Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle
#60891
Hoi

onze schatteboutjes hebben terwijl we gisteravond even weg waren zich vermaakt met de fruitschaal waarop onder andere een paar ons gemengde ongepelde noten lag. Ik heb er nog een paar teruggevonden (en nog een peer en wat sinaasappels ::) ) maar er missen toch heel wat noten én hun bast/schil/dop.

Is het ongezond voor ze om de doppen van de noten ook te eten? Ik merk dat sommigen af en toe noten toevoegen aan het eten van de honden, maar ik neem aan dat die allemaal netjes gepeld worden eerst?

Het heeft ze in ieder geval wel gesmaakt geloof ik... ;)
Door Lizzy
#60893
Hahaha, ze zullen het best lekker gevonden hebben ja!! Dikke kans trouwens dat de schillen onder de kast ofzo liggen en dat ze ze niet op hebben gegeten.

En ja, voor de schilletjes die ze wel binnen hebben gekregen... tja, die kúnnen hard zijn en ze zijn definitief onverteerbaar. Je zou wat ontbijtkoek kunnen geven aan je honden (nóg meer feest!). Voor de zekerheid.

Groetjes, Lizzy
Door jelle
#61706
Lizzy schreef:
En ja, voor de schilletjes die ze wel binnen hebben gekregen... tja, die kúnnen hard zijn en ze zijn definitief onverteerbaar.
Groetjes, Lizzy
Twee dagen later... met name Ferro is toch even niet zo lekker geweest van het avontuur met de noten.
Experimenteel onderzoek ::) heeft uitgewezen dat met name de hazelnootschillen niet lekker verteren. Die komen er danwel aan de voorkant, danwel versneld aan de achterkant weer uit.

Volgens mij (hoop ik) zijn ze nu alles wel kwijt. Ferro heeft gistermiddag voor het laatst gekotst (lekker, halfverteerde vis met nootjes!) en Nora heeft vannacht nog wat restanten retour afzender gestuurd.

Zucht. Ik ga weer dweilen. ;)
Niet dat ik dat niet al gedaan had, maar fris ruikt het nog niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door