Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#609303
Ik wil graag wat zeewier geven als supplement/tafelrest.

De fokker van Ravasz gebruikte vloeibare. Dat kan ik hier niet kopen...En de internetsites die ik heb bezocht hebben het ook niet.

Bij de reform verkopen ze alleen gedroogd en in pasta-vorm. Zou toch graag vloeibaar (gewoon een fles) hebben.

Kan iemand me helpen welke winkel/internetshop dit verkoopt? Of wat eventueel ook gegeven kan worden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609387
Ik ook de zeevitaal. Voor zover ik weet is het enige vloeibare met zeewier erin iets van vloeibaar schapevet :-X

Maar wat is er mis met gemalen zeewier? de meeste honden vinden het hardstikke lekker en het is de minst bewerkte vorm.
Door Pyts
#609571
Angelique schreef: Ik ook de zeevitaal. Voor zover ik weet is het enige vloeibare met zeewier erin iets van vloeibaar schapevet :-X

Maar wat is er mis met gemalen zeewier? de meeste honden vinden het hardstikke lekker en het is de minst bewerkte vorm.
Weet niet wat er mis mee is, maar ik zocht om een vloeibare variant...Gemalen kan dus ook, dan maal je zelf het gedroogde spul?

Zo'n pasta is niet 100% zeewier volgens mij, zit iets van rijst doorheen geloof ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609574
Pyts schreef: Weet niet wat er mis mee is, maar ik zocht om een vloeibare variant...Gemalen kan dus ook, dan maal je zelf het gedroogde spul?

Zo'n pasta is niet 100% zeewier volgens mij, zit iets van rijst doorheen geloof ik.
Nee, dat wordt kant en klaar gemalen aangeleverd.
Maar kun je anders je fokker niet vragen wat voor merkje zij gebruikte?
Door Pyts
#609581
Angelique schreef: Nee, dat wordt kant en klaar gemalen aangeleverd.
Maar kun je anders je fokker niet vragen wat voor merkje zij gebruikte?
Had ze op een show gekocht, staat een herdershond op volgens mij. Maar dat schapenvet is toch een loos goedje, dus kan net zo goed gemalen geven in dat geval??
Door Hobbes
#609728
ik geef 'nori', gedroogd zeewier in droge flinterdunne vellen (voor sushi, te koop bij natuurwinkel), die ik verkruimel. Zijn die eigenlijk ook goed voor de hond?

gr. Jacqueline
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609733
Pyts schreef: Had ze op een show gekocht, staat een herdershond op volgens mij. Maar dat schapenvet is toch een loos goedje, dus kan net zo goed gemalen geven in dat geval??
Met schapevet uit flesjes heb ik niet veel en als je de zeewier zo gedroogt en gemalen geeft dan weet je ook exact hoeveel je geeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#609738
Hobbes schreef: ik geef 'nori', gedroogd zeewier in droge flinterdunne vellen (voor sushi, te koop bij natuurwinkel), die ik verkruimel. Zijn die eigenlijk ook goed voor de hond?

gr. Jacqueline
Geen flauw idee, die dingen ken ik niet in die vorm (alleen kant en klaar in suschi). Lijkt me wel duurder dan gemalen zeewier :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#610041
Angelique schreef: Geen flauw idee, die dingen ken ik niet in die vorm (alleen kant en klaar in suschi). Lijkt me wel duurder dan gemalen zeewier :-\
Dat weet ik wel zeker :D
Door tt-tjes
#610050
Hoi,

zoek met google maar een keer naar zoowiera, dat is een vloeibare vorm. Is via internet te bestellen.
Ik heb het ook een keer gekocht maar die van mij lusten het niet.

Je kunt het idd ook op show's kopen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#610057
tt-tjes schreef: Hoi,

zoek met google maar een keer naar zoowiera, dat is een vloeibare vorm. Is via internet te bestellen.
Ik heb het ook een keer gekocht maar die van mij lusten het niet.

Je kunt het idd ook op show's kopen.

Ja, nu ik die flesjes zie, die heb ik ook wel eens op shows gezien.
Verder ken ik dit product niet :-\
Door macgirlie
#610074
Hier drijft nogal veel zeesla rond, in principe zouden de honden en wij zelf dit volgens mij ook kunnen eten? Wikipedia: Zeesla is eetbaar. Het wordt zowel rauw (in salades) als gekookt (in soepen) gegeten en is een populaire delicatesse in Schotland en Japan. Het is bovendien gezond: het bevat veel ijzer, proteïne, vitaminen en mineralen.
Ik denk dat ik morgen maar eens een emmertje ga verzamelen.
Door Lizzy
#610318
macgirlie schreef: Hier drijft nogal veel zeesla rond, in principe zouden de honden en wij zelf dit volgens mij ook kunnen eten? Wikipedia: Zeesla is eetbaar. Het wordt zowel rauw (in salades) als gekookt (in soepen) gegeten en is een populaire delicatesse in Schotland en Japan. Het is bovendien gezond: het bevat veel ijzer, proteïne, vitaminen en mineralen.
Ik denk dat ik morgen maar eens een emmertje ga verzamelen.
Ach, wil je er een foto van maken en plaatsen? Ik ben reuze benieuwd hoe zee-sla eruit ziet!
Door 202Spots
#610340
Hobbes schreef: ik geef 'nori', gedroogd zeewier in droge flinterdunne vellen (voor sushi, te koop bij natuurwinkel), die ik verkruimel. Zijn die eigenlijk ook goed voor de hond?
gr. Jacqueline
Zijn dat die hele donkere vellen?
Ze zijn heel hard en je moet ze eerst in water weken zodat ze zachter worden?
Ik heb ze geprobeerd om droog en geweekt te malen, maar krijg 't niet tot poeder wanneer 't droog is, of kleine stukjes wanneer het nat is.
Ik geef het niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door