Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#61446
Onze franse bulldog pup moest vandaag voor zijn laatste inenting naar de dierenarts, en Max mijn partner kwam vanmiddag bij de dierenarts, en die vrouwelijke da zag onze pup en vond hem er zo goed uitzien, dat ze gelijk nog een da en een assistente erbij riep! Dus Max zegt gelijk nou wij voeren alleen maar versvlees, en ze kijkt Max en en vraagt gelijk, Oh is het wel compleet? Ja natuurlijk is het compleet hij ziet er toch niet voor niks zo goed uit? Oh ja nou hartstikke goed prima zegt ze echt perfect! Zij vind ook dat een hond op versvlees een betere botgroei en spieropbouw heeft dan een brokkenhond! Ze vonden hem er dus echt heel mooi uitzien! Nou, ik wou dit toch even aan jullie laten weten, zo'n positieve reactie van dierenartspraktijk, vind ik toch wel geweldig! ;D
Door Jolly
#61450
misschien moeten we toch maar eens een lijstje maken, van Da's die wel heil zien in vers vlees voeding. ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#61460
Hai Ingrid,

Wat leuk dat je DA zo reageert, en om zulk duidelijk bewijs kunnen ze natuurlijk niet heen :).
Van zulke DA moeten we er meer hebben.
Door Ollie
#61472
;DHahaha, ja ik had het ook echt niet verwacht hoor! Maar goed er zijn dus toch wel een aantal dierenartsen die er positief tegenover staan! ;D

Oh, ik heb een vriendin van mij ook al zover dat ze carnibest is gaan voeren, 1 vleesdag in de week! Ja ja, nu was ze hier vanmiddag en nu vertelde ze mij dat ze inmiddels al overgestapt is op 4 vleesdagen! ;DJaaaah, dat gaat de goeie kant op! Zij heeft ook franse bulldogjes! Ik denk dat zij binnenkort ook helemaal op vlees overgaat! ;DNou, dat zijn dus al 2 positieve nieuwtjes op 1 dag! ;DOh, en nou zou ik bijna vergeten te vertellen dat zij haar moeder ook al aan het overhalen is om vlees te gaan voeren! Nou, die voert nu 1 dag in de week pens ;D Dus wie weet krijgt ze die ook nog zover, om meerdere dagen vers te gaan voeren! Haar moeder heeft ook een franse bulldog trouwens! En nu moet ik mijn andere vriendin nog zover zien te krijgen om versvlees te gaan voeren, en die heeft 2 leonbergers, dus ja die zal wel nooit volledig vers gaan voeren ivm met de hoge kosten, maar een aantal vleesdagen dat moet te doen zijn dacht ik! ;D
Door alies2
#61494
Waar zit die goede dierenarts? Bommel moet binnenkort geënt, zal dan ook de pup meenemen voor een kennismakeing en we krijgen het ongetwijfeld over voer. Ik ben benieuwd hoe hij reageert.
Alies2
Door Ollie
#61502
alies2 schreef: Waar zit die goede dierenarts? Bommel moet binnenkort geënt, zal dan ook de pup meenemen voor een kennismakeing en we krijgen het ongetwijfeld over voer. Ik ben benieuwd hoe hij reageert.
Alies2
Nou, dat het nou een hele goeie da is, dat durf ik nou ook niet te zeggen, (woont in Diever) wij gaan er eingelijk alleen maar heen voor de inentingen! Voor de moeilijkere gevallen of eventuele operaties, gaan we of naar Hopmans in Roden, of naar Kees de Leeuw in Dieren. Omdat een bulldog toch wat gevoeliger is voor de narcose, neem ik geen onnodige risico's!Ik heb er al 1 teveel verloren door een narcose! Maar deze da is wat goedkoper met de entingen! Vandaar dat we daar beland zijn!
Door jolly64
#65537
Dat is fantastisch ;D
een dierenarts die het eens is met vers voer :-* :-*
Jammer genoeg denken niet alle dierenartsen daarover >:(
Door qyan
#65584
super :D!!!
gelukkig ook hier een da kunnen vinden die pro vers is en zelf ook vers voert en ana de mensen die vers voeren en een hond hebben die op hypoallergeen moet zelfs probeert om de op de CB eend en rijst te zetten.
de zakken brokken zullen wel nooit uit de praktijk verdwijnen, zijn altijd mensen die toch brokken willen geven, maar iedere DA is een DA meer ;)
Door ~anna~
#66426
Ollie schreef:

Nou, dat het nou een hele goeie da is, dat durf ik nou ook niet te zeggen, (woont in Diever) wij gaan er eingelijk alleen maar heen voor de inentingen! Voor de moeilijkere gevallen of eventuele operaties, gaan we of naar Hopmans in Roden, of naar Kees de Leeuw in Dieren. Omdat een bulldog toch wat gevoeliger is voor de narcose, neem ik geen onnodige risico's!Ik heb er al 1 teveel verloren door een narcose! Maar deze da is wat goedkoper met de entingen! Vandaar dat we daar beland zijn!
Dat klopt van die narcose sommige dierenartsen houden daar geen rekening mee.Terwijl het bekend is welke rassen gevoeliger zijn.Vooral onder de herders komt dit vaak voor.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 15 mar 2004, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#66936
balupa schreef: Dat klopt van die narcose sommige dierenartsen houden daar geen rekening mee.Terwijl het bekend is welke rassen gevoeliger zijn.Vooral onder de herders komt dit vaak voor.
???Wat vertel je me nou? Zijn herders ook zo gevoelig voor narcose?
Door ~anna~
#66963
Ja nou en of heb ooit een lijst in een tijdschrift gezien.
Er werden verschillende wilde honden genoemd maar ook huishonden ik ben dit na gaan vragen o.a.Saarlooswolfshond,Hollandese herder,Indian American dog en de Collie weet niet welke variteit van de Collie.Vorig jaar kreeg mijn hond bij de Da een roesje en dat ging bijna verkeerd het was veels te zwaar bleek achteraf dacht dat de Da het wel wist. Heb daar zitten janken dacht dat ik hem kwijt raakte :'(.Later vertelde iemand die Mechelaars heeft dat een narcose voor een Teckel al voldoende is voor haar honden.Mischien verschilt het per ras en ook per hond maar er bestaat wel speciale narcose voor wat ze noemen gevoelige rassen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#66993
balupa schreef: Ja nou en of heb ooit een lijst in een tijdschrift gezien.
Er werden verschillende wilde honden genoemd maar ook huishonden ik ben dit na gaan vragen o.a.Saarlooswolfshond,Hollandese herder,Indian American dog en de Collie weet niet welke variteit van de Collie.
Dat is de korthaar Collie volgens mij, een kennis heeft zo'n hond en die is toen met een lijst met een opsomming van gevaarlijke narcose middelen van de rasvereniging naar de DA gegaan. Die lijst kun je vinden op de website van de rasvereniging. Weet zogauw het adres niet. Zal zo wel even gaan zoeken. heb hem gevonden: http://www.collieclub.nl/narcose.htm
Laatst gewijzigd door Nitus op di 16 mar 2004, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door