Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#587055
Ik voer noodgedwongen een combi van voornamelijk KVV en aangevuld met brok. Ik kan maar niet aan voldoende, goed geprijsd barf spul komen. Slachterijen zijn hier niet echt dichtbij, op de markt kom ik wel eea tegen maar niet genoeg, slager doet het niet.. kortom.. ik wil wel barfen maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ken ook helemala niemand uit mijn vriendenkring die dat ook doet, sterker nog, men griezelt ervan.

En.. wat doen jullie op vakantie ? Ik kan geen vriezer meenemen naar de camping.. wat eet mijn grote vriend dan ? Dat is ook nog zo'n dilemma
Door anita68
#587130
omdat je toch ook nog brokken geef zou ik in de vakantie dus brokken geven :o en als je terug bent volledig kvv geven ;). Ik weet hoe moeilijk het is als je op de camping staat met een vriesvakje van 3 liter inhoud (of niks) en er weinig of geen winkels in de buurt zijn.

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe!

Anita
Gebruikersavatar
Door Pauline
#587145
Ik heb ook een klein vriesvakje op vakantie en koop gewoon per 2 of 3 dagen vers voor de honden bij de slagerij in een supermarkt.
Ben er ook heel makkelijk in hoor, voer ze rustig 14 dagen kip.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#587385
Ik vond de overstap naar barf ook lastig, doordat ik geen adressen had.
En ik ben niet het type, wat zomaar naar een slachthuis durft te gaan, en daar te kijken wat ze allemaal hebben.

Maar door BP heb ik een gouden tussenpersoon gevonden, Pauline, die het voor mij mogelijk heeft gemaakt om full time te gaan barfen. En daar ben ik zo blij mee :-*

Dus vraag hier eens wie er bij jouw in de buurt ook barft en wat hun adressen zijn, en misschien kun je dan ook eens samen bestellen.
Door Lil
#587808
Zo ben ik ook begonnen, iemand waar ik mijn complete bestelling kon doen. Ondertussen heb ik mijn eigen adressen en vragen mensen weer aan mij of ik voor hun kan bestellen. Zo veranderen de zaken en wat ik vroeger niet durfde doe ik nu wel: ik stap bij de slachter naar binnen en vraag wat voor een "afval' hij heeft voor mijn hond en zeg het ook als ze te veel ervoor vragen ;)
Door Xada
#606416
Ik ben gewoon slachthuizen gaan bellen of ze vlees voor de hond hebben. Bij het eerste slachthuis komt ik ondertussen niet meer, omdat ik alleenstaande ben en die man steeds vroeg om bij mij thuis te komen "koffiedrinken".
Toen ben ik weer gaan bellen en ben bij een Islamitische slager terecht gekomen wat heel goed bevalt.
Ik wil nu nog even bij de visboer langs voor visafval etc. en bij een groenteboer voor groenteafval. Meteen goed voor mijn paarden.
Door macgirlie
#606497
Xada schreef: Ik ben gewoon slachthuizen gaan bellen of ze vlees voor de hond hebben. Bij het eerste slachthuis komt ik ondertussen niet meer, omdat ik alleenstaande ben en die man steeds vroeg om bij mij thuis te komen "koffiedrinken".
Toen ben ik weer gaan bellen en ben bij een Islamitische slager terecht gekomen wat heel goed bevalt.
Ik wil nu nog even bij de visboer langs voor visafval etc. en bij een groenteboer voor groenteafval. Meteen goed voor mijn paarden.
Had waarschijnlijk ook trek in "vers" vlees  ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#607334
Als je wel aan kvv kunt komen (schijnbaar, want dat voer je) waarom dan niet helemaal overstappen? Laat die brok dan lekker achterwege...
Je kunt dan rustig naar adresjes op zoek gaan. Het heeft mij ook een hele tijd gekost voordat ik de juiste adressen had en ik verander nog steeds van leverancier bij tijd en wijle.
Op vakantie geef je gewoon brok voorlopig maar je zult ook hier vast wel snel vanaf stappen (mijn ervaring). Als je straks meer vertrouwen krijgt in het zelf samenstellen doe je dat op vakantie ook.  :D
Door Michel Pol
#608521
lol@macgirlie!!  ;D ;D ;D

Ik zoek in de ardennen wel een slager/supermarkt en dan zal het wel loslopen, voor de eerste dagen  neem ik wel wat mee, en twee dagen vasten er bij.

Michel
Door pepper
#610498
Is het een idee, als je in Nederland op vakantie gaat, de dichtsbijzijnde barfer van het forum op te zoeken?

Gewoon vragen, vind diegene het vervelend gewoon zeggen??
Ik doe maar een gooi, maar allemaal zo fanatiek, dus misschien ook bereid te helpen.
Door tieneke
#610633
Xada schreef: Heb ik op zich geen problemen mee, maar hoe komt het dan met kleine hondjes en grote hondjes? Ik vries alles in porties per keer eten in.
Meerdere kleine zakjes voor grote honden en grotere zakjes voor kleine hondjes waar je iets langer mee doet ;)
Op vakantie moet je niet zo nauw kijken en gewoon roeien met de riemen die je hebt...dus wat eenzijdig voeren is geen enkel probleem voor deze vaak maar enkele weken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door