Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#611439
Mijn vraag is eigenlijk zoals het onderwerp al aan geeft, hoe kijken jullie aan tegen volledig barf met maar 2 soorten vleesbot? Te weten kippennekken en geitenribben?
Mijn ene hond vertikt het om bv zalmkop, eendennek te eten.
Kalfsbotten en lamsribben kan ik niet aankomen tegen een betaalbare prijs :-\

Verder kan ik het vlees wel afwisselen, want dat eet ze wel maar de (vlees)botten blijven een probleem >:(
Ook maal ik het lijf van de zalm, dat eet ze wel en daar zit dan ook wel iets graat in, maar niet veel natuurlijk.
#611521
Bot krijgen ze genoeg met deze 2 verschilende soorten vlees/bot als je maar lekker veel afwisseld met de rest ;)
Dus runderpens en ook eens schapenpens,rundvlees,kalkoenvlees,etc.
Lusten ze ook geen konijn of parelhoen etc?
Vraag gewoon eens rond wie er bij jou in de buurt woont....zeker weten dat er eerdaags WEL lamsribben en kalfsribben in de vriezer liggen!
#611607
Bedankt voor jullie reacties :-*

Rondvragen heb ik hier al genoeg gedaan :puke: maar zelf slachtende slagers heb je hier gewoon niet in de buurt (max half uur rijden heb ik het dan over met in de buurt en daar zeg ik niet mee dat ik er maar een half uur voor wil rijden ;) want ik scheur het hele land door om dingen voor ze te halen) ze willen alles wel voor je bestellen maar zelf slachten doen ze niet.
Ik ga geen € 6,50 voor 1 kilo lamsribben betalen :-X
Dus handige adressen heb ik niet zo ff in de buurt voor het gemak :-\

Konijn en parelhoen zou ik zo ook niet weten :-\

Ik wil binnenkort ook nog een keer naar Tolbert, maar dat is heen en terug ook al 2 1/2 tot 3 uur rijden voor mij.

Het gaat er dus voornamelijk om dat mijn ene hond gewoon bepaalde dingen niet eet :confused1: Maar de vlees afwisseling lukt wel :)
#611700
Ook ik heb hier niet veel variatie. Eigenlijk mn kip en konijn. Heel soms een plakje lamsboutje, maar die moet ik wel met een vuisthamer pletten want die botten zijn snoeihard.
Daarnaast geef ik rundergehakt, geitenvlees, steak, rosbief, biefstuk, flanksteak, runderlever en kippenlever, geitentong, runderpens (helaas schoon), eendenfilet, kippenniertjes. Soms vis, maar dat is niet favoriet hier. Ook groentenmix met ei (volledig) en lichtgekookte lever. Soms nog eierschaal.
Maarja, ze doen het goed erop, en soms moet je roeien met de riemen die je kan vinden. Nog altijd beter dan brok  ;D
#611851
Ik heb 1 keer kale kalfsbotten (waar was het vlees?) daar vandaan gehad :-\ waren botten van dragende delen, knettert hard, die hoef ik niet meer, zo weg gekieperd ;)
Zou alleen de lamsribben over blijven (en dan afwachten hoeveel vlees er aan zit en hoe hard/zacht de botten zijn).

Het is niet perse dat ik er niet aan kan komen (al is dat ook heel moeilijk, lam en kalf kan ik zeker niet aan komen) ze eet het gewoon weg niet (bv eendennek).

En er wonen wel mensen hier in de buurt, ook al bij sommigen geïnformeerd, maar daar krijg ik nul op rekest, dus hoe die het doen :-\ geen idee.
#612037
sylvi@ schreef: Mijn vraag is eigenlijk zoals het onderwerp al aan geeft, hoe kijken jullie aan tegen volledig barf met maar 2 soorten vleesbot? Te weten kippennekken en geitenribben?
Mijn ene hond vertikt het om bv zalmkop, eendennek te eten.
Kalfsbotten en lamsribben kan ik niet aankomen tegen een betaalbare prijs :-\

Verder kan ik het vlees wel afwisselen, want dat eet ze wel maar de (vlees)botten blijven een probleem >:(
Ook maal ik het lijf van de zalm, dat eet ze wel en daar zit dan ook wel iets graat in, maar niet veel natuurlijk.
Barfen met fleesbotten van 2 diersoorten kan wel, mits je in de rest van je producten (spiervlees en organen) nog wat meer variatie in diersoorten aanbrengt.

Maar Sylvia, het is in jouw geval niet nodig. Vlak bij jou, in Emmen, zit Isabelle van dit forum. Bij haar kun je mooi bevleesde biologische lamsribben kopen voor € 3,50 per kg. Ze heeft ook dik bevleesde kipkarkassen. Verder zit in Stadskanaal, een half uurtje rijden bij jou vandaan, zelfslachtende slager Dik, die heeft soms hele jonge kalfjes waar je de ribben, de schouders en het nekje van kunt geven voor minder dan € 3,- per kg en hele dik bevleesde runderstrotten voor € 0,50 per kg.
Verder zit ik minder dan een uurtje rijden bij jou vandaan en ook in Assen zitten verschillende mensen van dit forum. Als je de verzamelplaats in de gaten houdt, dan zie je dat er regelmatig gezamenlijk wordt ingekocht in bijvoorbeeld Mill (hertenribben, haaskarkassen, fazantnekken en -karkassen), Rotterdam (geitenribben, lamsribben, lamsnekken, kalfsribben, kalfsstaarten) of Aartswoud (konijnen in de aanbieding).
Jij hebt mij laatst geholpen met Bibi voor de katten, kan ik iets terug doen en wil je iets uit mijn vriezer uitproberen? Geef maar een gil.
#612048
Hoi Tonny,

Van die lamsribben in Emmen was me ff ontschoten :-[ Bedankt voor het helpen herinneren :-*
Die slager in Stadskanaal ga ik binnenkort ook nog een keer naartoe (is heen er terug ook 2 uur rijden hoor) maar daar gaat het op zich niet om, ze vertikt het gewoon om bepaalde dingen te eten >:( al denk ik dat ze wel lams- en kalfsribben wil eten).
Mill is nu geen voorraad en de laatste keer dat ik er iets via Elise van gehad heb waren er ook al geen ribben meer.
Strotten eet ze niet, konijn ik betwijfel of ze het eet, maar nog niet uitgeprobeerd, maar als dat een te sterkte geur heeft, zoals de hertenstrotten kan ik het vergeten.

Ik kan met moeite dus wel aan de dingen komen, maar ze wil het niet eten en na bijna een jaar proberen ken ik haar dus wel goed genoeg :-[ en denk ik dat ik me er bij neer ga leggen dat ze sommige dingen gewoon niet wil en er geen strijd meer van ga maken (bv niet eten etc.) maar gewoon accepteer dat ze maar twee soorten vleesbot wil en lamsribben wil ze ook wel, dus dan zijn het er al 3.
#612060
sylvi@ schreef: Hoi Tonny,

Van die lamsribben in Emmen was me ff ontschoten :-[ Bedankt voor het helpen herinneren :-*
Die slager in Stadskanaal ga ik binnenkort ook nog een keer naartoe (is heen er terug ook 2 uur rijden hoor) maar daar gaat het op zich niet om, ze vertikt het gewoon om bepaalde dingen te eten >:( al denk ik dat ze wel lams- en kalfsribben wil eten).
Mill is nu geen voorraad en de laatste keer dat ik er iets via Elise van gehad heb waren er ook al geen ribben meer.
Strotten eet ze niet, konijn ik betwijfel of ze het eet, maar nog niet uitgeprobeerd, maar als dat een te sterkte geur heeft, zoals de hertenstrotten kan ik het vergeten.

Ik kan met moeite dus wel aan de dingen komen, maar ze wil het niet eten en na bijna een jaar proberen ken ik haar dus wel goed genoeg :-[ en denk ik dat ik me er bij neer ga leggen dat ze sommige dingen gewoon niet wil en er geen strijd meer van ga maken (bv niet eten etc.) maar gewoon accepteer dat ze maar twee soorten vleesbot wil en lamsribben wil ze ook wel, dus dan zijn het er al 3.
Eten moet leuk blijven en zeker geen strijd worden. En uiteindelijk ken jij jouw dieren het beste. En 3 soorten RMB is toch al heel mooi? Ik dacht dat je regelmatig in Groningen komt, dus als je nog een keer iets anders wilt uitproberen (hertenrib, veulenrib, kwartel, kalfstaart of -rib, haaskarkas) dan geef maar een gil. Groningen is maar een kwartiertje bij mij vandaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door