Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#612454
Een paar dagen geleden is bij Flame blaasgruis ontdekt (struviet). We hebben direct de beslissing genomen om de brokken helemaal uit te bannen en over te gaan op vers. Om de kristallen weg te krijgen hebben we besloten wel eerst 2 maanden Hills s/d blikvoer te gaan geven (dierenarts wilde natuurlijk dat ik de brokken gaf, maar dat zagen we dus niet zo zitten  ::)). Ook gelijk cranberry capsules met vit c gekocht en appelazijn. Dat was ik aan het geven sinds 3 dagen en vandaag kon ik het s/d blik ophalen. De assistente vertelde me dat ik absoluut geen cranberry en appelazijn mag gebruiken naast Hills s/d. Aangezien ik sowieso mijn twijfels heb omtrent de kennis van voeding bij de doorsnee dierenarts wil ik hierover jullie mening hebben  ;)
Is er kans dat de urine tijdens die twee maanden samen met hills dan té zuur wordt (en de kans op oxolaat weer vergroot) of kan het geen kwaad om het twee maanden lang naast elkaar te geven? Of had de ze een andere reden om er voor te waarschuwen die mij nog niet bekend is?

Na deze twee maanden s/d (en de struviet weg is en de pH weer een normale waarde heeft) wil ik dus alleen maar vers gaan geven en haar voorlopig aan de cranberry en appelazijn laten (wat zouden jullie adviseren als hoeveelheid azijn ter onderhoud?).

Ik heb ook pH meetstripjes besteld dus ik kan dadelijk in de gaten houden of de urine niet weer té zuur wordt en of het sowieso wel daalt. Ze heeft nu een pH van 8 overigens wat erg hoog is volgens mij?

Alvast bedankt voor de reacties  :)
groetjes
Daniëlle
#612498
ik zou eigenlijk gelijk al over gaan op vers maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus!!
idd wat lizzy zegt niet en en doen maar pas als je met vers gaat beginnen cranberry en appelazijn doen.
ik denk gewoon een klein scheetje per bakje niet te veel, ongeveer een eetlepel zou ik aanhouden

succes met de poezen ;)
#612606
Dank voor de reacties  :)
Okay, dan stop ik de supplementen voor nu en dan ga ik daar mee beginnen als de kristallen eenmaal weg zijn. Ze krijgt naast de hills s/d ook gewoon vers hoor dat blijf ik wel geven, maar gemend met dat Hills.

Uhm een scheetje? Scheutje bedoel je  :D :D :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door