Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#605266
Bij Bakker vleeshandel en bij het Islam Centrum in Rotterdam zie ik nekken staan van o.a. lam, geit en kalf. Hoe hard is dat? Veel ribben vind ik te hard voor mijn kleine honden, dus daarom wil ik het graag weten.
Ook zie ik geitenruggen staan. Is dat hard?

Evelyn
Door Lizzy
#605319
Ik vind nekken van lam harder als ribben van lam. Van geit weet ik het eerlijk gezegd niet. Kalfswervel is ook vrij hard. In ieder geval harder als geitenribben.
Door Hanny
#605341
Vind jij geitenriben uit Rotterdam te hard voor de Borders?
Ik had er laatst een paar gekregen, die kon ik met wat moeite op het hardste gedeelte doorknippen. Ze hebben ze met smaak gegeten.  Wel zat er naar mijn idee toch wat veel vet aan, heb ik gedeeltelijk weggesneden.
Ik zou er graag wat meer van hebben, wie weet. lukt dat nog eens.

Hanny
Door evelyn02
#605374
Ik heb nog nooit iets uit Rotterdam gehad dus ik weet het niet. Wel haal ik soms geitenribben die behoorlijk hard zijn. En omdat ze al gesleten tanden hebben (ik heb ze jaren geleden zo'n gerookt bot gegeven. stom maar ik wist toen niet beter; en ze zijn fanatiek...) ben ik voorzichtig geworden. Ik geef nu botten van kleinere dieren, lijkt me ook natuurlijker (kip, konijn, haas, eend, gans, zalmkop, fazant). Maar af en toe een groter, zacht bot zou ik ook plezierig vinden

Evelyn
Door evelyn02
#605380
Mocht er iemand uit de buurt van Alpen aan den Rijn/Boskoop/leiden/Aalsmeer o.i.d. eens naar Rotterdam gaan dan zou ik het fijn vinden als hij/zij eens wat voor me mee zou kunnen nemen. Ik ben helemaal niet bekend in Rotterdam en kom er nooit.

Evelyn
Gebruikersavatar
Door Miekie
#605608
Ik heb uit Rotterdam zowel geiteribben als nekken.De nekken zijn een stuk harder dan de ribben.Het zijn echt vleesbotten(de geitenekken) voor gevorderden,er blijft ook meestal wel een stuk bot over dat echt te hard is om te kraken en mijn hondjes hebben toch echt sterke kaken,vooral Jonas,maar met zo'n nek is hij zo een half uur zoet!
Door Twiz
#605825
Twizzle krijgt ook gewoon de geitenekken weggewerkt. Ik heb idd het idee dat ze wat harder zijn dan de ribben, maar er zit wel heel veel vlees aan.
Gewoon een geduldige kluiver, want ze heeft wel veel langer werk als met de geiteribben.

Evelyn, ik ga binnenkort weer eens naar Rotterdam (Islam centrum) en ik woon in Hazerswoude Rijndijk. Ze zijn tot 8 augustus gesloten dus deze week lukt nog niet, maar wat zou je willen hebben?
Ik kan het voor je meenemen.........als ik er geen vrachtauto voor nodig heb. ;D
Door evelyn02
#605889
Het zou heel fijn zijn als je wat voor me mee kunt nemen, dan kan ik het eerst een keer proberen. Hazerswoude is mooi dicht bij, ik woon in Rijnsaterwoude. Ik zal je binnenkort een pb-tje sturen. Ik denk dat ik nek en rug wil hebben en misschien een nek om te proberen, maar je hoort het van me

Evelyn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door