Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lisanne
#612163
Hey allemaal

Ik ben zeer benieuwd hoeveel het barfen in verhouding tot brokken kost. Op dit moment krijgt mijn hond nutro brokken, die op zich al vrij prijzig zijn. Maar aangezien ik uit mijn omgeving alleen maar positieve verhalen hoor over versvoer en barfen, ben ik zeer beniewd of dat voor mij haalbaar is. Ik heb een kruizing border collie van 20 kilo.

Groetjes
Door Erna
#612166
De prijzen zullen nogal uiteen lopen. Het is afhankelijk van wat je kunt krijgen, hoe ver je er voor moet gaan rijden e.d.

De een voert voor gemiddeld 3 euro per kilo en de andere voor nog geen euro per kilo. Vaak is het wel zo dat hoe groter je kunt inkopen, hoe goedkoper het wordt.
Door Lizzy
#612167
Ik sluit me helemaal bij Erna aan. Het hangt er vanaf.

Stel, je woont in Rotterdam. Nou, dan kun je het meeste wel gaan kopen bij het Islam Center, voor een goede prijs. Denk ik dat je ergens rond de 2 euro per kilo uit komt.

Jouw hond weegt 20 kilo, zal ongeveer 3% van het lichaamsgewicht eten (actieve hond, neem ik aan) dus dat is 600 gram per dag. Dat is afgerond zeg maar zo'n 4 kilo per week.

Dus, als 1 kilo 2 euro kost, kost 4 kilo 8 euro. Kortom, je zal dan rond de 8 euro per week kwijt zijn. En dat is volgens mij zo'n 36 euro per maand.

Mocht je 2 euro de kilo als gemiddelde prijs niet redden maar rond de 3 euro per kilo zitten: ben je 12 euro per week kwijt en 54 euro per maand. Enzovoorts.

Nou heb ik natuurlijk geen dingen meegerekend als benzinekosten (om naar je adresjes te rijden) en stroom die je vriezers verbruiken....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 10 aug 2006, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#612173
Volgens mij klopt je berekening niet helemaal Lizzy ;) 1 kg is 2 euro, dan is 4 kilo toch 8 euro? en bij 3 euro de kilo, wordt het dan 12 euro.

Maar ik ben het er mee eens hoor, dat het er vanaf hangt of je fijne adresjes kan vinden!
Door Lizzy
#612175
Elise schreef: Volgens mij klopt je berekening niet helemaal Lizzy ;) 1 kg is 2 euro, dan is 4 kilo toch 8 euro? en bij 3 euro de kilo, wordt het dan 12 euro.

Maar ik ben het er mee eens hoor, dat het er vanaf hangt of je fijne adresjes kan vinden!
Oeps!
Door conleeuw
#612182
in het begin kocht ik duurder dan nu, omdat ik gewoon toen nog geen goede adresjes  had, en ook nog niet de opslachruimte om heel veel in een keer in te slaan. Nu voer ik voor minder dan toen ik brokken kocht, en ik kocht niet de duurste brokken, maar ook niet de goedkoopste. Ik let wel op de prijs van mijn barf producten.  ;) spreek met andere af zodat we de kosten van het ophalen kunnen drukken ;)
Gebruikersavatar
Door Madera
#612246
ik betaal voor een kilo BARF gemiddeld zo 2,30. Voor Kvv betaal ik iets minder 2,15 per kilo
Door Femke
#612253
Het ligt er inderdaad aan wat je kan krijgen en wat je gaat voeren.

Kipkarkassen en pens kan ik goed en goedkoop krijgen, geitenribben iets duurder en lamsribben nog duurder.
Het is dan ook logisch dat m'n honden in verhouding meer geitenribben eten dan lamsribben.

En als ik spiervlees van een geit kan kopen voor 3 euro per kilo en van een rund voor 2 euro per kilo, dan koop ik bijv. 10 kilo spiervlees van een rund en 7 van geit. Of 5 van geit. Dat voer ik in dezelfde periode op, en krijgen ze in verhouding weer meer rund dan geit.

Ik denk dat ik zo'n 40 euro per maand kwijt ben (weet het niet precies) voor 1 grote en 1 middelgrote hond en 2 katten die deeltijd barfen en deeltijd KVV eten.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#612269
MIjn baasje is denk iets duurder uit, maar kan niet vergelijken met wat het zou kosten als ik brokken zou krijgen. Gewoon om de doodeenvoudige redenen dat ze die bijna nooit gekocht heeft. In een goedkope maand is ze voor mij (13 kg) en Estrella (19kg) tussen de 50 en 70 euro per maand kwijt, maar daar zitten dan ook wel andere kosten tussen zoals zakken gedroogde pensstaafjes en gedroogde longstukjes en andere ad hoc kosten)
Door bientje
#612383
volgens mij ben ik met barfen duurder uit.
Maar van de andere kant koop ik nu veel minder extra's (snacks ed.)
Door Happy Tail
#612603
en hier zijn  genoeg mensen met goede en goedkope adresjes, in welke regio wono je? het Barf paradijs in Rottterdam is wellicht echt een tripje waard, en vaak kan er via de verzamelplaats wel wat geregeld worden, zodat de benzine/dieselprijs ook meevalt

ik ben met Barf goedkoper uit, dan brokken voeren en een hond die zich scheel poept en zich rot eet aan kluifmateriaal omdat ze tandsteen krijgt.
op de lange termijn wil ik niet eens gaan berekenen hoe veel DA kosten het zou kunnen schelen.
Door Pyts
#612710
Ik voer ook goedkoop, zo ongeveer voor een euro per dag.  :D ( mijn kiloprijs met 6 diersoorten zit rond de euro)
Door Netty
#612756
ik ben me klem geschrokken ???, van de week haalde ik voor Tof een zakje brokken, is noodzakelijk vanwege verhuizing, en betaalde voor 800 gram, 4 euro 95.
dat zou dan voor een week zijn.......het is een klein hondje ::)
met Carnibest ben ik goedkoper uit en met Barf samenstellen uit de supermarkt ook.
als je je adresjes weet voor goedkoop vlees is Barf zeker goedkoper dan brok, tel ook even je dierenartskosten erbij op vanwege allerlei vage kwaaltjes en je weet zeker dat je goedkoper uit bent ;)
Gebruikersavatar
Door chery
#612775
Waar woon je dan???? Ik ben ook zeker goedkoper uit met barf en zolang ikk niet boven de 3 euro de kilo kom{prijs van KVV} vind ik het allemaal goed!!! Maar ik zit tussen de 1,50 en 2 euro de kilo.
Door Netty
#612817
beau en senna schreef: Waar woon je dan???? Ik ben ook zeker goedkoper uit met barf en zolang ikk niet boven de 3 euro de kilo kom{prijs van KVV} vind ik het allemaal goed!!! Maar ik zit tussen de 1,50 en 2 euro de kilo.
nog een dikke week in Oegstgeest  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door