Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#609705
Een paar weekjes geleden ongeveer, had ik hier een onderwerp staan over Luna die uieindelijk een schildklier probleem bleek te hebben.
Het ging allemaal harstikke goed met haar, en ze zach er stukken beter uit.

Nou is mijn vriend op vakantie en pas ik op haar. Nou kom ik vanochtend bij hun thuis en zijn moeder vertelde me dat ze van de trap is gevallen. Het is echt verschrikkelijk ze loopt met haar hele rug krom en haar achterpoten zijn stijf. Ook zakt ze soms door haar voorpoten waardoor ze op haar hoofd valt.

ik weet niet wat ik moet doen. Als ik haar aai komt haar kontje wel omhoog en ook heb ik haar poten gevoeld, maar kreeg geen reactie van pijn of iets dergelijks . ALs ik haar tussen die twee knobbels op haar rug voel reageerde ze wel duidelijk. ALs ik haar voetzootljes aanraak reageerd ze ook.

Het is ook niet zo dat ze verlamd is, want ze loopt op al haar pootjes,  of dat ze er bijvoorbeeld 1 ontziet.
Ik was zo blij dat het allemaal goedging, waardoor ik het moeilijk vind om gelijk een dierenarts in te schakelen. Ze is van een flink harde trap gevallen, en op een harde vloer dus dan lijkt het me ook logisch dat alles zeer doet.
( is bij ons immers ook zo)
Het lijkt erop alsof ze alles gewoon gekneusd is.

Ik ga morgen weer bij haar kijken, kan het zo zijn dat ze gewoon een paar dagen nodig heeft en het dan langzaam wegtrekt.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, mn vriend is er ook nog eens niet.

Groetjes Anita
Door *Robin*
#609710
als je twijfelt over blijvend letsel zou ik naar de dierenarts gaan!!!!
Je kan haar voor het helingsproces Traumeel geven

Dat is een homeopatisch middel bij kneuzingen enzo. Ook verrekkingen. Het is van de firma Heel

het wordt gebruikt bij pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking en bij spierpijn door overbelasting

Voordelen

werkt ontstekingsregulerend, vermindert de zwelling en is pijnstillend
één gel voor alle letsels
alleen natuurlijke bestanddelen, geen conserveringsmiddelen
geen beperkingen qua therapieduur
Je kan het kopen bij de apotheek

je kan het net zolang gebruiken tot ze weer helemaal tiptop is

Maar ik zou zelf eigenlijk toch even naar de dierenarts gaan ;)

Beterschap met Luna
Door Borke
#609719
Direct naar de dierenarts, geen minuut wachten.

ik heb zoiets ook gehad met een katertje en dat is alweer meer dan 20 jaar geleden. in zijn geval was hij van het balkon afgevallen van de 3e verdieping en waarschijnlijk geland op een stapel bloempotten.
Zijn heup was gebroken, hij was toen 1 jaar jong.
Het heeft ca een half jaar geduurd voordat hij weer de oude was (zonder operatie, dat deed men toen niet) en hij heeft toen we het jaar erna een huis met een tuin hadden nog menig boom beklommen en is uiteindelijk 16 jaar geworden.

In eerste instantie leek ons katertje ook geen pijn te hebben, hij was zelfs nog een schutting opgeklommen. Ik denk dat het van de shock kwam.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#609775
Inderdaad: naar dierenarts gaan en na laten kijken. Traumeel geven. En als later mocht blijken dat er iets in haar rug scheef zit, of ze klachten blijft houden: naar een chiropracter gaan.
Door Borke
#609964
sylvia schreef: Met zulke klachten had ik direct bij de da gezeten
Mijn idee, maar daar er verder niets nieuws gemeld wordt, vrees ik dat hij de DA nog niet gezien heeft (of het is heel slecht).
Ik hoop dat beide speculaties fout zijn :-[
Door quincy4
#610249
We konden gisteren gelukkig bij een da terecht ( na hen te overtuigen dat het echt een spoedgeval was). En het is gelukkig allemaal meegevallen. De da heeft haar hele lichaam nagevoeld en er is niets gebroken of uit de kom. Luna heeft gewoon overal pijn. Haar hele lichaam is gekneusd. :'(
Ze heeft een pijnstiller gekregen en ze moet nu nog 5 dagen pijnstillers slikken. Als er nou geen verbetering is moet ze alsnog op de foto. 

Ze eet gelukkig goed (ik probeer haar zoveel mogelijk te voeren, zodat ze kan blijven liggen). Ook ligt ze nu in 1 kamer zodat ze niet weer een ongeluk kan krijgen. Was echt bang gisteren dat ik te horen zou krijgen dat het helemaal mis is was met haar, maar gelukkig ben ik toch gegaan. En je hebt achteraf een veel beter gevoel  :)

Ik heb nog wel aan de docter vermeld over haar schildklier tabletten en of dit te maken zou kunnen hebben met haar val. De dierenarts vond twee tabletten erg veel en ze zei dat we haar vanaf nu beter 1 konden geven ( ook omdat ze wat suffig was) . Dus er is zeker een kans dat ze duizelig of een blackout heeft gekregen op de trap door de medicijnen( bijwerkingen) .

Ik houd jullie op de hoogte en bedankt allemaal voor het advies.
Groetjes Anita
Door quincy4
#613198
Even een update wat betreft Luna.

Haar personeel is gelukkig woensdag terug gekomen. Ze is intussen al weer wat opgeknapt. Ze loopt nog niet geweldig, maar is gelukkig niet meer zo stijf en valt ook al niet meer om. Je kan nu echt pas goed zien dat ze last heeft van haar spieren. Als ze aan het slapen is gaat ze haar benen strekken en ook tijdens het lopen strekt ze zich veel.

Ze was ontzettend blij dat haar baasje weer terug was gekomen. Ze heeft vanaf woensdagavond ook gelijk besloten dat ze geen pijnstillers meer wou  ::) dus ze loopt nu al drie dagen zonder, maar dat gaat opzich wel goed. Ze loopt wat heen en weer en ligt verder lekker op haar dekbed uit te rusten.

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door