Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sella
#612428
Onze kerel heeft weer een lintworm dus naast de milbemax nu dit maar erbij gedaan.
Nou ik kan op mijn kop gaan staan maar hij vreet het niet.
Niet met yoghurt, honing, fytomix, kippenlever of andere toevoegingen.
Ik kan het gelukkig retourneren maar hebben jullie er ervaring mee en is het ook zo een drama om het naar binnen te krijgen?
Door conleeuw
#612473
wat probeer je hem nu precies te geven wat hij vertikt in te nemen? In welke form is het, poeder, pasta, pilletjes?
Het is niet altijd makkelijk om een hond of kat die iets net wil innemen te forceren, maar het lukt mij altijd wel, zelfs gruwelijke pillen krijg ik naar binnen gewerkt, verbloemd in een stuk deense blauwe kaas, of salami, of iets anders wat leverworst, maar vreten zullen ze het ;D
Door Sella
#612562
een sterk kruidig poeder. Ik heb al gevraagd is het niet in tablet te persen? Dan wordt het duurder alsof dat het ergste is. Ik moet  3 weken lang 2 keer daags 5 gram geven. Neem in ogenschouw dat hij geen granen kan verdragen dat daardoor alle worsten afvallen omdat daar meel inzit.
Alles wat hij lekker of superlekker vindt heb ik al geprobeerd. In gehakt gedaan en geprobeerd het achter in zijn bek te proppen. Na een kwartier koren heeft hij gewoon zijn maag leeggekotst.
Kijk pillen zullen erin gaan goedschiks of kwaadschiks. Het is nogal een grote bulk dat poeder en heel erg sterk geurend. Ik kan er ook geen brokje achteraan gooien wat ik deed toen hij heel vieze pillen moest krijgen.
Door geer
#612565
Sella schreef: een sterk kruidig poeder. Ik heb al gevraagd is het niet in tablet te persen? Dan wordt het duurder alsof dat het ergste is. Ik moet 3 weken lang 2 keer daags 5 gram geven. Neem in ogenschouw dat hij geen granen kan verdragen dat daardoor alle worsten afvallen omdat daar meel inzit.
Alles wat hij lekker of superlekker vindt heb ik al geprobeerd. In gehakt gedaan en geprobeerd het achter in zijn bek te proppen. Na een kwartier koren heeft hij gewoon zijn maag leeggekotst.
Kijk pillen zullen erin gaan goedschiks of kwaadschiks. Het is nogal een grote bulk dat poeder en heel erg sterk geurend. Ik kan er ook geen brokje achteraan gooien wat ik deed toen hij heel vieze pillen moest krijgen.
Poeder in een leeg spuitje doen en voor de rest volzuigen met water, goed schudden en in de bek spuiten! Of losse capsule-omhulsels kopen en zelf uitvullen!
Door geer
#612566
Sella schreef: een sterk kruidig poeder. Ik heb al gevraagd is het niet in tablet te persen? Dan wordt het duurder alsof dat het ergste is. Ik moet 3 weken lang 2 keer daags 5 gram geven. Neem in ogenschouw dat hij geen granen kan verdragen dat daardoor alle worsten afvallen omdat daar meel inzit.
Alles wat hij lekker of superlekker vindt heb ik al geprobeerd. In gehakt gedaan en geprobeerd het achter in zijn bek te proppen. Na een kwartier koren heeft hij gewoon zijn maag leeggekotst.
Kijk pillen zullen erin gaan goedschiks of kwaadschiks. Het is nogal een grote bulk dat poeder en heel erg sterk geurend. Ik kan er ook geen brokje achteraan gooien wat ik deed toen hij heel vieze pillen moest krijgen.
Poeder in een leeg spuitje doen en voor de rest volzuigen met water, goed schudden en in de bek spuiten! Of losse capsule-omhulsels kopen en zelf uitvullen!
Door Sella
#612587
geer schreef: Poeder in een leeg spuitje doen en voor de rest volzuigen met water, goed schudden en in de bek spuiten! Of losse capsule-omhulsels kopen en zelf uitvullen!
Ha bedankt. Met een spuitje lukkt het wel. De hond is je niet dankbaar maar daar vroegen we niet naar :laugh:
Door Sella
#612594
capsules durf ik ook niet aan omdat hij voor zoveel allergisch blijkt te zijn maar ben blij dat het spuitje nu werkt want ik wil zo graag dat hij eens gaat floreren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door