Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#60307
:-[ :-[ :-[


Ik heb het bottendocument tig keren gelezen en toch ben ik in de fout gegaan ... Ik heb Yorick gisteren na zijn maaltje carnibest een schouderblad gegegen. Ik dacht dus dat het een gewoon bot was dat helemaal op mocht en dan lees ik NOG eens aandachtig wat jullie erover vertelden, zie ik toch wel dat het een recreatiebotje is!!! Het was wel niet al te groot, weinig vlees aan (had ik gratis gekregen). Na 20min kreeg ik het door dat het wel echt lang duurde, hij kauwde er wel goed op, dus dan heb ik het afgenomen en het water weggenomen .... Nu afwachten hoe zijn ontlasting is.

Wat is het ergste dat kan gebeuren nu???

Voel me erg erg schuldig
Gebruikersavatar
Door Sonja
#60310
Nou, dan heeft ie toch lekker 20 minuten op een recreatiebot geknauwd. :P
Ik denk niet dat dat voor ernstige problemen zal zorgen, hoor.
Door Lizzy
#60312
Jouw hond is het toch inmiddels wat meer gewend om botten te eten? Want als ze gewend zijn om bot te verteren, dan gaat het gewoon goed hoor! Het ergste dat je kan gebeuren is dat jouw hond een keer of 1 a 2 moeilijk kan poepen. En dat overleeft Yorick ook wel hoor! Geen paniek. Niets aan de hand!
Door Jolly
#60315
kalm maar, ik was namelijk toen ik de eerste keer bot gaf, niet zo slim geweest om het bottendocu te lezen.
Chasey kreeg toen ruim 5 maanden alleen maar BB en omdat daar ook bot in zit, heb ik er totaal niet meer aangedacht. :-[ :-[ hij heeft toen 1 dag heel moeilijk kunnen poepen de dag erna was het net drap en toen weer normaal.
Dit is toch alweer een jaar geleden kun je nagaan, wat de tijd hard gaat. :D
Door Yorick
#60321
Bedankt voor de snelle reacties hoor, was er echt niet gerust in!

Tja, gewend is een groot woord Lizzy, het enige dat hij voor dit bot gekregen had waren kippenvleugels, waar ie erg goed op kauwde dus ik had niet echt problemen verwacht met een groter bot.

Nu heb ik nog njammie lamsribben, eendennekken en rundstrotten in de vriezer liggen. Ga eerst nog eens alles doorpluizen want dit zijn dingen die gegeven kunnen worden als maaltje en aangezien mijn menutje door jullie is goedgekeurd is het dit weekend feest voor Yorick en lenka!

VERSCHRIKKELIJK bedankt hoor! Kan niet geloven hoe opgelucht ik ben :D Al doende leert men hé mr ik dacht echt dat ik dé kemel van het jaar geschoten had.
Door Lizzy
#60335
Hoi An, nou, blij dat je gerustgesteld bent. Gelukkig heb je dit kale bot achter een vlees maaltijd gegeven (da's dus goed) en heeft hij er goed op gekluifd. Ik verwacht dus geen problemen. Het kan wel zijn dat de onlasting erg wit is en tot poeder uit elkaar valt. Schrik daar niet van, da's ook heel normaal.
Groetjes, Lizzy
Door Jolly
#60342
och ja, dat gebeurd bij Chasey dus ook wel eens als hij een bot heeft gehad, dat zijn ontlasting dan echt wit is en als poeder uiteen valt. Ik doe elke ma, woe, vrij poep ruimen in de arena en dus had ik dat gister met een drol ik dacht he das gek, maar nu weet ik dus dat die wel van de bolle was en dat het dus heel normaal is. ;D
Door Yorick
#60368
Lizzy schreef: Hoi An, nou, blij dat je gerustgesteld bent. Gelukkig heb je dit kale bot achter een vlees maaltijd gegeven (da's dus goed) en heeft hij er goed op gekluifd. Ik verwacht dus geen problemen.
Stond ook in het bottendocuemnt, gelukkig heb ik toch 1 van de belangrijke dingen onthouden ;D
Lizzy schreef: Het kan wel zijn dat de onlasting erg wit is en tot poeder uit elkaar valt. Schrik daar niet van, da's ook heel normaal.
Groetjes, Lizzy
Zal het straks in het oog houden, mijn man heeft me nog niet in volle paniek opgebeld dus het zal wel meevallen ;D

Jij ook bedankt Jolly voor je geruststelling, dat is het leuke aan deze site hé, in goede en kwade dagen ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#60522
witte poep zal zeer waarschijnlijk het resultaat zijn; ziet er niet uit maar is niet ernstig, en de drol komt er misschien wat lastig uit :-[

Dit lukt ook bij Bas nog regelmatig ook al hou ik hem goed in de gaten en haal ik het bot op tijd weg, dan is het blijkbaar (achteraf bekeken) toch weer wat te lang geweest.

Het zal vast allemaal mee gaan vallen ;D Het is een beetje met vallen en opstaan.
Door Yorick
#60919
Hoi Yvonne, wel, ik heb nog niets gevonden, dus misschien is ie idd een beetje verstopt of heeft ie gewoon gepoept. Heb vanmorgen een beetje parafineolie door zijn eten gemengt en afwachten hé. Deze middag gaat ie op speelnamiddag bij zijn zussie dus die beweging zal alles misschien laten zakken ;D

Dat vallen en opstaan .........; daar kan ik me volledig in vinden :o ;D
Door Helen
#61128
Lizzy schreef: Hoi An, nou, blij dat je gerustgesteld bent. Gelukkig heb je dit kale bot achter een vlees maaltijd gegeven (da's dus goed) en heeft hij er goed op gekluifd. Ik verwacht dus geen problemen. Het kan wel zijn dat de onlasting erg wit is en tot poeder uit elkaar valt. Schrik daar niet van, da's ook heel normaal.
Groetjes, Lizzy
Het is normaal als je hond veel bot gegeten heeft. Maar ik probeer het te voorkomen, want ik zelf vind dat de hond dan teveel bot heeft gegeten. Sinds ik barf ( afgelopen half jaar) is het niet meer gebeurd op een accidentje na. Ik heb de discussie op dogread gevolgd of honden nou wel of geen calcium uit kunnen scheiden nauwlettend gevolgd en eigenlijk kon Tom Lonsdale daar geen antwoord op geven. Hij bleef maar herhalen dat de mensen op de rawfeeding list daar wel op konden antwoorden. Het houdt mij niet zo bezig, maar nu ben ik wel benieuwd en dus op zoek naar een artikel/onderzoek waar dus uitkomt dat honden calcium uit kunnen scheiden. Heb alleen artikelen kunnen vinden die het tegengestelde beweren. Weet iemand een dergelijk onderzoek te vinden??

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#61133
Helen als dit niet zou kunnen waren was de wolf waarschijnlijk al honderden jaren geleden uitgestorven door een 'calciumvergiftiging??"

De kunst is om het percentage niet te overdrijven en je te houden aan het percentage van een prooidier volgens mij.
Door Helen
#61138
Weet ik, ben ik helemaal met je eens. Maar ik wil daar heel graag eens een wetenschappelijk artikel van zien. Zo van met formules enzo ;D
Door Yorick
#61257
Ivonne schreef: en..... viel het mee ;D
Het vallen en opstaan bedoel je? Dat is nog volop bezig ;D

Of de ontlasting. Heb nog steeds niets gevonden! Heb al mijn hoop op vanmiddag gezet! Leuk, een middagje str*** zoeken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door