Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door david
#614284
Hoi eerst even voorstellen
ik ben david en mijn hond heet kay een fox terrier x ? rotweiler ,stafford?? en 5 maanden oud
op de achterste kiesen in zijn bovenkaak komt tandplak
zijn menu bestaat voornamelijk uit kip (poten,nekken,vleugels,braadhaan)konijn(rug,poten) spiervlees lam en rund groentemix en word nog bijgevoerd met carnibest
moet ik hem nog andere of hardere botten gaan voeren om dit probleem te vookomen ?
kippenekken en eendagskuikens slik hij in een keer door maar op de rest kauwt hij toch erg goed
wie kan mij helpen

al vast bedankt
Door 202Spots
#614291
david schreef: Hoi eerst even voorstellen
ik ben david en mijn hond heet kay een fox terrier x ? rotweiler ,stafford?? en 5 maanden oud
op de achterste kiesen in zijn bovenkaak komt tandplak
zijn menu bestaat voornamelijk uit kip (poten,nekken,vleugels,braadhaan)konijn(rug,poten) spiervlees lam en rund groentemix en word nog bijgevoerd met carnibest
moet ik hem nog andere of hardere botten gaan voeren om dit probleem te vookomen ?
kippenekken en eendagskuikens slik hij in een keer door maar op de rest kauwt hij toch erg goed
wie kan mij helpen
al vast bedankt
Grotere stukken geven zodat ie 't wel MOET kluiven in en niet in 1 keer kan doorslikken.
Probeer lamsribben (met vlees er aan) die nog aan elkaar zitten.
Door david
#614300
ik ga volgende week naar de islamslager kijken of ik daar wat kan vinden
in ieder geval bedankt
en ik zal jullie op de hoogte houden
Door Antonia
#614353
Ja, ik zou ook grotere stukken geven, zowel van de bevleesde botten, als van het spiervlees, als van de pens (dus wat grotere lapjes) zodat hij daaraan moet trekken. Dat heeft een beetje het effect van een tandenborstel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#614835
Sommige honden hebben van nature een milieu in de mond die tanplak vriendelijk is en die dus zelfs met een vers menu met bot tandplak weten te kweken. In dat geval zul je toch extra alert moeten zijn en misschien nog extra moeten gaan poetsen of met een muntje geregeld de aangeslagen kiezen schoon krabben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door