Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daantje1983
#603937
hallo ik heb een vraagje, mijn pup is nu 6 maanden en ik geef haar kvv. maar ik wou haar elke dag wat eens tussendoor geven, wat kan ik het beste geven???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#603954
Ik geef mijn honden nooit iets tussendoor, veel te grote kans dat ze dan dicht groeien. Ze krijgen 2x per dag hun eten en daar moeten ze het maar mee doen ;). Maar je zou bv wel een maaltijd kunnen vervangen door kippennekken of een lap pens. Als dat allemaal goed gaat kun je het bottenassortiment stukje bij beetje uitbreiden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#603977
daantje1983 schreef: ze krijgt nu nog 3 keer per dag eten en ik wou de de middag maaltijd vervangen door wat vers, dus dan kan ik alleen pens geven of nog meer andere dingen??
Ja hoor, je kan dan bv alleen pens geven ipv kvv of één van die andere dingen die je ziet als je op de link klikt die in Truus haar bericht staat. Je kunt groentes toevoegen als je het leuk vind, maar dat hoeft niet hoor. Een ei erbij is ook wel leuk trouwens, of eens een keer een paar sardientjes ipv kvv.
Mogelijkheden genoeg ;).
daantje1983 schreef: ok dus lamsribbetjes kan ik ook geven en is zacht bot???
Als je hond nog nooit botten heeft gegeten zou ik daar niet mee beginnen, lamsbotten zijn wel tamelijk zacht, maar geen beginnersbotten. Beginnersbotten zijn kippennekken en kippenvleugels. Gaan die goed dan kan je eens hele zachte lamsribben proberen. Beter een beetje voorzichtig beginnen dan dat het een keertje mis gaat.
Door daantje1983
#603987
Nitus schreef: Ja hoor, je kan dan bv alleen pens geven ipv kvv of één van die andere dingen die je ziet als je op de link klikt die in Truus haar bericht staat. Je kunt groentes toevoegen als je het leuk vind, maar dat hoeft niet hoor. Een ei erbij is ook wel leuk trouwens, of eens een keer een paar sardientjes ipv kvv.
Mogelijkheden genoeg ;).

Als je hond nog nooit botten heeft gegeten zou ik daar niet mee beginnen, lamsbotten zijn wel tamelijk zacht, maar geen beginnersbotten. Beginnersbotten zijn kippennekken en kippenvleugels. Gaan die goed dan kan je eens hele zachte lamsribben proberen. Beter een beetje voorzichtig beginnen dan dat het een keertje mis gaat.
ok hartelijk bedankt voor je antwoordt, dan ga ik vanaf morgen beginnen met de dingen die in de link staan en ga ik dat morgen halen hier bij de slager als ze dat teminste hebben. het is me nu duidelijk. maar je wordt soms helemaal  :D van al die info dat je het niet meer weet. en bij botten ben ik heel erg bang dat ze er in stikken.
Door Happy Tail
#603998
als dit de eerste keer echt botten is, lees dan in de bibliotheek eerst het verhaal over botten.
je kunt het best beginnen met platgeslagen kippen nekken en als je hond een schrok op is, deze eerst vast houden omdat de hond moet leren kauwen.
kippenvleugels zijn ook erg zacht bot, zelf onze fretten werken die zonder problemen naar binnen :) maar nogmaals, de hond moet leren kauwen.

veel smulplezier!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#604002
Happy Tail schreef: als dit de eerste keer echt botten is, lees dan in de bibliotheek eerst het verhaal over botten.
je kunt het best beginnen met platgeslagen kippen nekken en als je hond een schrok op is, deze eerst vast houden omdat de hond moet leren kauwen.
Yep, dat wilde ik ook nog zeggen ;). De link naar dat verhaal over botten is deze: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html ,echt heel belangrijk om te lezen vóór je botten gaat geven!
Door daantje1983
#604010
Nitus schreef: Yep, dat wilde ik ook nog zeggen ;). De link naar dat verhaal over botten is deze: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html ,echt heel belangrijk om te lezen vóór je botten gaat geven!
idd luna is een echte schrokhoofd maar als ik het heeel goed plat sla kan ik het wel in 1 keer geven toch.
@jojo ik wil er dus gewoon af en toe wat tussendoor geven;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#604020
daantje1983 schreef: idd luna is een echte schrokhoofd maar als ik het heeel goed plat sla kan ik het wel in 1 keer geven toch.
Ja hoor, dan komt het wel goed! Ik weet niet welk ras je hebt, maar grote honden willen kippennekken nog weleens in 1 keer naar binnen slurpen... da's niet zo erg, maar kauwen leren ze er natuurlijk niet van ;). Dan kun je de volgende keer beter op kippenvleugels overstappen (nog wel even in het bochtje inknippen in het begin), en toch eventjes vasthouden (met een washandje oid), zodat ze hun tanden en kiezen wel moeten gebruiken. Voor kleinere honden speelt dat probleem niet zo, al heb je daar ook grote schrokkers bij.
Door daantje1983
#604042
Nitus schreef: Ja hoor, dan komt het wel goed! Ik weet niet welk ras je hebt, maar grote honden willen kippennekken nog weleens in 1 keer naar binnen slurpen... da's niet zo erg, maar kauwen leren ze er natuurlijk niet van ;). Dan kun je de volgende keer beter op kippenvleugels overstappen (nog wel even in het bochtje inknippen in het begin), en toch eventjes vasthouden (met een washandje oid), zodat ze hun tanden en kiezen wel moeten gebruiken. Voor kleinere honden speelt dat probleem niet zo, al heb je daar ook grote schrokkers bij.
ik heb een franse bulldog en zij is een echte schrokkerd ;) binnen 10 seconde heeft ze haar plak kvv al op ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door