Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dave94
#614292
ik mag 3 dagen in de week barf voeren en dat is heel  ;D ;)
wat maar één probleem ik kan niet verzinnen wat ik moet geven kunnen julli me even helpen met iets verzinnen het mag geen hele besten daae van gaat me moeder over de neck  ;D ;) ;D
zijn echt alleen vlees met bot of zonder bot maar wat zouden julli mij aan bevelen

alvast bedankt dave
Door *Robin*
#614303
ik denk zoals nu die kippennekken en kopvlees om ze lekker te laten kouwen dat dat goed is
je kan verder uitbreiden met verse pens van schaap lam en kalf
over een tijdje kippenvleugels (als ze die kippennekken goed kouwen en zelf zonder hulp kunnen eten) en dan verder met lamsribjes konijn of eend
Door *Robin*
#614346
Mieke Linger schreef: En als dat allemaal goed gaat is het ook leuk om eens een sardientje te proberen.
ja die was ik nog vergeten ::)
Door Antonia
#614351
Dag Dave,

Uit je eerdere berichtjes heb ik begrepen dat je moeder het goed vindt om 3 dagen per week (weekend) te barfen en dat je de andere 4 dagen nog brokjes geeft. Ik weet niet hoe vaak per dag je de hondjes te eten geeft, is dat één of twee keer per dag?

Stel dat je één keer per dag voert, dan moeten we dus voor 3 maaltijden wat lekkers en wat goeds bedenken. Ik zou dan een beetje op dezelfde lijn gaan zitten als Robin. Eén maaltijd iets van orgaan (bijvoorbeeld een lekker lapje pens, of vers stukje hart, kippelevertjes, kippemaagjes), één dag iets van spiervlees (bijvoorbeeld wat runderkopvlees, wat paardenvlees, iets van kip- of kalkoenfilet) en één dag iets van lekker zachte bevleesde botjes (zoals kippenekjes of eendenekjes).
Verder zou ik proberen om op iedere dag iets te geven van een ander diersoort, dus stel dat je als orgaan runderpens neemt, dan zou ik als spiervlees geen runderkopvlees nemen maar bijvoorbeeld paardenvlees of kalkoenfilet, en dan als bevleesde botjes kippenekjes.
Of stel dat je als orgaan kippehartjes en kippelevertjes geeft, dan kun je als spiervlees lekker runderkopvlees en als bevleesde botjes eendennekjes geven.

Ik wil nog wel even tegen je zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je, ondanks dat je moeder het niet zo fijn vindt, toch zo goed voor je hondjes wilt zorgen en dat je er ook zoveel moeite voor doet. En fijn dat je tante Robin je er zo goed bij helpt. Petje af, hoor!
Door *Robin*
#614935
ja ik heb hem helemaal gek gemaakt :-[ :D
zijn moeder vind het maar vies en toen de hondjes bij de bak stonden te twijfelen van "wat krijgen we nou voor geks ???" zei ze , volgens mij vinden ze het niet eens lekker :g:
maar even later viel pebbels uit naar Daisy want die kwam te dichtbij en gromde ze naar dave want hij moest ook niet te dichtbij komen ::), was haar vleesie :D
dus lekker vinden ze het wel!!!
ik hoop dat als ze ziet dat ze er zo van genieten dat ze haar gruwels opzij kan zetten en volledig barf en kvv krijgen.
dat is en blijft het beste!!! en gelukkig is dave het al helemaal met me eens en zijn zusje en hij zitten bij mij altijd met de neus bovenop de katten als ze weer kuikentjes of hamstertjes eten want dat is natuurlijk heel erg interessant ;D
Door Xada
#614998
Misschien nog iets om zijn moeder over te halen.
Mijn reu heeft botkanker, maar vanaf de tijd dat ik pens bij de brokken ben gaan geven groeit de tumor veel minder hard. ('s morgens brokken, 's avonds pens). Ik ben nu helemaal over op barf, sinds ik meerdere soorten dieren kan krijgen en hoop zo nog een tijdje langer van mijn hond te kunnen genieten dan dat hij brokken bleef eten.
Natuurlijk red ik hem hier niet meer mee, maar mensen die hem nu zien en hem ook in mei gezien hebben vinden dat hij er nu beter uitziet.
Door Stef@nie
#615068
Hee, ja, ik zit eigenlijk ook een beetje met dezelfde vraag. Ik stelde 'm ook al in een ander topic, maar de vraag is hier beter op z'n plaats:

Ik ben dus beginnende BARF-er en heb dus eigenlijk nog niet kunnen beginnen omdat ik dus weinig/geen BARF-producten heb kunnen vinden. Maar waar kan ik nou, als beginneling, het beste naar zoeken? Want ik zoek maar wat rond  :D!
Kippennekken dus, zodat mijn hond kan beginnen te leren botten te eten. Van de groentemix ben ik ook op de hoogte. En wat zijn nou verder echt essentiele dingen die als beginneling nodig zijn om te kunnen beginnen met een goed BARF-menu?

Ohja, en ik wil wel fulltime gaan BARF-en.
Door Xada
#615072
Ik heb nu dus vlees van een koe, paard, geit, schaap, complete kippen en vis. Dan heb ik ook nog pens, hart en nieren etc. van al deze dieren evenals de botten en vet wat aan het vlees zit. Ik vind er voldoende variatie in zitten en kan nu aardig barfen, als ik nog eens een haas of wild kan krijgen (niet te duur) zal ik dat voor afwisseling ook doen. 
Door tieneke
#615085
Stef@nie schreef: Hee, ja, ik zit eigenlijk ook een beetje met dezelfde vraag. Ik stelde 'm ook al in een ander topic, maar de vraag is hier beter op z'n plaats:

Ik ben dus beginnende BARF-er en heb dus eigenlijk nog niet kunnen beginnen omdat ik dus weinig/geen BARF-producten heb kunnen vinden. Maar waar kan ik nou, als beginneling, het beste naar zoeken? Want ik zoek maar wat rond  :D!
Kippennekken dus, zodat mijn hond kan beginnen te leren botten te eten. Van de groentemix ben ik ook op de hoogte. En wat zijn nou verder echt essentiele dingen die als beginneling nodig zijn om te kunnen beginnen met een goed BARF-menu?

Ohja, en ik wil wel fulltime gaan BARF-en.
Om te gaan barfen heb je vooral variatie nodig,kijk waar je aan kunt komen en aan de hand daarvan stel je je menu samen ;)
Dus bijvoorbeeld: kippennekken/karkas/hele kippen/maagjes/hartjes/lever/rundvlees/runderstrot/kopvlees/vuile pens/lever/hart/eendkarkas/eendennekken/lever/hart/lamsvlees/lamsribben/hart/lever/schapenvlees/pens/gans/kalkoenvlees/lever/nekken(gemalen)konijn/karkas/lever/geitenribben/hertenribben/vlees/lever/ etc... etc.... en niet te vergeten 1 keer per week vette vis zoals sardien,zalm,makreel,forel etc
Door Stef@nie
#615249
Okee, net even weer op zoek geweest. Bij de supermarkt kan ik aan het volgende komen:

- Hele kip (E3,30)
- Kippenlevertjes (300g voor E1,35)
- Mergpijp (E1,50)
- Soepvlees met been
- Rundschenkel
- Kipdrumsticks

Beetje redelijke prijzen? Wat gebruik je precies van de hele kip? Gewoon de hele kip  ::) ? En zijn de laatste 4 bruikbaar?

Bij een boerderij in Duitsland waar ze biologisch vlees verkopen hebben ze dit:
Wir haben Karkassen von Hühnern, Hundeknochen, Hundewurst und ab und zu Innereien von Rindern, die Sie selbst abholen undportionieren müssen.

Prijzen weet ik nog niet. En wat die Hundeknochen en Hundewurst bevat heb ik ook geen idee van.
tieneke schreef: Om te gaan barfen heb je vooral variatie nodig,kijk waar je aan kunt komen en aan de hand daarvan stel je je menu samen ;)
Dus bijvoorbeeld: kippennekken/karkas/hele kippen/maagjes/hartjes/lever/rundvlees/runderstrot/kopvlees/vuile pens/lever/hart/eendkarkas/eendennekken/lever/hart/lamsvlees/lamsribben/hart/lever/schapenvlees/pens/gans/kalkoenvlees/lever/nekken(gemalen)konijn/karkas/lever/geitenribben/hertenribben/vlees/lever/ etc... etc.... en niet te vergeten 1 keer per week vette vis zoals sardien,zalm,makreel,forel etc
Wat is kippenkarkas eigenlijk precies? En dat geef je ook in z'n geheel? En wat is kopvlees? En wat is VUILE pens? En kalkoennekken moeten gemalen zijn? En vis? Ook in z'n geheel???

:biggrin2: Zoooooo heel wat te vragen!
Door Stef@nie
#615257
Robian schreef: Ik weet niet of je een Aldi in de buurt hebt?
Daar kun je namelijk een hele kip voor EUR 1,99 kopen.
Heb ik  :) ! Bedankt voor de tip! Die is dus bruikbaar?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door