Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#606575
Wat dat soort dingen betreft, ben ik nogal verlegen maar hier hebben we een C1000 en een AH. Volgens mij moeten die regelmatig vlees weg gooien omdat het over de datum is. Als ik rund- kalfs op kippenvlees zie liggen met een 35% korting sticker zie liggen neem ik dat mee (uiteraard geen biefstuk!). Maar dat vlees dat ze zelfs met die afprijzing niet kwijt raken, belandt volgens mij in de vuilnisbak en dat vind ik echt zonde.  Of gaat het naar dierentuinen of zo? Dat vind ik ook prima. Weet iemand hoe dat werkt en of er wettelijk iets geregeld is?
#606583
volgens mij mogen de supers wettelijk de vlees die over de datum is niet meer verkopen. Mijn vader heeft een deal met een super of twee, hij haalt vlees op die over de datum of zelfs soms nog op de datum is, soms is het nog geeneens over de datum, maar is het op zaterdag niet verkocht en komt er een nieuwe bezending op maandag, dus moet het dan maar weg, maar wettelijk mag het dus niet. In plaats van het weggooien van het vlees in een afgesloten container bewaren ze het voor hem in een koel kamer en mag hij het meenemen. Ik pik natuurlijk voor de honden de benodigde vlees mee ;) lekker gratis, maar een van de supers is van eigenaar verwisseld en willen niet meewerken aan deze praktijk omdat het dus eigenlijk niet mag.  ;) je moet volgens mij gewoon durven om het te vragen, nee heb je, ja kan je krijgen, maar ik zelf heb het ook niet gedaan, ik druf ook niet bij onze super te gaan vragen..... :-[ ;)
#606592
De manager kom ik nog wel eens tegen en het dorp en dan is het meestal wel "praatje pot". Misschien kan Frans er eens over beginnen, die weet iemand wel te overtuigen.
Als het toch al in een container ligt dan gaat het toch buiten de kassa om? Of zouden ze dat ook aan de hand van het voorraadsysteem controleren?
#606593
Vlees over datum mag inderdaad niet meer verkocht worden. Het wordt afgevoerd en Rendac maakt er weer iets moois van (http://www.rendac.nl). Toch hebben sommige mensen een beetje een mooie stiekeme afspraak. Het vlees op datum dat die dag niet meer verkocht wordt (en ik heb zelfs over datum gehoord) wordt buiten in een krat neergezet en deze mag je dan meenemen.
#608182
Heb gisteren manlief even verteld over deze topic, dat er mensen een dealtje sluiten met de super, en dat me dit ook wel wat leek. maar ik heb ook nog niet de moed het te vragen. Nou, dat wou manlief dan wel doen!! De schat gaat dus binnenkort even naar de super om te vragen 8)

(misschien nog een idee voor alle mede scheiterds ;), stuur manlief er op af!!)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door