Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#606839
Heb vandaag weer wat leuks mee gemaakt.

Ik was bij de enige islamitische slagerij hier in Nieuwegein om te kijken of hij soms het lamsvlees in de aanbieding had. Dit omdat Breezer de lamsnek de vorige keer erg lekker vondt. Maar helaas niks in de aanbieding. Maar omdat ik niet met lege handen bij Breezer aan wilde komen dacht ik, neem toch een schijf lamsnek mee. Dus ik vraag aan die man om een schijf van ongeveer 2cm dik. Zegt die man is dat niet te dik??? Dus ik zeg nee hoor, het is voor m'n hond en die vindt dat wel lekker.
Nou ik dacht dat de ogen uit z'n hoofd vielen. En toen kwam het:
Dat is toch veel te duur voor de hond, je kan beter kip geven. Dus ik zeg ja dat krijgt ie al, maar jij eet toch ook niet alleen maar 1 soort vlees. En vraag gelijk wat hij dan nog goedkoper heeft. En ik zie lamsribben. Die een euro goedkoper zijn dan de nek. Nou dat vondt ie ook nog te duur. En ik moest wel een hele goed baas zijn. Ja zeg ik hij moet gezond eten.
Nou toen kwam het voorstel......
Als ik morgen die vlees in stukjes aan hakken ben, ik veel stukjes apart in zakje doen voor jou hond. Wil jij ook vlees of alleen die botjes?
Dus ik zeg doe maar allebei. Maar het hoeft niet persé lam te zijn hoor, mag ook kalf of geit. Kijk maar. Is goed ik ga die stukjes bewaren voor jou, en jij die dan morgen voor niks mogen ophalen.

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik met een big smile de winkel uit liep. Dit was voor het eerst dat ik deze man sprak. De vorige keer was er een jonge gozer die amper nederlands sprak. En volgens mij had ik nu de eigenaar van de slagerij.

Nu hoop ik alleen nog dat de "stukjes" van eetbaar kaliber zijn voor Breezer.

Maar goed dat zien we morgen wel weer, en mocht ik er niet uitkomen dan is er altijd nog Barfplaats om me te helpen ontcijferen.

Wordt dus vervolgd. ;D ;)
Laatst gewijzigd door Breezer op do 03 aug 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#606858
Daar zou ik ook een big-smile van krijgen!
Super aardig van hem :)
Door Truus
#606902
Jij hebt mazzel ! Breezer en jij weer blij, aardig van hem om zo mee te denken.
Door *Robin*
#607251
dat is een goeie vent ;) die zou ik aan houden als ik jouw was!!! kan je elke week gratis slacht en snij afval krijgen!!!!
Door bloemetje
#607371
Wat aardig zeg van die man  ;D. Als hij dat blijft doen moet je hem maar een keer een gebakje geven ervoor  ;)
Door Breezer
#607493
*Robin* schreef: dat is een goeie vent ;) die zou ik aan houden als ik jouw was!!! kan je elke week gratis slacht en snij afval krijgen!!!!
Zaterdag mag ik weer komen halen. En als ik dan weer wil moet ik het zeggen. ;D
Door Breezer
#607497
Heb het net opgehaald en ik denk dat het zeker 3 kilo is. Hij heeft het mooi in stukken gehakt in voor mij de juiste maat. Kan ik het goed in portie's verdelen. Maar wat het nou allemaal is?? Ik zag wat stukjes rib, stukken poot, hoefjes, een schouder of heup gewricht, en ook heel wat onherleidbare stukken. Zal het vanavond eens uitstallen en een foto van maken.

Ben er zo blij mee! En ik hoefde er helemaal niks voor te betalen.

Alleen begreep ik 1 ding niet wat hij zei. Hij zij dat hij er nog 3 weken was en dan weg. Maar of hij nou op vakantie gaat of helemaal weg begreep ik niet. Maar dat komt de volgende keer wel.

Hij stond ook kippenpoten te ontvellen, maar durfde niet te vragen of hij ook de vellen wilde bewaren. Komt de volgende keer wel.
Door rovianne
#607516
Das nog eens een fijne slager!!
Zou ik toch in de komende 3 weken nog eens terug gaan...  ;D
Door Breezer
#607927
Nou heb het net even gewogen en het is gewoon 3 kilo.

Alles even uitgestald en foto's gemaakt.

Zal ze zo even online knallen.
Door Breezer
#607940
Hierbij de aanwinst.
Graag zou ik van de geleerden ene kleine analyse willen hebben van wat ik nou eigenlijk gekregen heb en wat ik wel en niet kan geven. Ik heb er in ieder geval bij gezet wat ik denk dat het is.

Afbeelding

Iets van ribdelen en schuiderkommen??
Afbeelding

Stukken ruggewervel en nog meer ribben??
Afbeelding

Allemaal stukken van de poten volgens mij.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Breezer op do 03 aug 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#608005
Breezer schreef: Hij stond ook kippenpoten te ontvellen, maar durfde niet te vragen of hij ook de vellen wilde bewaren. Komt de volgende keer wel.
Ik zou geen extra kippenvellen voeren, is beetje te vet.
De vel wat om de poot vlees of ander kipdeel zit is genoeg

Alle vlees ziet er mooi uit,maar moeilijk om te zien WAT het precies is,maar  op de 2de en 3de foto ziet ik idd wel veel ronde botten wat dus poten zijn.
Je kan het vlees eraf laten kluiven en dan de bot weg halen.Alle andere stukken waar 'n plat stuk bot of 'n wervel in zit kan je WEL geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door