Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#611918
Toch nog maar weer een vraagje, nu we een tijdje aan het barfen zijn merk ik dat mijn ideeen voor tafelrestjes en toevoegingen nog wel erg beperkt zijn.

We hebben wel een kleine handicap, Max is allergisch voor zuivel en granen. In het begin gingen alleen yoghurt en melk niet. Maar dit weekend was het na een stukje kaas ook mis (kotsen :(). Huttenkase gaat nog wel goed, zijn er vervangers? Zou ik geitenmelk, kaas kunnen proberen?

Of wat zijn andere ideeen om vooral de groentemix lekker te maken?

Ik ben benieuwd!

Groeten...
#611923
de groentemix maak ik iedere keer vers. ik gooi er iets van kwark oid door, maar ook wel eens een eitje.
wat je zou kunnen proberen om het lekker te maken is om een beetje lever mee te pureren (als hij lever lekker vind natuurlijk)
heel in het begin heb ik de groente vermengd met de alom bekende rodi.
en nu doe ik er wel eens blikvis door, makreel of tonijn

echt tafelrestjes hebben wij niet, ik maak altijd precies genoeg voor ons zelf en wat er nog evetueel over blijft vind ik niet geschikt voor Baya, behalve heel soms wat gekookte groente en nog somser...randje uitgebakken vet
#611981
Christin schreef: Toch nog maar weer een vraagje, nu we een tijdje aan het barfen zijn merk ik dat mijn ideeen voor tafelrestjes en toevoegingen nog wel erg beperkt zijn.

We hebben wel een kleine handicap, Max is allergisch voor zuivel en granen. In het begin gingen alleen yoghurt en melk niet. Maar dit weekend was het na een stukje kaas ook mis (kotsen :(). Huttenkase gaat nog wel goed, zijn er vervangers? Zou ik geitenmelk, kaas kunnen proberen?

Of wat zijn andere ideeen om vooral de groentemix lekker te maken?

Ik ben benieuwd!

Groeten...
Zuivel is beslist niet nodig hoor. En graan al helemaal niet. Ik geef eigenlijk weinig tafelrestjes. Ja, zo nu en dan een beetje groente dat over is. Hier krijgen ze verder af en toe een rauw eitje. Geitenyoghurt kun je proberen, het wordt over het algemeen goed verdragen (zeker rauwe) maar nodig is het niet.

Groentemix meng ik door het vlees of pens of ander orgaanvlees of vis. Ze eten het daarmee gewoon netjes op.
#612014
Christin schreef: Toch nog maar weer een vraagje, nu we een tijdje aan het barfen zijn merk ik dat mijn ideeen voor tafelrestjes en toevoegingen nog wel erg beperkt zijn.

We hebben wel een kleine handicap, Max is allergisch voor zuivel en granen. In het begin gingen alleen yoghurt en melk niet. Maar dit weekend was het na een stukje kaas ook mis (kotsen :(). Huttenkase gaat nog wel goed, zijn er vervangers? Zou ik geitenmelk, kaas kunnen proberen?

Of wat zijn andere ideeen om vooral de groentemix lekker te maken?

Ik ben benieuwd!

Groeten...
Tafelresten krijgen mijn honden zelden, hooguit heel af en toe wat restjes gekookte groente. Als er al iets over is dan gaat dat naar de kippen.
Zuivel hebben volwassen honden niet nodig, dat is hooguit voor het lekkere. Hele jonge dieren hebben wel melk nodig, maar die krijgen ze van hun moeder, dus dat hoef je niet toe te voegen. Als je hond slecht reageert op zuivel dan maakt het waarschijnlijk niet uit van welk dier het is, je kunt een keer geitenyoghurt proberen. Maar nogmaals nodig is het niet.
Graanproducten hebben honden al helemaal niet nodig, ze kunnen er niets mee. Sterker nog: veel honden krijgen er problemen door.
Groentenmix maak ik in de blender, daar heb ik wat vocht bij nodig. Daar gebruik ik gewoon een beetje water voor. Ze krijgen hier 3 a 4 keer per week de groentenmix gemengd door het spiervlees of het orgaan. Soms nog een vers eitje erdoor geroerd, een stuk rib erbij of wat karkassen of een kippetje. En dan wordt het lekker weggewerkt.
#612131
Hier krijgen ze als er over is de groenten van ons avond eten en 1 x per week krijgen ze zalmolie dat is het, behalve Eden die krijgt iedere dag een beetje hutenkase om haar spiercompositum in te doen en chlorella, sint janskruid en vit B complex maar dat is omdat ze last heeft van haar bespiering en zenuwbanen.
De hutenkase is dan om het spul te kunnen mengen.
#612266
Hier bijna geen echte tafelresten. Heel af en toe een eierpannenkoekje omdat ik dat zo lekker vindt.
Wel gekookte rijst met groenten (gekookt met hardere groenten zoals boontjes en wat broccoli en erwten samen met kruiden en knoflook) heerlijk hoor.
Geen gekookt of gegaard vlees, want daar kan ik niet tegen (krijg ik diaree en maagkrampen van) Wel dikke yoghurt, zeewier, verse rauwe wortels en fruit om lekker op te knagen. bladgroenten lekker vers en ongegaard fijn. Wel rauwe eitjes. Geen mensenkoekjes (jammer) helemaal geen varkensvlees (ook niet gegaard of gedroogd) jammer want gebakken spek ruikt zo lekker. Maar mijn baasje zal het wel weten wat ik wel en niet mag hebben. Enne heel soms krijg ik wel een stukje kaas :D
#612420
Rovanna schreef: Ik geef nooit tafelresten. Wel geef ik af en toe een rauw eitje of wat noten door de groentenmix maar dat wou ik nou niet direct tafelresten noemen. ;) Mijn tafelresten bestaat uit stukken pizza, shoarma en frikadel. Daar waag ik mijn honden niet aan. ;D

;D ;D ;D
#614452
Hier geen tafelresten, wel een beetje biogarde met de druppeltjes  :cry2: die hij 's morgens nodig heeft.
Bij de gepureerde groenten 1 a 2 keer per week een rauw eitje. Gelukkig heeft Oso geen probleem met eten, hij vindt de groenten zonder toevoeging ook lekker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door