Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#616574
Ik ga het nog eens proberen: groentemix maken. Nu heb ik nog een paar tomaten liggen. Kan ik die erdoorheen doen (het wordt een mix van andijvie, wortelen en courgette)? En maakt het dan nog uit of het gewone tomaten of cherry-tomaatjes zijn?
Door *Natasja*
#616579
En wat kon ik ook alweer erdoorheen doen om het wat smeuïger te maken? Gewoon water of iets anders?
Door Mevroi Kruim
#616584
Tomaat kun je doen, sommige honden reageren er allergisch op dus zou je ff moeten kijken hoe dat gaat.
Smeuiger maken doe ik altijd met ei en evt. wat joghurt, maar gewoon water kan ook.
Door *Natasja*
#616585
Kruimel schreef: Tomaat kun je doen, sommige honden reageren er allergisch op dus zou je ff moeten kijken hoe dat gaat.
Smeuiger maken doe ik altijd met ei en evt. wat joghurt, maar gewoon water kan ook.
Oh, dan doe ik de tomaat zo even apart pureren. Zou zonde zijn van de complete mix als ik straks alles weg moet gooien ivm allergie. En hoe merk je of je hond er allergisch op reageert?

Als ik het met ei of yoghurt maak, kan ik het dan nog steeds invriezen?
Door Oso-Bayou
#616602
Natasja1974 schreef: Als ik het met ei of yoghurt maak, kan ik het dan nog steeds invriezen?
Ik dacht dat je dat beter vers erdoor kunt doen, dus als je een portie laat ontdooien, dan weet je ook hoeveel ei en yoghurt je geeft.
Misschien heeft iemand een ander idee, maar zelf vind ik het gemakkelijk om het zo te doen.
Wel doe ik er water bij, is gemakkelijker om te pureren.
Door *Natasja*
#616609
Zoooooo, de groentemix is klaar. Ging een stuk beter met wat yoghurt erdoorheen! De keuken is weer schoon, en er staan 5 porties mix klaar. De eerste krijgen ze morgen, daar zit een beetje tomaat doorheen. De rest van de gepureerde tomaat heb ik in een apart bakje gedaan. Eerst even kijken hoe ze er morgen op reageren.
Door 202Spots
#616672
Natasja1974 schreef: Zoooooo, de groentemix is klaar. Ging een stuk beter met wat yoghurt erdoorheen! De keuken is weer schoon, en er staan 5 porties mix klaar.
En dan met de yogurt invriezen ??? :-\
Ei gaat er ook vers bij.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg330836
Wanneer het is ingevroren dan worden de melkzuurbacterieen inactief,wanneer de yogurt ontdooid dan worden de meeste wel weer actief,maar er is ook 'n gedeelte dat niet meer actief word.
Dus je kan 't wel invriezen,maar verse yoghurt is gezonder.

Can I freeze Mountain High Yoghurt?
Mountain High Yoghurt can be frozen, however, the live and active cultures go dormant. After thawing the yoghurt not all of the live & active cultures come back to life. Therefore, by freezing yoghurt you lose some of the benefits of buying a product with live & active cultures.
http://www.mountainhighyoghurt.com/faq.htm
Door *Natasja*
#616851
202spots schreef: En dan met de yogurt invriezen ??? :-\
Ei gaat er ook vers bij.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg330836
Wanneer het is ingevroren dan worden de melkzuurbacterieen inactief,wanneer de yogurt ontdooid dan worden de meeste wel weer actief,maar er is ook 'n gedeelte dat niet meer actief word.
Dus je kan 't wel invriezen,maar verse yoghurt is gezonder.
Ok, maar ik heb de yoghurt puur als smeuïg-maker gebruikt. Daarnaast krijgen ze regelmatig verse biogarde-yoghurt hier.

De mix ging er vanmorgen in als pap. Al deden ze wel wat langer dan normaal over hun eten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze weer even moesten wennen (het was al weer even geleden dat ze groente ophadden). Beau heeft zelfs zijn bak uitgelikt, iets waar hij normaal de moeite niet voor neemt, dat laat hij aan Benthe over. Nu even afwachten of ze niet vreemd op de tomaat reageren...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#616883
Natasja1974 schreef: Ok, maar ik heb de yoghurt puur als smeuïg-maker gebruikt. Daarnaast krijgen ze regelmatig verse biogarde-yoghurt hier.

De mix ging er vanmorgen in als pap. Al deden ze wel wat langer dan normaal over hun eten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze weer even moesten wennen (het was al weer even geleden dat ze groente ophadden). Beau heeft zelfs zijn bak uitgelikt, iets waar hij normaal de moeite niet voor neemt, dat laat hij aan Benthe over. Nu even afwachten of ze niet vreemd op de tomaat reageren...
Dan kun je er beter een beetje water bij doen
Door *Natasja*
#616886
sylvia schreef: Dan kun je er beter een beetje water bij doen
Is water beter dan yoghurt? Ik had er in eerste instantie water bij gedaan, maar dat deed niet veel naar mijn idee.
Door *Natasja*
#616891
Het viel me trouwens wel op dat de gepureerde tomaat al vrij "nattig" is van zichzelf. Als de tomaat dus goed bevalt, heb ik een volgende keer misschien geen water of yoghurt meer nodig.
Door 202Spots
#617170
(het wordt een mix van andijvie, wortelen en courgette)?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Volgende keer meer soorten groentes gebruiken?
Ik gebruik eigenlijk geen tomaat door de mix.
maar komkommer , tauge of bladgroente bevat ook veel vocht.
Wanneer ik 'n grote hoeveelheid maak, dan gebruik ik ook wel de sap (uit de bak waar de al  gemalen mix in zit) om dat er in de maalkom bij te gooien.
Door *Natasja*
#617248
202spots schreef: (het wordt een mix van andijvie, wortelen en courgette)?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Volgende keer meer soorten groentes gebruiken?
Ik gebruik eigenlijk geen tomaat door de mix.
maar komkommer , tauge of bladgroente bevat ook veel vocht.
Wanneer ik 'n grote hoeveelheid maak, dan gebruik ik ook wel de sap (uit de bak waar de al  gemalen mix in zit) om dat er in de maalkom bij te gooien.
Dit was pas de tweede keer dat ik groentemix heb gemaakt, dus ik ben nog een beginner. Het is maar om een begin te hebben, van hieruit kan ik natuurlijk steeds wat toevoegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door