij wel sardien uit blik lust.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door