Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#601064
voor de afwisseling wil ik wat wildkarkassen gaan bestellen bij Poelier Kukeleku, hij staat ook op diverse markten, maar ik ga in Woerden halen, woon zelf vlakbij vandaar
Is iemand bekend met deze ongesorteerde wild karkassen die hij daar heeft? als hij ze heeft gezien het seizoen :)
hoeveel vlees zit eraan en welke beestjes waren het?

en is er iemand voor wie ik tevens kan halen? dan bij mij ophalen in Harmelen
#601284
Kukeleku staat ook bij ons op de "markt", ik heb daar weleens hertkarkas vandaan gehaald. Het is momenteel hier niet leverbaar.
Het zijn stukjes rib van ongeveer 800 gram en (ik denk) stukken ruggewervel. Ik vond het met 4 euro 50 aan de prijzige kant, ik haal het tegenwoordig bij de Sligro en betaal dan voor hetzelfde soort botten (ook redelijk vlezig) net geen 3 euro, maar dan moet je wel vijf of tien kilo tegelijk nemen.
Tijdens het seizoen (wanneer dat is weet ik ook niet precies) is er veel meer verkrijgbaar, oa ook haaskarkas dacht ik.
#603243
had in het vraag en aanbod onderwerp gezien dat hij ongesorteerde wildkarkassen heeft voor 2.50 per kg. Dus vandaar dai ik het wel eens wil proberen

Ik heb hem een emailtje gestuurd of hij ze op dit moment in zijn assortiment heeft gezien het seizoen. Dus ......

to be continued.....
#603356
Ik heb in het seizoen vaak haaskarkassen bij hem gehaald: waren voorpoten met ribben en erg veel vlees/ Verder moet je altijd afwachten wat hij heeft: vorige keer had hij alleen wild zwijn en dat wilde ik niet. Per mail zijn ze in ieder geval heel goed bereikbaar en ze zijn erg vriendelijk. Ik heb er alleen wel eens kippenlever gekocht maar dat vond ik erg duur.

Evelyn
#604981
Happy Tail schreef: hij heeft karkassen in de vriezer staan, dus als er mensen geinteresseerd zijn, dan open ik een topic in verzamelplaats,
ik ga dan op een zaterdag even halen en dan kunnen jullie ze weer bij mij ophalen in Harmelen (bij Utrecht)

Ik zou graag willen weten welke karkassen dat precies zijn? Weet je dat toevallig?
#606445
Happy Tail schreef: ik kreeg net een berichtje dat er ook dozen zijn zonder zwijn, dus wie heeft er interesse? dan haal ik het een zaterdag op, en dan kunnen jullie ze weer bij mij halen

Daar heeft ie de stukken zwijn tussenuit gevist oid? mm, ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van varkensvlees.
#606504
Helen schreef: Daar heeft ie de stukken zwijn tussenuit gevist oid? mm, ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van varkensvlees.

ja ik ook een klein beetje, dus vandaar dat ik het met mijn eigen ogen wil zien. Maar aangezien hij het in de vriezer per 10 kg verpakt heeft staan, lijkt het me een onmogelijke taak om dat zwijn eruit te pulken, dus ik heb wel een beetje hoop dat het goed gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door