Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#617525
Ik heb Mikki nog nooit Yoghurt gegeven, maar ik lees vaak dat dit wel wordt gedaan bij honden.
Maar wat doet yoghurt? Waar is het goed voor? Ik zit me namelijk voor te stellen waar "volgens het wolven menu" de yoghurt voorkomt.
Zitten daar niet te veel stoffen in wat niet goed voor een hond is?
En als je het geeft, hoeveel mag je dan geven?

Pfff... wat stel ik weer veel vragen. Maar hopelijk kunnen ze beantwoord worden.

Groetjes

Roellie
Door Lizzy
#617609
Een hond heeft absoluut geen yoghurt nodig. Net als een mens. Ik vind zuivel eigenlijk iets geks. Wij zijn het enige wezen op deze aarde die melk van een ander dier drinken, als we al volwassen zijn, en ook omzetten in van alles en nog wat. Kaas, kwark, yoghurt, etc. Je hoeft het dus niet te geven. Maar sommige honden vinden het lekker en andere mensen geven het weer vanwege de melkzuur culturen die in yoghurt zit (lactobacillus acidophilus bijvoorbeeld). Sommige geven iedere dag een paar lepeltjes yoghurt (of kwark of huttekase) en andere geven 3 keer per week een scheut en weer andere geven het nooit.
Door nikèdog2000
#617703
ik eet elke avond joghurt
en twee van de drie komen direct naar de keuken gelopen
die willen dan ook een scheutje
ze vinden het gewoon lekker
Gebruikersavatar
Door chery
#618157
Hier krijgen ze 2x per week zelfgemaakte kefir met koudgeslingerde honing.
Door tieneke
#618174
Hooguit 2 keer per week een potje cottage-cheese of biogarde en een lekker plakje kaas.
Door Lil
#618390
Yoghurt is hier vooral een manier om homeopathische druppeltjes te voeren zodat gegeten worden. Hoewel ik een hond heb waarmee ik moet oppassen met wat hij eet, heeft hij nooit problemen als hij yoghurt krijgt, hij verdraag het zelfs erg goed als hij last van zijn darmen heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door