Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Birgit
#609495
Al tijden geef ik steeds meer Barf aan Tos en Amber.
's morgens Bibi, en 's avonds Barf ( Amber krijgt afwisselend Bibi / Barf 's middags
omdat ze nog pup is )
Nu ik steeds meer aan Barf producten kan komen krijgen ze ook vaker alleen Barf.
Van de Bibi weet ik nu ongeveer hoeveel ze op een dag moeten hebben, om mooi op gewicht te blijven, en dat gaat goed. Tos zou bv  ±700 gr. Bibi op een dag moeten hebben. Hij krijgt nu 's morgens 300 gr. en 's avonds de Barfproducten ongeveer 400 gr. Zo hou ik die ±700 gr. aan. En het gaat prima, Tos is tevreden en ziet er goed uit. Maar ik wil een houvast hebben of ik het goed doe. Nu weet ik wel dat er een mooi berekening gemaakt kan worden, maar dat is voor volledige Barf.
Ze krijgen zalmkoppen, pens, geitenribben, kippennekken, kipkarkassen, hart....

Kan iemand mij een houvast geven ?
Door Erna
#609532
In het rijtje wat je noemt mis ik in ieder geval spiervlees. Dit is wel noodzakelijk als je half om half wilt gaan doen. Bibi heeft al zat orgaanvlees in zijn voeding en dat moet je compenseren door zelf spiervlees te geven.

Daarnaast mis ik groente, fruit, zuivel en eieren. Dalmatische honden hebben dat echt nodig en ze vinden het nog lekker ook. Die horen dan ook in je barfmenu te zitten.
Door pallas
#609550
In eerste instantie gewoon het gewicht van de kvv aanhouden, maar sommige honden hebben op den duur aan iets minder barf ook al genoeg.
dus al wordt het vaak gezegd: op het ook voeren en dan zie je het vanzelf!
Door Hugo49
#609646
Birgit schreef: Al tijden geef ik steeds meer Barf aan Tos en Amber.
's morgens Bibi, en 's avonds Barf ( Amber krijgt afwisselend Bibi / Barf 's middags
omdat ze nog pup is )
Nu ik steeds meer aan Barf producten kan komen krijgen ze ook vaker alleen Barf.
Van de Bibi weet ik nu ongeveer hoeveel ze op een dag moeten hebben, om mooi op gewicht te blijven, en dat gaat goed. Tos zou bv  ±700 gr. Bibi op een dag moeten hebben. Hij krijgt nu 's morgens 300 gr. en 's avonds de Barfproducten ongeveer 400 gr. Zo hou ik die ±700 gr. aan. En het gaat prima, Tos is tevreden en ziet er goed uit. Maar ik wil een houvast hebben of ik het goed doe. Nu weet ik wel dat er een mooi berekening gemaakt kan worden, maar dat is voor volledige Barf.
Ze krijgen zalmkoppen, pens, geitenribben, kippennekken, kipkarkassen, hart....

Kan iemand mij een houvast geven ?
Misschien heje hier iets aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg515157
Door Birgit
#609649
Bedankt !
Dus met de hoeveelheden zit het zo goed, alleen de samenstelling kan wat aan veranderen.
Tos & Amber krijgen iedere dag een bakje yoghurt voor het slapen gaan, en 2 keer in de week een rauw ei met schil en al. Amber eet veel fruit met ons mee. Tos wat minder. Ik zal aan de fruit en groent mix gaan. En spiervlees gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door